- Waardering
- 1.009
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 59kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor hen die het mocht interesseren:
http://www.sparknotes.com/mindhut/2013/10/10/20-scientific-errors-in-gravity
Hard Gains zei:Waarom b**chen? Alsof alle films alleen maar dingen tonen die mogelijk zijn
Kan je in een spoiler zeggen wat er in strijd was met de natuurkunde? Want ik heb een vermoeden dat je het op iets hebt dat wel degelijk correct was.
Wat een hoop gemierenneuk over een geweldige filmervaring.
Noem het b**chen. Ik zeg dat het bij een film over ruimtevaart leuk geweest zou zijn als hij leuk geweest was voor ruimtevaart liefhebbers.
Grapje zeker? Maar okee ik bijt wel. Even uit m'n hoofd.
De Russen schieten op een satelliet. Mooi maar zelfs al atomiseer je dat ding de kans dat daarvan een minuscuul brokstukje zelfs maar in de buurt komt van een andere satelliet is in praktische zin 0. Dat is als in Utrecht een VW Golf opblazen en dat de deur in Leeuwarden een andere VW Golf helemaal omver blaast. Maar ok leuk voor het verhaal.
(Iets met straal, oppervlakte en in het geval van de ruimte oppervlakte van een bol. Het ISS hangt op zo'n 360 kilometer boven het aardoppervlak. De aarde heeft een diameter van ruim 12000 kilometer. Je snapt dan zelf ook dat de ruimte niet alleen in oppervlak maar in volume daar al enorm groot is.)
Dat vliegt dan af op hun spaceshuttle. Dingen hebben een snelheid daar van zo'n 7,8km/s ongeveer de baansnelheid op die hoogte = 28.000 km/uur in het ergste geval tegengesteld zo'n 56.000 km/uur.
Nou daar komt het hoor.
Een hele satelliet vliegt langs haha. Oh! En kijk, hij gaat ongeveer 200 kilometer per uur.
Mooi. Los die Hubble. Maar oei het gaat allemaal mis en los van de shuttle. In hun pakjes.
Ff zweven maar geen probleem joh! Contact opnemen want het ISS hangt verdomme een kilometer verder op!
Ze willen dat ding grijpen. (Er slecht nagemaakte gewichtloosheid sinds lange tijd in ruimtefilms. Zelf hebben ze veel te veel inertia, dan weer gaan ze plots een bochtje om enz. Zelfs veel low budget films nemen zoiets in ieder geval op in een "vomit comet" maar goed. )
Gaat allemaal mis maar gelukkig komt ze met haar been in een touwtje. Waarom hangen die kabels daar? Bij het ISS houden ze niet zo van rotzooi maar ok, goed voor het verhaal.
Het ergste.
Ze zijn tot stilstand gekomen.
Maar Sandra moet George loslaten want het touwtje is niet sterk genoeg om terug naar het ISS te komen? WAT? Waarom?? Ze zijn tot stilstand gekomen. Gewichtloosheid.. Zelfs door de elasticiteit van dat kabeltje waren ze al lang weer bij het ISS en lang voor de dramatische scene afgelopen zou zijn.
Zo kunnen we wel even doorgaan maar dat doe ik niet.
Noem het gemierenneuk als een verhaal wordt voorgeschoteld als pseudo-realistisch maar waar helemaal niets van overeind blijft (terwijl voor hetzelfde geld..) maar 95% van het publiek dat niet eens meer opvalt en het slikt als zoete koek. Triest.
Ik moet zeggen dat ik het wel met je eens ben. Op zich mooie beelden.. maar het verhaal stelde niets voor.Gravity kun je gerust overslaan als je ook maar iets van ruimtevaart en natuurkunde af weet.
Sterker nog dan is het een redelijk frustrerende ervaring.
Begrijp niet waarom dat zo moet. Is niet zo dat dit filmpje het sowieso van z'n verhaaltje moest hebben dus kon men net zo goed een verhaaltje maken wat ook voor Wubbo Ockels nog leuk geweest zou zijn om naar te kijken verdomme Wubbo zeg er iets van.
4/10 en dat is puur voor de visuele beelden.
je hebt nou een goede, ik had gisteren die film gezien nou nou ik snap echt niet waarom iedereen hem zo goed vond, wat een belachelijke film zeg.
Science FICTION jongens.Misschien meer documentaires kijken.
je hebt nou een goede, ik had gisteren die film gezien nou nou ik snap echt niet waarom iedereen hem zo goed vond, wat een belachelijke film zeg.

IK ga straks naar Escape Plan kijken. Heeft iemand hem al gezien? EN wat vonden jullie er van?
IK ga straks naar Escape Plan kijken. Heeft iemand hem al gezien? EN wat vonden jullie er van?

Achterlijk dat Gravity als beste film van 2013 wordt gezien dan