AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

cronicales (ofzoiets) van treurnia
wat een kansloze film !!!
ik kan een lange zeiksessie gaan houden maar ik hou het simpel:wannebe lord of the rings voor onder de 10 jaar(letterlijk genomen) krijgt van mij een 3/10
eergisteren ook fear and loathng to vegas gezien!!
wat een topfilm!!! haha dit was weldegelijk een van de grappigste films die ik ooit heb gezien
het verhaal is zo nihil dat het gewoon lachwekkend is
vooral in deze film toont johny depp dat hij een zeer uitstekende acteur is met goeie kwaliteiten krijgt van mij een 8/10

Jongens, jongens! Heb even een paar filmpies gecheckt, te weten:

La vita è bella. Jezus wat een topfilm zeg. Ontroerend, verdrietig en geinig tegelijkertijd. Een 9. Must see!

Wilbur wants to kill himself: gebeurt weinig, ook niet echt vermakelijk. Wel geinig open einde. Een 5.

Bridget Jones Diary :D moest er maar eens van komen. Geen inhoud, maar pretendeert dat -als vrouwenfilm zijnde- ook niet. Hierin zit trouwens ook meteen het verschil met de gemiddelde vrouw (geen inhoud maar het toch claimen te hebben) ;) Een 7 (ook door de voortreffelijke Soundtrack, Someone Like You van Van Morrison is fabuleus).

Uhm, nog een turkse film gezien; Uzak genaamd. Wat een drama, gebeurde geen reet. Zelfs geen mooie plaatjes van Istanbul. Een 3. Mag het wel een cultureel verantwoord plaatje zijn, geef mij maar die brute King Kong! Wat een gedrocht....

Verder heb ik nog een concert van Shakira op tv gezien. Gek van begeerte werd ik, zo tergend dat het ongezond is. Heb vervolgens wel mijn eerste twee gedichten geschreven, dus voilá.

Heb overigens een goede cultvideotheek ontdekt; dus binnenkort komen er veel nieuwe reviews van mijn kant; of jullie het nou willen of niet!

Death Tunnel - Bagger bagger bagger. Na 30 minuten benauwd hijgende en peeuwende ('Who's there? Who's there....???') vrouwtjes heb ik het opgegeven en ben ik afgehaakt.

The exorcisme of Emily Rose - 8.5/10 Boeiende film. Knap dat ie 2 uur blijft boeien terwijl het grootste deel van het verhaal zich afspeelt in de rechtzaal. Niet zo zeer spannend maar laat je aan het eind van de rit wel met de nodige twijfel zitten.

Currently viewing: Wolf Creek (2005)

spiertje16 zei:
cronicales (ofzoiets) van treurnia
wat een kansloze film !!!
ik kan een lange zeiksessie gaan houden maar ik hou het simpel:wannebe lord of the rings voor onder de 10 jaar(letterlijk genomen) krijgt van mij een 3/10
Jaja dat had je kunnen weten als je het boek gelezen had :)

Volgende week wil ik SAW2 gaan kijken, heeft iemand die toevallig al gezien?

Black Knight zei:
Jaja dat had je kunnen weten als je het boek gelezen had :)

Volgende week wil ik SAW2 gaan kijken, heeft iemand die toevallig al gezien?
Gezien. Is wel aardig. Minder dan de eerste maar evengoed prima vermaak.

Wolf Creek (2005) - 8/10
Met name de tweede helft is erg spannend. Flinterdun verhaaltje maar voor de liefhebbers van het genre een must-see. Het einde is er een van het type 'oh eh ok', das een beetje jammer.

Je ooit afgevraagd wat een 'head on a stick' is? Watch and learn.... :D

Next: Tomb Raider II. Man ik ga die marathons missen als ik volgende week weer aan het werk moet :(

Dani zei:
Wolf Creek (2005)
Next: Tomb Raider II. Man ik ga die marathons missen als ik volgende week weer aan het werk moet :(
Cradle of Life? Alleen voor Angelina zou je die film al kijken :D

Een greep uit mijn wallpaper collectie:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.388
Lagaan: Once upon a time in India gekeken.

Eerlijk gezegd viel het tegen, alhoewel aardig gechoreografeerd waren de 4tal dans/zang stukken hinderlijk evenals de overdreven personages (bijv in het cricketteam) leken net karikaturen. Maar toch wel vermakelijk en ook voldoende als film, al was de film echt te lang imo.

6/10

Dan was Smoke heel erg verassend en verfrissend, wat een prachtig rustgevend stukje cinema. Sterke rollen van oa Harvey Keitel, erg aangenaam om naar te kijken.

8/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.389
tip vd dag:

The Maltese Falcon (1941) is vandaag om 13:35 te zien op BBC2. De film, met Humphrey Bogart, Mary Astor en Peter Lorre, is geregisseerd door John Huston.

heb al vaak met de (dure) DVD in mn handen gestaan dus ga em nu, zonder commercials op tv, zeker kijken!

Laatste week nog wat oude knallers gezien

La vita é bella
Schlinders List
Ice Age
Richie Rich

De eerste 2 blijven klasse klasse klasse films
De laatste 2 zijn leuk voor een namiddagje film tijdens kerstperiode

Verder heb ik enkele dagen geleden SAW II gaan kijken,
wederom extreem goeie film al vond ik de eerste SAW nog stukken beter...

Sophie Scholl – Die letzten Tage gezien. Film over de verzetsgroep Die Weisse Rose, in het bijzonder Sophie Scholl. Duidelijk 1 van de betere films van 2005.

9/10.

40 year old virgin gekeken... Leuke film, ben trouwens behoorlijk fan van filmpjes kijken... Had dit topic nog nooit gezien :P

Gister "smoke" opgenomen en vandaag gekeken. Erg goede film, goede verhaal lijn. Ontspannend om te kijken.
Ben het dan ook met zoutzak eens, ik geef hem een 8/10

EricR zei:
Sophie Scholl – Die letzten Tage gezien. Film over de verzetsgroep Die Weisse Rose, in het bijzonder Sophie Scholl. Duidelijk 1 van de betere films van 2005.

9/10.
]
vond hem ook leuk
vooral de scene tussen de agent en sophie zichzelf waar ze hem dan constant eruit lult en hij dan toch een beetje wat fouten begint te zien

ZoutZak zei:
En weer genoten van een goede film! :)
Bogart was geweldig, hij draagt werkelijk deze film. Toch een klassieker van formaat in het Film-Noir genre.

8/10
heb nog ff tijdje gekeken, moest helaas weg vanwege andere verplichtingen. Maar vond het bestwel leuk, had ik vantevoren nooit gedacht :)

SiRoj zei:
40 year old virgin gekeken... Leuke film, ben trouwens behoorlijk fan van filmpjes kijken... Had dit topic nog nooit gezien :P
Juist, die heb ik laatst ook nog gezien.
Heb heel de film kapotgelachen maar dat had ook met andere redenen te maken :)

Re: Groot film topic

Team America gekeken. Haha prachtig. Meeste gasten hier kennen het wel, van de makers van Southpark maar dan met poppen(a la 'Thunderbirds') en niet geanimeerd

Had hem in de bioscoop ook al gezien, en hoe vaker je ernaar kijkt hoe meer je opvalt. Aanrader; als dit je soort humor is. Dakalaka Jihad.

war of the worlds gezien 2005
matige film maar wel mooi! alleen geen directe aanrader

Grizzly Man ook nog gezien,

http://www.imdb.com/title/tt0427312/

Portret van iemand die volledig afstand neemt van de maatschappij die wij kennen en zich terugtrekt in grizzlyberen gebied. Jaren lang gaat dat redelijk goed, ook al is die Treadwell wel steeds gekker aan het worden. Ondanks de wat harde conclusie die regisseur Herzog er van maakt vond ik hem nog redelijk symphatiek overkomen. De man is gewoon totaal de weg kwijt geraakt in zijn oneindige liefde voor de natuur. Eerder aandoenlijk dan laakbaar.

Treadwell en zijn vriendin komen om door toedoen van een grizzlybeer, in de film wordt de vriendin nu gezien als het echte slachtoffer. Maar zij heeft net zo goed er voor gekozen om te blijven bij Treadwell, niemand dwong haar.

De geluidstape van de aanval op Treadwell en daarna zijn vriendin zal waarschijnlijk nooit gehoord. Mede door ingrijpen van Herzog, waarbij Herzog als documentairemaker redelijk ver gaat. Natuurlijk is die tape gruwelijk om aan te horen, maar hij maakt nu zo'n beetje de keuze dat de tape niet door anderen mag beluisterd worden.

In de film komt ook nog een patholoog anatoom voor, die regelrecht weggelopen lijkt uit een Faces of Deathfilm, creepy figuur.

8/10 en zeker een aanrader.

Terug
Naar boven