MuscleMeat

Gesloten Flexx - road to jbc 2019

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.481
Ziet er prima uit die squat imo! Waarom nog dieper? Je lift je hielen niet, dus ik gok gewoon op een natuurlijke grens van diepgang.

Als mn hamstrings wat minder strak zijn kan ik nog wel iets dieper.

Kerel! Prachtige squats :D. Volgens mij zit het een beetje tussen je oren dat je er moeite mee hebt. Als je op deze manier het gewicht op kan bouwen zou het super zijn :thumb:.

Misschien nog iets meer naar achter zitten bij back squat dat mn knieeen iets minder naar voren komen? Denk mn onderrug op dit moment te zwak is voor zware squats dus ik ga weer rackpulls doen.

welke blessure heb je gehad aan je wheels dan?

Het lijkt erop dat je vrij smal staat.
Als je wat breder staat kan je kont makkelijker 'zakken'tussen je benen zeg maar.

Geen blessure aan mn benen maar aan mn onderrug/ si gewricht maar dat speelt eigenlijj niet meer. Moet nu er gewoon voor zorgen dat onderrug sterker wordt.

Zal nog beetje met stance experimenteren. Bij goblet stond ik wat breder volgens mij.

Goblets zien er prima uit, mmoie rechte rug, maar je back sq ook. Ik zie geen tucked butt.

Thanks, nu nog bijschaven!

Toen net nog naar manueel therapet geweest.bovenrug zat weer goed vast en pees onder linkerknie beetje overbelast, dus even geen leg presses en extensions.

Gewoon zo blijven squaten en niet moeilijk doen. Beter worden in squaten, doe je door MEER te squaten. Probeer nou niet steeds 'zwakke punten' aan te pakken met andere oefeningen dan de Squat zelf. Ik ben bang dat je dan je tijd een beetje verdoet.

• #3.483
Gewoon zo blijven squaten en niet moeilijk doen. Beter worden in squaten, doe je door MEER te squaten. Probeer nou niet steeds 'zwakke punten' aan te pakken met andere oefeningen dan de Squat zelf. Ik ben bang dat je dan je tijd een beetje verdoet.

Snap wat je bedoelt, blijf ook gewoon 2x per week squaten, maar feit is dat onderrug sterker moet dus ga daar gewoon aan werken.

Top :D

Als mn hamstrings wat minder strak zijn kan ik nog wel iets dieper.
Als je begint met de squat ga je de lichte anterior tilt die je heb nog eens extra strak aan zetten waardoor je hamstrings al bij de start op maximale lengte zijn.Als je dan gaat zakken gaat heb je nog maar 1 mogelijkheid en dat is de hamstring weer ruimte geven waardoor je een buttwink krijg.

Laatst bewerkt:
  • #3.486
Als je begint met de squat ga je de lichte anterior tilt die je heb nog eens extra strak aan zetten waardoor je hamstrings al bij de start op maximale lengte zijn.Als je dan gaat zakken gaat heb je nog maar 1 mogelijkheid en dat is de hamstring weer ruimte geven waardoor je een buttwink krijg.

Ja dan moet ik toch zorgen dat mn hamstrings soepeler worden?

Ja dan moet ik toch zorgen dat mn hamstrings soepeler worden?
Nee juist niet.Ik denk dat het probleem vooral de manier van bracing is. Als je spanning zet druk je je buik naar voren en je heupen naar achter maar bij een goede bracing houd je je rug neutraal en adem je 360 graden rondom in.

• #3.488
Nee juist niet.Ik denk dat het probleem vooral de manier van bracing is. Als je spanning zet druk je je buik naar voren en je heupen naar achter maar bij een goede bracing houd je je rug neutraal en adem je 360 graden rondom in.

Zal me eens verdiepen in bracing, daar valt idd nog veel te winnen.

Net UB getraind:

Pwo: 1scoop monster

Opwarmen

Pull ups
5xbw
5xbw +8
5xbw +8
5xbw +8
pff elke set laatste rep dikke grinder, niet verhogen volgende week.

Mp
10x20
5x30
5x42
5x42
7x42
Bij nader inzien volgende week met 1kg verhogen, voelde al best zwaar

Seated cable row( wide grip)
10x50
10x69
9x69
9x69

Incline bp
10x40
5x55
8x66
8x66
8x66
Redelijk easy

Reverse machine fly ss Machine fly
12x23 12x47
12x23 10x70
12x23 10x70
12x23 10x70

Holy f**k wat een pomp!

Hammer db curl ( beide armen tegelijk) ss One arm pushdown
10x17,5 15x11
8x17,5 6x15 pff zwaar, dat die paar kg zoveel scheelt
7x17,5 7x13

Hanging knee raises
15x
12x
12x
12x

Weer super training! Gain train blijft maar doorgaan, deze week ook effe gestopt met creatine, hou meteen minder vocht vast wat ook wel weer even goed voelt. Krijgen donderdag wat nieuwe apparaten bij muscletotaal, waaronder een nieuwe plate loaded leg extension en een vertical legpress. Dus dat is ook wel weer nice!

Laatst bewerkt:
Nice one bro!

Lekker bezig bro!

Goede training weer Flex! Flink wat reps op die knee-raises nog zo aan het eind!!:D

• #3.493

thanks bro!

Yeah buddy!

Goed zo! Dan gaan we het daarna over je knieen,de spanning in je bovenrug en je polsen hebben.:p

Is het zo erg?:eek:

Goede training weer Flex! Flink wat reps op die knee-raises nog zo aan het eind!!:D

Thanks marv! Die knee raises voelde eigenlijk niet zo geweldig, moest ze hangend zonder steun in onderrug doen.

Net LB getraind

1scoop insane mode

Opwarmen

Goblet squat
12x17,5
3x12x27,5

Hip trust
10x46
3x8x68,5 pr

Squat
10x40
3x8x55
Vorm gaat wel iets beter maar nog niet tevreden, rack is eigenlijk ook niet fijn, ene pin ligt stang te hoog 1pin eronder ligt stang eigenlijk te laag

Rackpulls
10x40
3x8x60
Voelde goed, rustig opbouwen

Standing leg curl ss DB split squat
10x7,5 15x10
8x10 15x10
8x10 15x10
8x10

Seated leg curl ss Standing calve raises
10x53 15x30
8x59 15x60
8x59 15x60
8x59 15x60

AB Rope pulldown ss DB side bent
15x41 12x12,5
15x41 12x12,5
15x41 12x12,5

Wel lekkere training.

Vandaag eidnenlijk mn ryderwear schoenen binne.:D

Schoenen voor krachttraining? Wat is er speciaal aan die dingen dan? Zie wel meer mensen in de gym met dat soort schoenen

lekker die Goblet SQ....feels good?

• #3.496
Schoenen voor krachttraining? Wat is er speciaal aan die dingen dan? Zie wel meer mensen in de gym met dat soort schoenen

Niet persee voor krachttraining, maar vind ze wel superfijn zitten, niet voor squaten want ze hebben platte zool,maar voor oefeningen waar je zo stabiel mogelijk moet staan zijn ze wel super zoals deadlift ofzo. En ik vind ze er supervet uitzien:)

lekker die Goblet SQ....feels good?

Goblet squat voelt wel super ja, misschien anders ook weer eens front squat een kans geven, maar die vond ik boven de 40kg te zwaar op mn schouders.

mooie schoenen, die schaf ik ook aan zodra mijn gympies versleten zijn.

Dat valt wel mee.Zodra je stopt met die wat ze een donald duck squat (no offence) noemen waarbij je al de spanning naar je onderrug verplaats dan zal het er gelijk al een stuk beter uit zien.

postures.jpg

Edit:Je doet het bij de goblet squat wel goed dus nu het naar de back squat overbrengen.

Laatst bewerkt:
Toffe schoenen man!

Hangende leg/kneeraises zijn inderdaad niet ideaal..dat vergt imo meer van je handen, armen etc. dan van je buik..

Mooie training trouwens! Lekker doorbouwen die legdays!!:thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven