XXL Nutrition

Forum Competitie 2019, Challenge n°5: Reverse grip bench press

Apparently, the reverse grip bench press gained a great deal of prominence in the 1990s because of Clark's success, but soon fell out of favor. One source I found stated it was due to injuries, but I found no other source to corroborate this or any record of anyone seriously injuring themselves on the lift. In fact, people seem to use the reverse grip so they can train around injuries, like Vince Urbank, who recently benched 530 raw with a reverse grip

https://chaosandpain.blogspot.com/2013/03/the-art-of-reverse-grip-bench-press.html?m=1

Clark hanteerde ook iets andere gewichten dan de doorsnee KTr :D :D En weer voor mezelf sprekend, bankdrukken boven 100kg is een no no voor mn schouders, met rev.press nergens last van !!!

ripp, was al blij dat ik met normale bench reps deed met mn lichaamsgewicht:o Heb 1 keer 3 setjes reverse grip gedaan en daarna nooit meer, dus dat zal eerst wel ff oefenen worden...

Lijkt me wel een leuke variatie op de benchpress, maar heb hem nog nooit gedaan. Ik zal voor 14 juni een poging doen want daarna ben ik met vakantie tot het einde van de maand.

Leuke challenge! Nooit gedaan ook. Ben mijn reguliere bench aan het opbouwen sinds 2 weken dus ben al blij als Ik weer +50 kg doe voor reps:p Als alles vlotjes gaat qua herstel dan waag ik wellicht een poging aan het einde vd maand:emo:

Net eens een lege barbell vast gehad om te kijken hoe en wat moet zeggen de positie doet best lastig aan de polsen/ schouders zal nog moeten uitzoeken hoe deze moet

Hoe breed heb je,m? en je moet de stang niet zoals bij een normale greep recht in je hand houden maar schuin over je hand heen. Ellebogen komen dan vanzelf naar binnen waardoor de beweging wat bovenarmen betreft meer richting smaldrukken gaat maar dan met exorotatie.

Filmpje van Mike Ohearn toont goed wat ik bedoel.

Ben benieuwd wie als eerste het loodje legt.

Alleen de rectale versie

Foto's als bewijs?

Clark hanteerde ook iets andere gewichten dan de doorsnee KTr :D :D En weer voor mezelf sprekend, bankdrukken boven 100kg is een no no voor mn schouders, met rev.press nergens last van !!!

Door de rotator cuff spieren?
Heb er voor het eerst last van na te zwaar met chains te hebben getraind. Krijg een steek in moest direct het gewicht droppen. Balans is met chains toch heel anders en kan iedereen aanbevelen dan geen 3rm poging te gaan doen, nu al maanden last van en niet meer normaal kunnen bankdrukken zodra ik mijn arm naar achter moet bewegen. (ook autogordel om doen en snachts leunen op 1 arm om contactlenzen uit te doen geeft die steken weer.)

Mijn oplossing is de swiss bar waardoor ik nog wel zwaar kan trainen. Hoop wel weer een keer het normale bankdrukken op te kunnen pakken. Kan lang duren dit soort blessures.

Bij deze zal ik de spits afbijten, eerste keer dat ik probeer met gewicht. Erg vreemde oefening en moet je zeker gewend worden denk ik. Unracken is erg raar en lastig vond ik met de duimen naar je toe (misschien ook omdat ik beide duimen de ligamenten al eens gescheurd heb.) Zit zeker nog meer in als ik barspeed zie maar begon toch op te geraken
10*82.5 (bw deze ochtend 83.5, vorig bodyweight was savonds na avond eten)

Terug
Naar boven