XXL Nutrition

forumgame 16: die anschlus oder der untergang WOII

Beginnen zaterdag?

• Topic Starter Topic Starter
Openingsverhaal dag 1:

Onder het Duitse naoorlogse volk is veel woede ontstaan. De koning is al afgezet en de democratische Weimarrepubliek ondervond veel weerstand van het volk, onder de Duitse bevolking groeide en groeide het besef dat zijn de 1e wereldoorlog hadden moeten winnen en niet zo’n slap nadelig verdrag had moeten tekenen in versailles waardoor het grote Duitsland macht, geld en land moest afstaan.

Deze woede groeide ook bij een Oostenrijkse jongeman die zich in die tijd aan heeft gesloten na zijn dienstjaren in het Duitse leger bij de op 1 hand tellende Deutsche Arbiter Partei. Zijn leiderschap viel al snel op en hem werd gevraagd om de partij door de als het 55e toegetreden lid van de DAP een partij kon maken die Duitsland op de kaart zou zetten!. Zijn naam is Adolf Hitler, een man die de veranderde achternaam van zijn vader het beste en enige van waarde aan hem vond.
Heil Hitler klinkt natuurlijk veel beter dan Heil Schicklgruber!

250px-Bundesarchiv_Bild_146-1974-082-44%2C_Adolf_Hitler_im_Ersten_Weltkrieg_retouched.jpg

De partij kreeg onder zijn leiding door het hele land en door zijn manier van voorkomen en toespreken steeds meer aanhang en won dan ook de verkiezingen van 1932 en kwam aan de macht in januari ’33.

Het volgende plan naar algehele macht zou uitgevoerd worden door de noodstoestand over het land uit te roepen zodat er een crisissituatie zou ontstaan. Het in brand zetten van de Reichstag diende als een goed middel hiertegen. De zondebok werd ook al snel gevonden door de nederlandse communist Marinus van der Lubbe op te pakken en te executeren. marcus 3: 20-35
reichstag_fire__september_11.jpg

Met de totaalmacht van Hitler in het land groeide het welzijn en het nationalistisch gevoel onder de duitsers. Hoe meer Arieërs hoe meer kinderbijslag bijvoorbeeld. Ze konden de wereld weer aan en Hitler omringde zich met gladde mensen om een paar dingen te bespreken die hij zag als beste voor het Duitse volk. Namelijk het overnemen van de Sovjet-Unie als Lebenraum voor het Duitse volk, het creëren van het Arische Superras (*bermensch) en het oplossen van het joden probleem. !

Reinhard Heydrich besloot hierop de taak van het joden probleem op zich te nemen en nodigde tijdens de Wannseeconferentie prominente Nazi’s uit met als onderwerp de verfijning van de systematische uitroeiing van alle Joden in Europa.
heydrich.jpg

In de tussentijd stonden de Britten niet stil en Churchill stelde de Duitsers een ultimatum. Wanneer je Polen binnenvalt is het oorlog! De Duitsers dachten toen waarschijnlijk iets van #yolo #swag #izzle en deden dat lekker toch.

Westminster_Abbey_London_900px.jpg

WOII is nu van start gegaan, in het eerste verhaal staan al de nodige hints, het zal dag zijn tot 21.00.
Stemmen kan alleen in het dikgedrukt en dient door iedereen gedaan te worden.
Veel succes en vooral have fun!

Like a calm surviver of the psychic war.
He was no general for he was not old.
He was no private for he could not be sold.
He was only a man and his
Dedication extended to the last degree.
Poor pretentious soldier, come home.​

Laatst bewerkt:
Mooi, dit belooft :)

Kan zo meteen geen hints zien. Benieuwd of andere iets zien :dunno:

edit: benieuwd hoe dit nu gaat lopen. In vorige spelletjes kon je openbaar hints over de slechten oplossen, maar als je nu hints oplost over een rol, maak je jezelf meteen voor de helft van de spelers bekend als "slechte", aan welke kant je zelf ook staat :p

Laatst bewerkt:
edit: benieuwd hoe dit nu gaat lopen. In vorige spelletjes kon je openbaar hints over de slechten oplossen, maar als je nu hints oplost over een rol, maak je jezelf meteen voor de helft van de spelers bekend als "slechte", aan welke kant je zelf ook staat :p
Dat is inderdaad een beetje lastig. Zou ook niet goed weten hoe je mensen moet overtuigen: "Stem Woopy, dat is sowieso een nazi", "Ja, maar ik ben ook een nazi".

???

Foto van Reinhard Heydrich is vast een hint naar iemand met een SS-kapsel.

Dat is inderdaad een beetje lastig. Zou ook niet goed weten hoe je mensen moet overtuigen: "Stem Woopy, dat is sowieso een nazi", "Ja, maar ik ben ook een nazi".

Plus dat alle mensen die mee op iemand stemmen waarvan verwacht wordt dat die nazi is, zichzelf meteen als ally profileren, en omgekeerd.
Ik weet niet goed hoe ik dit spel moet aanpakken :p

Mmmm... ben ik nou scheel of zie ik voor het eerst in de openingspost geen steeg voorbij komen?

Ok let's begin!

Plus dat alle mensen die mee op iemand stemmen waarvan verwacht wordt dat die nazi is, zichzelf meteen als ally profileren, en omgekeerd.
Ik dus ook niet. Ben ook erg benieuwd wie de eerste stem gaat plaatsen en wat daarbij de argumenten gaan zijn.
Ik ben zelf geneigd om gewoon de veldheren eruit te stemmen, ongeacht aan welke kant ze staan. Maar dat is toch niet handig.

IMBAatwork zei:
Mmmm... ben ik nou scheel of zie ik voor het eerst in de openingspost geen steeg voorbij komen?
Dat is inderdaad wel verdacht, ik zou mij maar in de gaten houden.

• Topic Starter Topic Starter
1e dag na een verhaal is altijd een chaos.
denk dat als je hints oplost van de vijand je allies gelijk weten waar ze aan toe zijn en je bescherming kan verwachten etc.

ik hou voor de rest van de dag mn mond hier. Succes

Wünderbar.

Ik dus ook niet. Ben ook erg benieuwd wie de eerste stem gaat plaatsen en wat daarbij de argumenten gaan zijn.
Ik ben zelf geneigd om gewoon de veldheren eruit te stemmen, ongeacht aan welke kant ze staan. Maar dat is toch niet handig.

Dit was vorige potje toch ook zo ? of mis ik iets??

Oja ik zie het, de burgers zijn ook verdeeld onder de kampen.

Je hebt nu twee kampen ipv 3, t wordt dan toch snel duidelijk wie bij wie hoort?
Grootste probleem is denk ik dat de twee kampen even groot zijn. Bij de normale versie heb je ook maar twee kampen, maar is een kamp veel groter dan de andere.

Op dat moment is de aanname dat iedereen bij het burgerkamp hoort totdat aannemelijk wordt gemaakt van niet. Toon je aan dat iemand cult is wordt hij eruit gestemd, toon je nu aan dat iemand nazi is dan is de kans even groot dat je er zelf uitgestemd wordt (verdeling is immers 50/50).

*edit*Misschien is het woord kamp ook wat ongepast gezien de thematiek van deze game. Lastig hoor, die gevoelige thema's.

**** gevoelige thema's..

Game is game

Ik denk zelf dat we aan de hand van hints, bijvoorbeeld namen moeten gaan zoeken wat zij hebben betekend in veldslagen of in de oorlog. Ik zou het anders ook niet weten.

Straks weer ff verder zoeken.

Terug
Naar boven