Fitness Seller

Forumgame 24: Het beloofde land

Beetje uitslapen enzo. Die luxe hebben mensen met werk natuurlijk niet.

Anyways, ik heb een van de kampen ontrafeld.

Don Sonny was een ervaren speler. Nu Biobeast weg is blijven dan dus over Wauter, Penose, Orgineel en ikzelf.
Orgineel en ik zijn van deze vier de meest ervaren spelers. Orgineel speelde al mee voordat ik mee ging doen en Penose en Wauter kwamen iets later. IMBA speelde ook al langer mee dan ik (vergelijking met IMBA werd gemaakt in het verhaal).

Ik heb IMBA en Orgineel zelfs altijd een beetje gezien als een duo. Ongeveer even oud, allebei doen ze altijd mee en allebei zijn ze ook altijd actieve leuke spelers.

Voor de mensen die twijfelen over de "ervaren-speler hint" heb ik nog een redenering:

We dachten gisteren dat Woopy Sonny was. Ik heb aangegeven dat ik zeker wist dat Henry Woopy ging vermoorden, dat is ook uitgekomen. Woopy bleek Sonny niet te zijn.
Maar de échte Sonny heeft gisteren natuurlijk niet op Woopy gestemd. Hij wist dat Woopy niet Sonny was maar wist ook dat Henry zijn nachtelijke kill zou gaan gebruiken om Woopy te vermoorden. Daardoor wist hij dus zeker dat hij zelf veilig was. En Woopy zou sowieso dood gaan, hetzij overdag hetzij 's nachts.

Sonny zit dus onder de stemmers op Unknown. Woopy was cult en mocht overleggen met de consigliere van Sonny. Het spreekt dus voor zich dat ook deze niet op Woopy gestemd heeft.
Zowel Sonny als de Consigliere zitten dus bij de stemmers op Unknown.

Zelf weet ik voor 95% zeker de rol van Penose óf Wauter. En voor 100% die van mezelf. Of Wauter of Penose goed is maakt in feite niet uit, want hoe dan ook is Orgineel slecht.

Daar moeten we dus op stemmen.

En door deze opmerking weet ik trouwens vrij zeker dat Wauter de andere Sonny-man is. Henry heeft op dag 1 een aanslag op me gepleegd en IMBA heeft reeds aangegeven dat hij die aanslagen aanstuurde, IMBA kende zijn teamgenoten dus lijkt me sterk dat hij dan een aanslag op mij gaat plegen.

Zulke fouten passen niet bij Wauter, overmoedig wellicht?

---------- Post toegevoegd 25 October 2013 om 10:49 ----------

Hier redeneert Wauter wederom erg raar voor zijn doen.

Gisteren volgt hij me nota bene op Unknown omdat hij wel wat zag in mijn argumenten (zegt hij zelfs in deze post weer), maar nu ben ik plotseling verdacht vanwege mijn stem op Unknown.

Doordat Woopy niet Don Sonny bleek is mijn move van gisteren juist erg goed gebleken. Anders was Woopy er gisteren overdag uitgegaan en hadden we vannacht weer twee mensen verloren. Nu verloren we er vannacht maar eentje.

Ik vertrouw je welliswaar niet volledig maar zit wel op jou lijn.
Orgineel is wat mij betreft een zekerheidje dat hij slecht is en ik verdenkt wauter er ook van 1 van de dons te zijn.
Een don krijgen we er alleen uit in de stemronde.
In beide keuzes kan ik mij vinden. Of systematisch voor orgineel vandaag of vandaag gokken dat wauter een don is en orgineel morgen.

Ik neig ernaar om Penose te geloven dat hij pas last minute online geraakte om te stemmen, valt me ook op dat Origineel een klein half uur voor het einde van de stemming Woopy wilt komen redden

Alley en Wauter zijn ook niet allebei goed imo, nu nog kunnen ontrafelen wie

Nee, als woopy er tijdens de stemming was uitgegaan hadden we deze mogelijk een goeie rol zoals de jager kunnen verliezen of had henry misschien zijn eigen lijfwacht of de andere don kunnen aanvallen. Door de whisky hint tesamen met die tractor wisten we dat sanca of woopy slecht moest zijn.
Uiteraard is dat een gok die we gisteren konden nemen. Die gok leek me onverstandig.

Maar jij denkt nu dat het voor de burgers beter was om Woopy eruit te stemmen (ten onrechte wat mij betreft, maar goed). Toch heb je dat gisteren niet gedaan.
En waarom heb je dat gisteren niet gedaan? Omdat je gisteren niet als burger dacht maar als lid van het Sonny-kamp.

Ik vertrouw je welliswaar niet volledig maar zit wel op jou lijn.
Orgineel is wat mij betreft een zekerheidje dat hij slecht is en ik verdenkt wauter er ook van 1 van de dons te zijn.
Een don krijgen we er alleen uit in de stemronde.
In beide keuzes kan ik mij vinden. Of systematisch voor orgineel vandaag of vandaag gokken dat wauter een don is en orgineel morgen.
Ik denk dat je mij inmiddels toch wel kan vertrouwen. Er is reeds een aanslag op me gepleegd door Henry (via IMBA), dus lid van dat kamp ben ik sowieso niet.

En nu geef ik in mijn ogen vrij overtuigend aan wie de Sonny-mannen zijn.

Ik denk dat Orgineel de Don is overigens, maar het kan inderdaad ook Wauter zijn. Heb een gut-feeling naar Orgineel toe. Misschien mede omdat hij wat stil is en omdat ik hem en IMBA altijd een beetje als een duo zag en in een van de verhalen een vergelijking gemaakt werd qua ervaring tussen die twee.

Uiteraard is dat een gok die we gisteren konden nemen. Die gok leek me onverstandig.

Maar jij denkt nu dat het voor de burgers beter was om Woopy eruit te stemmen (ten onrechte wat mij betreft, maar goed). Toch heb je dat gisteren niet gedaan.
En waarom heb je dat gisteren niet gedaan? Omdat je gisteren niet als burger dacht maar als lid van het Sonny-kamp.

Ik denk dat je mij inmiddels toch wel kan vertrouwen. Er is reeds een aanslag op me gepleegd door Henry (via IMBA), dus lid van dat kamp ben ik sowieso niet.

Ik denk dat Orgineel de Don is overigens, maar het kan inderdaad ook Wauter zijn. Heb een gut-feeling naar Orgineel toe. Misschien mede omdat hij wat stil is en omdat ik hem en IMBA altijd een beetje als een duo zag en in een van de verhalen een vergelijking gemaakt werd qua ervaring tussen die twee.

Ik volg jou omdat ik quasi zeker weet dat je goed bent en je argumenten om unknown eruit te stemmen klopte. Van woopy wisten we vrij zeker dat hij slecht was en unknown ging er sowieso uitgeschreven worden. Door er gisteren unknown uit te stemmen en Henry het vuile werk van woopy te doden voor ons te laten opknappen hebben we mogelijk belangrijke rollen zoals de jagers en de burgemeester gespaard voor een extra dag. Hadden we Woopy eruit gestemt dan had Henry deze nacht met een vrij grote kans een sterke goeie rol zoals de jagers (waarvan er eentje jou al het ganse spel beschermt en jou erin houd en een soort van imunniteit tijdens de nacht bezorgt) eruit kunnen spelen of de burgemeester die ik overigens denk te kennen ;)

de burgemeester die ik overigens denk te kennen ;)

Misschien kan je hier dan iets van maken?

De arme Henry stond voor het raam van zijn ziekenhuisbed de toespraak van de burgemeester te luisteren. Een man waarvan hij een hoge dunk had gekregen na zijn bezoek maakte hem nu uit voor een smerige spaghetti vreter. Het vuur in hem begon te branden en hij beraamde een aanslag op de burgemeester. Hij is immers de zoon van de Capo di tutti capi en een trotse Ierse vrouw. Dat zat hem te hoog.

Hij bedacht het plan om zijn soldaat op de Burgemeester af te sturen en hem voor altijd zijn mond te snoeren. Aangezien ze vrienden van elkaar zijn geweest vroeger en een reunië goed bespreekbaar was zou hij hem uitnodigen bij hem thuis. Aldaar in die vertrouwde omgeving mocht hij hem de keel door snijden. Het lijk zou dan bij de vissen mogen slapen. Effectief en volkomen onverwacht dacht de baas.

Echter was de burgervader op zijn hoede toen hij gevraagd werd naar het huis van zijn oude vriend. Ze waren enige tijd geleden met flinke ruzie uit elkaar gegaan en nu zou hij bij hem thuis komen als goede vrienden? Daar klopte iets niet.
Burgemeester en Henry zijn oude vrienden van elkaar ... Kan natuurlijk ook gewoon een verhaallijn zijn, maar het is zo'n beetje het enige aanknopingspunt naar Henry dat we hebben.

True. Zelf verwacht ik eerder wauter(werd immers ook beschermd) daarnaast lijkt het mij voor een ervaren speler als orgineel een vreemde don actie om als een hondje achter Woopy aan te lopen.

Denk dat we behoorlijk goed zitten met die 2. Laten we het weer doen net als toen met Z1000, pakken eerst Sonny en dan ontrafelen we Henry ook wel.

Op basis van de bescherming acht ik de kans groter wat wauter betreft.

Ga er vandaag niet weer de hele dag over lullen want damn vond dat gisteren behoorlijk irritant toen het opeens toch de andere kant op ging.

Voorlopig doe ik wauter

Mocht blijken dat een meerendeel eerst liever op orgineel gaat dan ben ik best genegen hieraan gehoor te geven dan komt wauter morgen wel. Zijn we iig verzekerd van 2 goede stemrondes.

Misschien kan je hier dan iets van maken?

Burgemeester en Henry zijn oude vrienden van elkaar ... Kan natuurlijk ook gewoon een verhaallijn zijn, maar het is zo'n beetje het enige aanknopingspunt naar Henry dat we hebben.

Nog een hint naar henry die we hebben is de foto van de acteur die henry speelt in de film good fellas. Waarom zou Lloydatoni die foto nemen en niet eentje van de godfatherfilms? Niemand hier die ray noemt? Als ik nu juist zit graaf ik wel mijn graf voor deze nacht als de jager me niet weer beschermt :o

Nog een hint naar henry die we hebben is de foto van de acteur die henry speelt in de film good fellas. Waarom zou Lloydatoni die foto nemen en niet eentje van de godfatherfilms? Niemand hier die ray noemt? Als ik nu juist zit graaf ik wel mijn graf voor deze nacht als de jager me niet weer beschermt :o

Wie is Ray?

Ah ok thanks maar wat zou daar voor hint in zitten?

Heb de naam Ray hier al een paar keer zien passeren op dbb maar het is nogal lastig om enkel te zoeken op Ray en een spelersnaam aangezien Ray niet lang genoeg is als woord voor een zoekopdracht.

Groetjes,
Ray

Henry vinden is juist de enige manier om je verblijf in ons dorpje nog wat te verlengen. Anders gaan Orgineel en jij er sowieso uit, enkel de volgorde moet dan nog bepaald worden.

Maar je zoekt nu verkeerd denk ik. Henry Hill wordt in Goodfellas gespeeld door Ray Liotta (zeg je zelf al). Een van de twee Dons in ons spel heet ook Henry Hill.
Dus dat er een link met Ray Liotta zou zijn was voordat het spel begonnen was al duidelijk en dus ook voordat de rollen verdeeld waren. Als de persoon die de rol van Don Henry heeft in het dagelijks leven ook Ray zou heten zou dat echt een krankzinnig toeval zijn.

Henry vinden is juist de enige manier om je verblijf in ons dorpje nog wat te verlengen. Anders gaan Orgineel en jij er sowieso uit, enkel de volgorde moet dan nog bepaald worden.

Maar je zoekt nu verkeerd denk ik. Henry Hill wordt in Goodfellas gespeeld door Ray Liotta (zeg je zelf al). Een van de twee Dons in ons spel heet ook Henry Hill.
Dus dat er een link met Ray Liotta zou zijn was voordat het spel begonnen was al duidelijk en dus ook voordat de rollen verdeeld waren. Als de persoon die de rol van Don Henry heeft in het dagelijks leven ook Ray zou heten zou dat echt een krankzinnig toeval zijn.

Ik vernoem nu Ray als hint, het kan evengoed in de wikipediapagina staan van de acteur maar er is me nog niets opgevallen. Waarom ga je trouwens zo sterk op mij of orgineel? Penose heeft toch ook gestemt op unknown?

Inderdaad maar laat wauter maar helpen en iets van het werk op zich nemen. Kan alleen maar schelen straks.

Wel grappig om die opzichtige en desperate move van wauter te zien.

Inderdaad maar laat wauter maar helpen en iets van het werk op zich nemen. Kan alleen maar schelen straks.

Wel grappig om die opzichtige en desperate move van wauter te zien.

Sad but true. Ik wil er natuurlijk niet uitgestemd worden.

---------- Post toegevoegd 25 October 2013 om 12:41 ----------

Soit, ik kan niet meer doen dan jullie te overtuigen dat ik niet evil of sonny ben.

Wat is dat ineens tegen mij? Ik ben niet echt actief geweest. Heb dan ook niet echt goed mee kunnen doen. Willen jullie mij nu pakken omdat ik met Woopy meeging? Penose, Alley en Wouter deden het zelfde!

Alley lijkt ook overal maar tussen uit te komen.

Wat is dat ineens tegen mij? Ik ben niet echt actief geweest.

Dat is uitgelegd en beargumenteert. Gisteren heb ik je ook al wat uitgelegd, van de domme houden is ook een kunst.
Je bent niet actief zeg je maar zodra er iets over je gerept word ben je er als de kippen bij.:roflol:

Beste Forumgame-vriendjes,

Mijn oprechte verontschuldigingen, maar ik ga dit spel niet verder kunnen spelen. Ik ben de volgende 4 dagen in het buitenland, en zal daar niet/onvoldoende DBB kunnen checken. Ik wens iedereen nog veel plezier toe met dit spel, en ik beloof dat ik volgend spel wel de hele tijd actief zal blijven :).

Veel liefs,

FabulaActaEst

Terug
Naar boven