MuscleMeat

Forumgame !4: Final Wolfination

Peiling Peiling Wanneer beginnen? ("kunnen vanaf" gaat voor op "verkiezen" aangezien er veel spe

• Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .
Is altijd zo de eerste ronde.. De kans dat er een burger uitgestemd wordt de 1ste is vele male groter dan dat er een cultist uitgestemd wordt. Enige taak die de burgers hebben in de 1ste ronde is zo min mogelijk verwarring te veroorzaken.. Uiteindelijk zullen alle burgers daar hun voordeel uit halen..

Daarom zal het fijn zijn als Rob G gewoon even uitlegt waarom hij op mij stemt.. Want mocht ie aan de goede kant staan dan zal het hem ook ten goede komen..

Daarnaast mochten zijn argumenten zo geweldig zijn dan hoeft ie niet bang te zijn voor tegenargumenten lijkt me. Je bent alleen bang voor tegenargumenten indien je zelf doorhebt dat je eigen argumentatie gebrekkig is,

nog een keer speciaal voor Rob G

Kun je voor de duidelijkheid nog is onderbouwen waarom je op mij stemt?

Verder zijn er wel meer spelers verdacht stil, totdat er beschuldigingen zijn kant op kwamen ;) En verder heb ik nog geen enkele eerste ronde meegemaakt waar her en der mensen beschuldigd worden, maar bij 1 persoon er een aantal mensen in de verdediging schieten. Orgineel wordt niet zo beschermt. Maar als ik op Unknown stem is het plots een cult trein (alleen ik), mogen we geen sterke spelers het spel uit werken en kunnen we beter inactievelingen wippen (dat was unknown toch wel zeer erg tot het moment van beschuldiging).

Naja, tot nu toe is er geen enkel beter alternatief, behalve random stemmen. Mijn stem op unknown was ook semi random, de hint was ook erg ver gezocht. Maar blijkbaar mag hij er niet uit. En dat maakt voor mij die random stem wel logischer.

Er is eigenlijk 1 reden waarom ik niet op je wil stemmen en dat is de volgende:

Jouw naam wordt genoemd in het verhaal. Nou heeft Whami aangegeven dat namen die genoemd worden in het verhaal nooit te linken zijn aan hints.

Dat de code niet naar jou verwijst is mij duidelijk. Klaar.

Maar moeten we er dan vanuit gaan dat jij per definitie geen slechte rol kan hebben omdat je naam in het spel genoemd is?

Verder ben ik het er mee eens dat er in ronde 1 altijd 2 burgerkampen tegenover elkaar staan. Ik ben ook helemaal niet zeker over mijn stem op Remi.

Voor orgineel gaan dan? Of zou hij 1 van de burgers zijn? Jimbooo omdat hij het kamp richting Orgineel heeft ingezet? Of nummertje trekken en zomaar iemand wippen? Ik sta open voor ideeën.

Er is eigenlijk 1 reden waarom ik niet op je wil stemmen en dat is de volgende:

Jouw naam wordt genoemd in het verhaal. Nou heeft Whami aangegeven dat namen die genoemd worden in het verhaal nooit te linken zijn aan hints.

Dat de code niet naar jou verwijst is mij duidelijk. Klaar.

Maar moeten we er dan vanuit gaan dat jij per definitie geen slechte rol kan hebben omdat je naam in het spel genoemd is?

Verder ben ik het er mee eens dat er in ronde 1 altijd 2 burgerkampen tegenover elkaar staan. Ik ben ook helemaal niet zeker over mijn stem op Remi.

Voor orgineel gaan dan? Of zou hij 1 van de burgers zijn? Jimbooo omdat hij het kamp richting Orgineel heeft ingezet? Of nummertje trekken en zomaar iemand wippen? Ik sta open voor ideeën.

Snap sowieso niet waarom je Jimboo beschermd, enigste reden die je geeft is dat hij stemt:rolleyes:

Eens. Maar ook Remi heeft een random ass beschuldiging open staan. Oa. ook naar mij (ok gisteren telde de stemmen niet, maar daarmee tast je natuurlijk wel af en kijk je de reacties). Hij is gisteren al 3x van stem gewisseld. En nu staat hij op een nobody.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:00 ----------

Snap sowieso niet waarom je Jimboo beschermd, enigste reden die je geeft is dat hij stemt:rolleyes:

Wat is dat met jou en ik die zogenaamd jimbooo zou beschermen?

Ik ben off to work guys,

kane (geen haat oid. ik stem op iemand die ik in-actief vind, en ga geen partij trekken verder. weet gewoon niet op wie ik moet stemmen)

tot vanavond

Voor 00:00 stemmen right?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.074
Tussenstand:

Snepke
Jimbooo
Kane
3 x UnknownDBB
4 x Orgineel

Als ik het goed begrijp stemmen we op orgineel omdat hij post 6866376 heeft? Ik volg jullie redenatie tot op een zekere hoogte en er zit zonder meer een kern van waarheid in. Twee dingen baren me echter zorgen, (1) waarom heeft Whami de 3 nullen erbij gezet en (2) puur met dat getal zou je NOOIT op de post van orgineel zijn uitgekomen. De zoekfunctie verwijst naar een post van remi, waarin hij orgineel quote.

Dat zou betekenen dat er een hint in een hint verwerkt zit, hintception. Persoonlijk koop ik het niet zo. Als deze hint al ergens heen zou verwijzen, dan zou het naar mijn mening unknown betreffen. Echter, ik denk niet dat de cijfers goed geinterpreteerd zijn. Jullie vergeten allemaal de drie nullen die er nog achter staan.

MAAR ik denk wel dat we hier iets te pakken hebben. Jimboo, heeft iets ontzettend tactisch gedaan door direct met dat cijfer te verwijzen naar orgineel ofwel is hij gewoon goudeerlijk. Als we van het eerste uitgaan, zou idealiter niemand dat voor zichzelf gechecked hebben en was orgineel zonder meer de bad guy. Echter, bij het zelf checken blijkt dat de post van remi alleen gevonden kan worden met dat nummer. Hoewel ik er bij blijf dat de nummers niet goed geinterpreteerd zijn is het nu wel duidelijk dat door die cijfers of unknowndbb of orgineel gaat hangen. Toen in eerste instantie de vinger werd gewezen naar unkowndbb werd er door verschillende mensen (dezelfde mensen die nu op origneel stemmen) heel defensief gereageerd. Er wordt nu door meerdere gestemd op orgineel en behalve van orgineel is geen tegenwoord ontvangen.

Twee mogelijkheden:
1. Unknown is cult.
Waarom?
- Zoektocht met het getal brengt je bij een post van Remi
- Toen geopperd werd dat verwezen kon worden naar Remi met de getallen zijn meerdere mensen gelijk daar tegenin gegaan. Diezelfde mensen zijn nu degene die op orgineel stemmen.

2. orgineel is cult
Waarom?
Het nummer is een nummer dat verwijst naar een post die hij in het vorige weerwolfspel had.

Ik ben er nog niet uit, maar ik neig momenteel meer naar 1... Hoor graag hoe jullie hierover denken.

cijfercode is niks meer dan een grote troll

volgens op staat er een hint in over de cult, laten we die eruit gaan vissen ipv zonder concreet bewijs mensen random weg te gaan stemmen

leggo

Dus een hint waarvoor een plausibele oplossing gevonden is die verschillende mensen steunen, is een troll, en we moeten de andere hint zoeken want dat zal wel de juiste zijn die naar de cult wijst?
Dus als we de hint volgen die waarschijnlijk juist is, stemmen we random iemand weg zonder bewijs, maar als we de andere hint vinden, is dat anders?

Deze post lijkt me niet meer of niet minder dan een poging om de aandacht van orgineel af te halen. En er is maar 1 reden om dat te doen. Easy :o

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:33 ----------

Als ik het goed begrijp stemmen we op orgineel omdat hij post 6866376 heeft? Ik volg jullie redenatie tot op een zekere hoogte en er zit zonder meer een kern van waarheid in. Twee dingen baren me echter zorgen, (1) waarom heeft Whami de 3 nullen erbij gezet en (2) puur met dat getal zou je NOOIT op de post van orgineel zijn uitgekomen. De zoekfunctie verwijst naar een post van remi, waarin hij orgineel quote.

Dat zou betekenen dat er een hint in een hint verwerkt zit, hintception. Persoonlijk koop ik het niet zo. Als deze hint al ergens heen zou verwijzen, dan zou het naar mijn mening unknown betreffen. Echter, ik denk niet dat de cijfers goed geinterpreteerd zijn. Jullie vergeten allemaal de drie nullen die er nog achter staan.

MAAR ik denk wel dat we hier iets te pakken hebben. Jimboo, heeft iets ontzettend tactisch gedaan door direct met dat cijfer te verwijzen naar orgineel ofwel is hij gewoon goudeerlijk. Als we van het eerste uitgaan, zou idealiter niemand dat voor zichzelf gechecked hebben en was orgineel zonder meer de bad guy. Echter, bij het zelf checken blijkt dat de post van remi alleen gevonden kan worden met dat nummer. Hoewel ik er bij blijf dat de nummers niet goed geinterpreteerd zijn is het nu wel duidelijk dat door die cijfers of unknowndbb of orgineel gaat hangen. Toen in eerste instantie de vinger werd gewezen naar unkowndbb werd er door verschillende mensen (dezelfde mensen die nu op origneel stemmen) heel defensief gereageerd. Er wordt nu door meerdere gestemd op orgineel en behalve van orgineel is geen tegenwoord ontvangen.

Twee mogelijkheden:
1. Unknown is cult.
Waarom?
- Toen geopperd werd dat verwezen kon worden naar Remi met de getallen zijn meerdere mensen gelijk daar tegenin gegaan. Diezelfde mensen zijn nu degene die op orgineel stemmen.

2. orgineel is cult
Waarom?
Het nummer is een nummer dat verwijst naar een post die hij in het vorige weerwolfspel had.

Ik ben er nog niet uit, maar ik neig momenteel meer naar 1... Hoor graag hoe jullie hierover denken.

Je moet denken vanuit het standpunt van Whami die de hint aan het bedenken was.
Je kan perfect de nummer van een post zien, en het kan altijd dat de zoekresultaten een beetje een afwijkend gedrag geven (zoals in dit geval een post geven die de post die Whami bedoelde quote). Omgekeerd is echter moeilijker. Als Whami op zoek moet gaan naar het nummer van een post die in de zoekresultaten een andere post geeft, waarvan beide personen nu ook moeten meespelen, dan kan je even bezig zijn.

Twee mogelijkheden:
1. Unknown is cult.
Waarom?

2. orgineel is cult
Waarom?

Dit is dus precies mijn beredenering.

Wat ik me ook afvraag. De code leidt naar een post van Remi. Echter, Remi geeft al aan dat dat andersom niet werkt. Vanuit de post van Remi zou je nooit kunnen verzinnen dat dat getal naar zijn post zou leiden.

Hoe werkt die search engine? Waarom kom je als je een getal intypt bij een post van een speler uit. En belangrijker. Kan je vanuit de post van die speler dus dat getal bepalen.

Nog een toevoeging.
Optie 3:
Zowel Orgineel als unkown zijn cult. Ze weten dat een van de twee gaat hangen door jimboo zijn post. Dus wordt orgineel door de cults nu opgeofferd. Zou kunnen verklaren waarom er zo weinig tegengas is tegen het hangen van orgineel.

Either way, als het 1 van deze twee word en het blijkt een burger te zijn heeft de ander de volgende dag mijn stem.

Dus een hint waarvoor een plausibele oplossing gevonden is die verschillende mensen steunen, is een troll, en we moeten de andere hint zoeken want dat zal wel de juiste zijn die naar de cult wijst?
Dus als we de hint volgen die waarschijnlijk juist is, stemmen we random iemand weg zonder bewijs, maar als we de andere hint vinden, is dat anders?

Deze post lijkt me niet meer of niet minder dan een poging om de aandacht van orgineel af te halen. En er is maar 1 reden om dat te doen. Easy :o

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:33 ----------

Je kan perfect de nummer van een post zien, en het kan altijd dat de zoekresultaten een beetje een afwijkend gedrag geven (zoals in dit geval een post geven die de post die Whami bedoelde quote). Omgekeerd is echter moeilijker. Als Whami op zoek moet gaan naar het nummer van een post die in de zoekresultaten een andere post geeft, waarvan beide personen nu ook moeten meespelen, dan kan je even bezig zijn.

Lol, dit dus.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:37 ----------

Nog een toevoeging.
Optie 3:
Zowel Orgineel als unkown zijn cult. Ze weten dat een van de twee gaat hangen door jimboo zijn post. Dus wordt orgineel door de cults nu opgeofferd. Zou kunnen verklaren waarom er zo weinig tegengas is tegen het hangen van orgineel.

Either way, als het 1 van deze twee word en het blijkt een burger te zijn heeft de ander de volgende dag mijn stem.

Optie 4:
Zowel Orgineel als Unknown zijn burger en zoals ieder potje zitten we weer tussen twee burgers te kiezen.

Dus als ik het goed begrijp kan jij als ik jou een nummer van een post geef uitzoeken waar die op uitkomt zonder de zoekfunctie te gebruiken? Show me. 7160557

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:41 ----------

Optie 4:
Zowel Orgineel als Unknown zijn burger en zoals ieder potje zitten we weer tussen twee burgers te kiezen.

True :roflol:. Echter, veel mensen acteren erg snel. Gebaseerd op... nouja eigenlijk niets imo. Het feit dat zoveel mensen in actie komen op een vaag vermoeden en zonder enige onderbouwing van hunzelf doet me vermoeden dat 1 van deze twee een cult is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven