Fitness Seller

Forumgame 7: Japanese Dragon

Ziener lijkt me te krachtig. Haast een soort superheks, want de heks kan al zien wie de wolf is of niet. Straks heb je iemand die openlijk verkondigt ziener te zijn en dan klapt de ene na de andere cultist om.
Dorpsoudste vind ik wel een leuke rol.

Wolf kan de ziener gemakkelijk opeten. Als je te obvious bent in je hints kan je je ook verdacht maken, immers kan iedereen zich gaan voordoen als ziener en mensen op het verkeerde pad zetten ook cultisten. Vind het niet per se een te krachtige rol. Ten eerste moet zo iemand vertrouwd worden. Ten tweede moet die persoon net de juiste uitzoeken. Ten derde maak je jezelf een makkelijk slachtoffer als je te obvious bent (voor de wolf, of cultisten mits ze het slim spelen).

• Topic Starter Topic Starter
You mad bro ? dan niet count me out

/care, zolang je maar meedoet.

Ziener lijkt me te krachtig. Haast een soort superheks, want de heks kan al zien wie de wolf is of niet. Straks heb je iemand die openlijk verkondigt ziener te zijn en dan klapt de ene na de andere cultist om.
Dorpsoudste vind ik wel een leuke rol.

Ziener moet ik ff over nadenken. Dorpsoudste zoals ik em heb of gewoon 1x niet dood kunnen gaan?

Wolf kan de ziener gemakkelijk opeten. Als je te obvious bent in je hints kan je je ook verdacht, immers kan iedereen zich gaan voordoen als ziener en mensen op het verkeerde pad zetten ook cultisten. Vind het niet per se een te krachtige rol. Ten eerste moet zo iemand vertrouwd worden. Ten tweede moet die persoon net de juiste uitzoeken. Ten derde maak je jezelf een makkelijk slachtoffer als je te obvious bent.

Dat is waar, maargoed de heks doet al iets soortgelijks, maar dan minder krachtig, en dat is al een hele nuttige rol. En je hebt altijd nog de jager, mocht zo'n situatie van openbaring zich voordoen.

Ziener moet ik ff over nadenken. Dorpsoudste zoals ik em heb of gewoon 1x niet dood kunnen gaan?

Opzich kan ziener wel maar mag je gewoon niet veel te overduidelijk zijn. (Dat is dan tegen de regels) Je mag door middel van hints iemand ze rol verklappen. Daarnaast als de ziener overduidelijk is dan is het toch makkelijk voor de wolf die persoon eruit te pikken? En je moet ook maar net de juiste personen eruit pikken om te controleren. Het gaat hier ook maar om 1 persoon. Imo echt niet te sterk als de cults niet te obvious gaan lopen doen :p

---------- Post toegevoegd Sun 17 Jun 2012 om 23:43 ----------

:D

ik stem op nederland

oh ja, die doen niet meer mee...

Zou zeggen 1x niet dood kunnen gaan. Dan pakt de wolf hem sowieso de volgende nacht, maar dat betekent wel dat de kwaaien een vertraging hebben opgelopen. Dacht dat hij ook zo bedoeld is, want de rol 'dorpsoudste' heb ik op inet al vaak beschreven zien staan toen ik voor mijn game op zoek ging naar ideen over rollen.

Dat is waar, maargoed de heks doet al iets soortgelijks, maar dan minder krachtig, en dat is al een hele nuttige rol. En je hebt altijd nog de jager, mocht zo'n situatie van openbaring zich voordoen.

Dat van de jager is in principe waar maar je moet als ziener wel overtuigend kunnen spelen als je mensen aan je kunt wilt kunnen krijgen in principe kan iedereen zich voor doen als ziener. Je zou eventueel erbij kunnen voegen dat de ziener geen bescherming van de jager kan krijgen omdat deze altijd op pad is?

Zou de sl*t nu niet als beloning geven bij de winkelier.

als de wolf doorheeft welke persoon gewonnen heeft en de sl*t wil ergens anders heen, gaat ze dood ongeacht ze ergens el wil zijn?

Of zie ik dit verkeerd? Nu niemand die dit gaat kiezen normaalgezien..

• Topic Starter Topic Starter
Drie voorstellen:

Assassin --> sheriff? (Opsluiten voor een dag = niet mogen stemmen, wel weggestemd kunnen worden of opgegeten)

Leugenaar (Mag via pm zijn stem wijzigen)

Zombie (Overleeft één aanval van de wolf)

Heb m ff zombie ipv dorpsoudste genoemd. Deze rol lijkt nu wel een beetje op die vd burgemeester. Zal ik die dan alleen doen indien hij wordt weggestemd?

---------- Post toegevoegd Sun 17 Jun 2012 om 23:53 ----------

Zou de sl*t nu niet als beloning geven bij de winkelier.

als de wolf doorheeft welke persoon gewonnen heeft en de sl*t wil ergens anders heen, gaat ze dood ongeacht ze ergens el wil zijn?

Of zie ik dit verkeerd? Nu niemand die dit gaat kiezen normaalgezien..

Was slechts een voorbeeld, sl*t mag uiteraard zelf kiezen. Gaat er meer om dat er mogelijk leuke twists in de verhalen en het spel komen enzo

sheriff is wel een leuke :thumbs:

Leugenaar vindt ik de leukste rol die ook wel een leuke twist kan geven.

Drie voorstellen:

Assassin --> sheriff? (Opsluiten voor een dag = niet mogen stemmen, wel weggestemd kunnen worden of opgegeten)

Leugenaar (Mag via pm zijn stem wijzigen)

Zombie (Overleeft één aanval van de wolf)

Heb m ff zombie ipv dorpsoudste genoemd. Deze rol lijkt nu wel een beetje op die vd burgemeester. Zal ik die dan alleen doen indien hij wordt weggestemd?

Zou het precies zo doen als jij in die post beschrijft ja.

Ga je de burgemeester nog openlijk bekend maken? Immers mag hij bij ofwel de goede, ofwel de slechte kant komen.

Leugenaar dan ook

Die fatamorganist van starter20 vond ik ook nog wel tof :D

Terug
Naar boven