XXL Nutrition

Gaan trainen in Brazilie!!!

Super topic dit!

nice topic, volg deze

abbo
Dit lijkt me echt een geweldige ervaring!!

hoe kun je in brazilie eigelijk rondkomen? weet niet of je werkt en of je daar moet betalen?? ben wel benieuwd

abbo

gekkehuis, keep on writing! abbo

Abo. ga morgen ff lezen (druk met leren)

ziet er interessant uit TS!

Update? :D

• Topic Starter Topic Starter

HIER :D

Hmmm... ik heb een winkeltje met sport en speelgoed aan de kust, die slechts open is tussen maart en november. Ik leef redelijk sober, heb geen auto en ik verblijf achteraan het winkelpand dat ik huur. Het is maar 1 kamer, heb een badkamer zonder warm water en een wc. Voor velen zou dit miserabel zijn, maar ik werk bijna alle dagen van 10 tot 18 uur, even opfrissen en daarna ga ik naar de sportschool die 10km verder ligt, enkele uren trainen en dan terug naar huis. Ik ben terug tegen middernacht, dan ga ik slapen. Ik zie het nut niet in van een groter appartement te huren met meer luxe als ik er enkel ben om te slapen. Ik heb geen televisietoestel, en dusdanig ook geen digitale televisie.

Met het geld dat ik uitspaar kan ik hierdoor gemakkelijk 3 maanden in Brazilie doorbrengen zonder teveel stress. Brazilie kan je zo duur of zo goedkoop maken als je wilt.

3 maand verblijven in het appartement van de gym en training = 1200 euro (je kan ook een appartement in het stad huren voor 500/600 per maand, maar dan moet je vervoer naar de gym betalen, gym fee etc, ben daar allemaal te lui voor)
3 maand iedere dag 40 reals (ongeveer 15 euro budget) om te eten = 1500 euro
nog een 200 euro voor allerhande rommel te kopen (souvenirs, medecijnen, droogkuis)
vliegtuigticket: 750 euro, busticket naar curitiba en terug 40 euro

zo ben ik ongeveer een 3700 euro kwijt voor 3 maanden, valt best wel mee
kledij en electronica heb ik mee van Belgie, want in Brazilie kost het stukken van mensen door de heel hoge importtaksen

ter plekke geef ik nog les engels en frans aan locals, ik vraag geen geld maar dat ze mijn food betalen, klinkt stom maar zo spaar ik ook wat geld uit

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 10:43 ----------

Eten in Brazilie is ook spotgoedkoop, een bigass steak in een restaurant kost iets van een 25rs, een kebab 10rs, macdonalds ongeveer 15rs, burger king ongeveer 20rs, en als ik eten kocht in de supermarkt kwam ik toe met 10rs per dag.

Het eerste weekend dat ik daar was moest het team gaan reizen voor een gevecht. CM System heeft een 40tal profvechters, en deze vechten in de grootste en beste organisaties van het land. Nitrix, Jungle Fight, etc etc... het kan dus goed zijn dat tijdens het weekend het team reist naar Brasilia, naar Manaus, naar Rio, naar Sao Paolo etc etc...

Dus had ik de gym alleen voor mij, samen met Julio (de concierge, maar die ook een amateurvechter was, blue belt in jiujitsu, Nicholas (de jongen van Denemarken) en Lerryan, een 16 jarige opkomende amateurvechter (als hij zo verder doet zal hij vroeg of laat in de UFC belanden, zal er in een latere post over uitbreiden).

Ik had nog geen kans gehad om me te bewijzen, en vroegen ze me wat om pads te doen.... wel... hier kwam de vernedering van mijn leven... I got schooled by a 16 year old... mijn techniek was ondermaats, de gasten vroegen zich af of ik voor de eerste keer trainde... als dat geen klap in het gezicht is... een jaar trainen, voor ****ing NIKS, techniek was slecht, voetenwerk slecht, dekking slecht, niks goed....

Maar no worry zei Lerryan tegen mij, we gaan eraan werken tussen de trainingen in en in de weekends, we'll have you ready in no time. Dus tijdens het weekend kreeg ik bijles van Lerryan en Julio, en zag ik mezelf vorderen. Ik had meer in 1 dag bijgeleerd dan in 1 jaar in Belgie. Ik was blij, maar terwijl ook disgusted dat ik zo mijn tijd had verspild.

De zondag besloten Nicholas en ik bij gebrek van things to do naar Palladium Shopping te gaan, een nieuwe shopping mall, en de grootste van Parana... we besloten te voet te gaan (7km heen 7km terug), het eerste deel van de wandeling was best leuk, veel mooie gebouwen, parken etc, de chute boxe aan de Japanse Memorial (waar gasten cosplay zaten te doen) en toen moesten we een rechte baan op, en hier was men al duidelijk in een veel volksere wijk gekomen.

Ik trok er mij niks van aan. Fat gee doesn't give a shit. Ik trok wat fotos van de graffitis en de street art die ik tegen kwam (zal ik het in een latere post ook nog eens over hebben) en wandelde gewoon verder. We kwamen aan een tankstation waar iedereen ons kwaad zat aan te staren, ik lachte vriendelijk terug. Nicholas had iets van, hmm, hier klopt iets niet, en idd, om de hoek was er een favela. We waren op 1km van het shopping centre, no way dat ik nu rechtsomkeer ging doen.

Iets voor het shopping centre zat het vol met kraampjes die fake oakley glazen verkochten, fake dc en nike tshirts, zilver kettingen etc... net de agoragallerijen of rue du brabant in Brussel:p. We wandelden gewoon door naar het shopping centre en oh boy, wat was onze teleurstelling groot. De shopping mall was packed, allemaal met mensen uit de favelas, en de mall was gevuld met de ene crappy store na de andere. Gewoon een lekkere burger gegeten bij Madero, en dan terug naar huis.

Achteraf heb ik gehoord van locals dat de weg die we namen redelijk gevaarlijk was, vooral rond het tankstation. Wel, ik heb me al VEEEEEEL onveiliger gevoeld in Amsterdam, Oostende of Brussel. De shopping mall was bedoeld voor de rijkere burger, maar door de slechte implantatie kwamen enkel de arme bevolking op af, de favelados, of zoals ze het in Curitiba noemden, villados. De shopping mall had ondertussen de bijnaam gekregen van "villadium".

Ook werd er mij verteld van op zondag nooit naar een shopping te gaan omdat deze packed zijn omdat de busritten maar 1real kosten, "and thats when all the poor people and the prostitues go shopping".

Interessant verhaal, ik zal je blijven volgen!

Nice. Thnx for sharing.

dus voor 3 maandjes onderweg is die ene real op d'n zondag n goede manier op makkelijke chickies te scoren :laugh: misschien niet helemaal een verloren dag...kennis is macht zeggen ze

Het lijkt me echt geweldig om zoiets te kunnen doen!

Fat gee, doe je dit eigenlijk voor de ervaring? Of heb je wedstrijdambities?

Fat gee, doe je dit eigenlijk voor de ervaring? Of heb je wedstrijdambities?

Hmmm... tricky question...

Ik ben naar Brazilie gegaan om een challenge te hebben, ik wou gewoon eens wat ervaring op doen, trainen, etc... het was ook mijn eerste vakantie in 4 jaar tijd. Aan een strand zitten is niks voor mij, en same shit met discotheken... kan wel leuk zijn voor 1 avond maar na de 2de of 3de steekt het mij al zwaar tegen

Ook ben ik er geweest om wat tijd te nemen voor mezelf of "mezelf terug te vinden". Ik heb hier in Europa een heel druk en stressvol leven, zowel zakelijk als privé... en ik wou eens afstand nemen van alles en zien hoe ik eigenlijk echt mijn leven wou leiden en hoe ik mijn toekomst inzag. Denken van, wat wil ik echt.

Ik wil ooit wel eens een wedstrijd vechten, maar ik weet het niet of ik pro zal kunnen worden. Hangt af van hoe ik dit jaar beslis van verder te leven.

Het was maandag en mijn eerste les BJJ ging van start. Ik had hiervoor een heel klein beetje judo gedaan en ook wat grappling tijdens mijn MMA classes.

Ik begon mijn les in shorts en rashguard omdat de gi die ik besteld had nog niet was toegekomen... (A4 - geschikt als gi - gordijn of slaapzaak). De opwarming was niet zo zwaar, maar door de warmte en de hoogte waar we ons op bevonden voelde het aan alsof ik aan het stikken was.

Daarna volgde er techniek. Waar in Europa men veel meerdere technieken per les doet, doet men daar 1 techniek per les en drilt men deze tot perfectie. Ook word er zelden iets fancy geleerd, want fancy shit doesn't get shit done. Men focust veel meer op iets tot perfectie te kunnen en vanuit verschillende posities en hoeken.

Techniek duurde iets minder dan een halfuurtje, daarna begon de sparring... 5 rondes van 7 minuten met 2 minuten pauze tussenin. Ik werd naar de balie geroepen omdat mijn gi/gordijn geleverd werd en moest me dadelijk omkleden.

Man, wat was het verschil van grapplen hoog. Waar ik in Belgie stand kon houden werd ik hier om de minuut gesubmit. Door iedereen. DAMN DAMN DAMN. In belgie had ik al met blue belts gerold (no-gi) zonder teveel problemen, maar hier was het een volledig ander niveau. De gasten hier trainden al jaren, 5 dagen per week meerdere uren, deden mee aan competitie, kwamen tussen hun werkuren langs in de gym om nog wat extra te kunnen rollen...

Omdat iedereen doorhad dat ik nieuw was in het rollen met een gi, kreeg ik van bepaalde gasten extra bijles, basisposities drillen etc... tot het einde van de les.

Moe en wat geergerd ging ik douchen, ik dacht even "why did I sign up for this", maar zonder vallen geen opstaan.

to be continued

Terug
Naar boven