MuscleMeat

Gaan trainen in Brazilie!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blij te horen dat je nog steeds doorgaat met je plannen!

Goodluck!!
 
MODERATORS - IS HET OK ALS IK EEN DOWNLOADLINK PLAATS OM MIJN EBOOK TE DOWNEN (MEDIAFIRE) REEDS ENKELE PM'S GESTUURD ZONDER ANTWOORD.... ANDERS BEGIN IK EEN NIEUW TOPIC MET CHAPTER PER CHAPTER ERIN....

Twee jaar zijn er voorbijgegaan sedert ik het laatst in CM System ben geweest. In die tijd zijn er zoveel dingen veranderd. In 2012 had CM System een slecht jaar, met bijna evenveel verliezende als winnende partijen. Dit jaar en vorig jaar hebben de winnende partijen de bovenhand genomen. Psit, de zeer lichte blauwe gordel is ondertussen een bruine gordel die zo goed als alle medailles aan het kapen is in Brazilie op vlak van bjj en greco-romaans worstelen. Fernando Lageano, heeft in de zwaarste gewichtklasses van de Sul Americanos zilver behaald.

Zulu is retired als vechter, evenals Cristiano. Beiden houden zich enkel nog bezig met coachen. Zulu heeft, raar maar waar, een soort online boekenverhuur opgestart in Brazilie. Niet de meest verwachtte stap van een voormalig vechter.

Elizeu, is nu getekend bij de UFC. Hij heeft zijn eerste partij via split decision verloren.

Felipe Silva staat op het punt om bij de UFC te tekenen. Zijn gym, Pro Fight, in Juiz De Fora is een enorm succes.

Lerryan had heimwee naar huis en is terug verhuisd naar Paranagua, dicht bij zijn familie. Hij traint met Ocimar en is een van de prominente sparringspartners van John Lineker (die in de UFC zit). Guillerme Costa, de goede maat van Lerryan die toen bij Ocimar trainde, traint nu bij American Top Team in Florida.

Bull is vertrokken. Niemand weet waarheen. Big Joe is vertrokken. Traint in een no name academy waar vooral kinderen en huisvrouwen trainen. Marcao is vetrokken om in de gym van zijn broer in Rio De Janeiro in te trekken. Bruno was al een poosje vertrokken, en is nog steeds aan het slabakken.

Tiago, een bjj dude uit de gym die ik al kende van het eerste jaar heeft zelfmoord gepleegd. Hij was een stille dude die blijkbaar de scheiding met zijn vrouw niet aankon.

Ik ben, bijna twee jaar niet meer in de gym geweest. Ik ben door een deur gelopen waardoor een splinter zich door mijn been geboord had. Toen ik de splinter uittrok ben ik bijna anderhalf liter bloed verloren. Na een check up in het ziekenhuis bleek dat ik veneuze insufficientie had. Hierdoor heb ik bijna een jaar met een open wonde (open been) op mijn scheen rondgelopen van 2mm diep en 5 op 5 cm. Reizen bleek dus geen goed idee. Ook moest ik constant thuisverpleging hebben en steunkousen dragen. Vorige september ben ik eindelijk geopereerd geweest en nu genezen mijn wonden in sneltempo. Binnen een week of twee moet alles in orde zijn.

Ik heb Brazilie enorm gemist, al heeft het feit dat mijn vriendin hier was het vorige jaar ipv in Curitiba de pijn fel verzacht. Ook heb ik contact blijven houden met zo goed als iedereen in de gym dankzij whatsapp en facebook.

Binnen een maand vertrek ik met Cederic, een American Footballspeler naar CM System.
 
Morgen vertrek ik naar opnieuw naar Curitiba samen met Cedric. We komen dinsdagavond in Curitiba aan. Ik hoop dat ik tijd zal hebben om te posten.
 
leuk om te lezen weer man veel succes daar!
 
Na 32 uur reizen zijn we veilig aangekomen in Curitiba. Vooral de vliegtuigreis was moeizaam omdat Cederic 1m88 is en 100 kilo weegt en ik er nog een pak meer weeg en we naast elkaar zaten. Het was de eerste keer dat ik via Air Europa naar Brazilië vloog maar waarschijnlijk ook de laatste. De zetels waren oud en muf en voelden aan alsof ze afdankertjes waren van de kringwinkel. Een houten bank of een stenen vloer is nog een pak comfortabeler. De vlucht bleek een eeuwigheid te duren.

Eens aangekomen in Curitiba werden we warm ontvangen door Cristiano die BJJ les aan het geven was. Ik sprak met Elizeu en nog enkele andere gasten van de oude garde en maakte kennis met de nieuwe jongens. Ik dumpte mijn spullen in mijn kamer en ging rap naar de Mac Do... we waren zo vermoeid dat we duizelig waren en dronken bleken. Daarna direct gaan slapen, en bleek dat de k.. van een kuisvrouw ons beddengoed niet gewassen had. De volgende dag kreeg ze hard onder haar kl...n omdat ze haar werk niet goed gedaan had.

Cederic trainde de volgende dag mee met het worstelen en bleek er beter in dan hij gedacht had. Hij was immers een American Football speler. S'avonds deed hij mee aan de BJJ. Ik was nog steeds kapot van de reis, en moest afspreken ter plekke met zakenrelaties dus trainde ik niet. De volgende dag was het MMA training en besloot ik mee te doen. Cristiano pairde me met Elizeu (die nu in de UFC vecht). Ik had immers twee jaar niks meer gedaan. We begonnen te sparren en Elizeu ging voor de takedown. Ik ging natuurlijk neer, maar raakte onverwacht met mijn nek en achterhoofd een paal die in rubber was gewrapped. Ik zag sterretjes maar Elizeu bleef doordoen. Ik ging voor de takedown (heupworp) en kreeg als mirakel Elizeu down. Ik kon echter niet in zijn guard raken en voor ik het wist had hij mijn guard gepassed en kreeg ik een ferm pak slaag.

De volgende ronde ging ik voor het sparren met Cederic maar na enkele seconden kreeg ik het gevoel dat ik moest kotsen. Cristiano raadde me aan om ijs op mijn hoofd te leggen, wat bleek te helpen. Na de training had ik een lichte hoofdpijn die bleef duren, en als bonus nog een ei die uit mijn achterhoofd aan het groeien was en iedere keer ik moest hoesten of niezen had ik het gevoel dat mijn hersenen zich in de botsautos bevonden (ik heb me vandaag, op aandringen van mijn vriendin, naar de dokter begeven en bleek dat ik een lichte hersenschudding had). Ik werd dezelfde dag nog uitgenodigd door Cristiano om met hem en zijn stiefbroer Pedro naar de schietclub te gaan. Het was best een leuke bedoening, maar ik moest helaas weg omdat ik met met mijn goede vriend en zakenpartner Henrique naar een voetbalmatch moest gaan kijken. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik een voetbalmatch zag, live dan nog. De Brazilianen weten hoe de er sfeer in te houden. Het was cool maar ik hou toch veel meer van geweld.

Het weekend was begonnen en ik ging s'avonds iets eten met mijn vriendin. Na haar afgezet te hebben aan het busstation keerde ik terug naar de gym. Wij begaven ons met Zulu naar de Saint Patricks pub, die helaas niet meer uitgebaat werd door Sergio, maar de nieuwe dudes verwelkomden ons met volumes drank waar we geen nee tegen konden zeggen. Daarna wandelden we naar de Blood Rock Bar, omdat Nicholas en ik in het verleden een goede ervaring gedeeld hadden, maar bleek dat die avond er niet zoveel te doen was behalve een optreden van een crappy rockabillyband. De eigenaar wist ons onmiddelijk te herkennen van de vorige jaren, maakte toch iets goed. Ontgoocheld, maar toch dronken gingen we terug naar de gym. In een dronken bui bleek ik blijkbaar mijn been tot bloedens toe opengekrabd te hebben.

Zaterdag stonden we op rond 10 uur en Cederic maakte zich klaar voor de sparringstraining. Hij kreeg hard op zijn gezicht van Daniel en van Francisco, een van de Brazilianen die voor Pancrase vecht in Japan. Cederic vond de combinatie van late night drinking en sparring vroeg in de morgen geen succes. Erna ging ik naar Ecoville met omdat ik hem beloofd had dat ik ging koken. Het was een geslaagde avond, waar we weeral dronken in de gym belandden. Zondag gingen we naar Madero (een burgerbar) waar we opnieuw begonnen met drinken.

Meer fotos kan je vinden op mijn FB page Gandulf Charpentier Media... (als ik dit niet mag posten, mods, please delete)

P1010854.jpg


P1010857.jpg


P1020149.jpg


P1020058_Fotor.jpg


P1020082.jpg
 
De tweede week wou ik perse iets van training doen al mocht ik niet vechten, dus besloot ik gewoon wat te gaan powertrainen. Ik had contact met een personal trainer ter plekke en ging naar NAPES, een kleine maar piekfijne gym. De gym was naar Braziliaanse normen heel duur, en bijna iedereen die er trainde had een personal trainer. Nooit waren er meer dan 5 of 6 mensen aan het trainen. Cederic en ik hadden grote moeite onze blikken te bedwingen vanwege de knappe vrouwen met uitbundige bunda's die in spannende leggings trainden. Onze personal coach, Daniel, liet ons afzien. Waarom hebben we geen zulke gyms in Belgie.
 
  • Like
Waarderingen: 515
Nog toffe updates?
 
Leuk topic om door te lezen, kost wel ff.
Wil je er definitief gaan blijven, of is dat idee van de baan?
 
Leuk topic om door te lezen, kost wel ff.
Wil je er definitief gaan blijven, of is dat idee van de baan?

Ja, ik wil er nog steeds definitief blijven. Bezig met mijn papierwerk voor volgend jaar er me te gaan settlen. Later dan verwacht, maar uitstel is geen afstel.

Cederic is gisteren opnieuw vertrokken naar Curitiba om er te trainen. Ik vermoed dat hij ook in deze topic zal posten.
 
In leest goed weg
 
Hallo dit is Cédéric!
Ik ben momenteel in Brazilië voor de derde week. Ik verblijf hier in de gym voor drie maanden.

Ik was super gemotiveerd voor ik vertrok en dat ben ik nog steeds. Het is mentaal wel veel zwaarder dan verwacht, elke training verliezen. Het is ook normaal als white belt jiu-jitsu dat je verliest tegen blue, purple, brown en zelfs black belts. Ik maak het mezelf zeker niet gemakkelijk, maar zo groei ik het snelste als vechter. Op het vlak van muay thai is het zeker niet beter, allemaal hele snelle, krachtige vechters die veel combinaties kennen. Maar hoe dan ook, ik mag niet vergeten dat iedereen veel meer ervaring heeft dan mij hier. Als 19-jarige ben ik ook de jongste hier. Ik heb momenteel nog niet eens één gevecht, dus je kan wel zeggen dat ik niet veel ervaring heb. Toch vond ik het een beter idee om hier, in Brazilië te trainen in plaats van in België. Het niveauverschil is echt belachelijk groot. Ik heb waarschijnlijk meer geleerd na drie weken hier, dan in 19 jaar in België.

Om terug te komen op het mentale doorzettingsvermogen, het is heel moeilijk om gemotiveerd te blijven, als je niet echt weet wat je wil. Gelukkig weet ik van mezelf wat ik wil en dat is vechten. Ik heb een doel en wil dat doel bereiken, hoe moeilijk het ook is.

Op fysiek vlak viel het echt goed mee. Ik heb dan ook maanden voorbereid voor ik terug vertrok. Uren 's nachts in de fitness na het werk hoorden er bij. Motivatie genoeg. Het blijft natuurlijk zwaar qua conditie, elke training is een zware interval training. Ik moet veel eten om twee of zelf drie keer per dag te kunnen trainen. Maar toch zakt mijn gewicht licht. Toen ik toekwam in Brazilië woog ik 103 kg, na 3 weken hier weeg ik 98 kg. In het weekend weeg ik iets meer, omdat ik enkel de zaterdagochtend training heb. En cheatmeals in het weekend hoort er bij natuurlijk. Van Whoppers bij Burger King tot McFlurry's in de McDonald's (wordt Mackie genoemd hier).

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik hier ben en ik weet zeker dat ik een beast ga zijn na 3 maanden!
Peace!
 
Mijn laatste post dateert van ongeveer 6 jaar geleden. Ondertussen is er zeer veel veranderd.

Ik woon ondertussen een anderhalf jaar in Brazilie

Elizeu vecht nog steeds in de UFC maar is suspended tot maart 2023 omdat er sporen van een SARM zijn gevonden. Deze kwamen uit zijn supplementen (ook bewezen bij klinische tests) maar de fabrikant houd voet bij stuk.

Vitor Petrinho is na zijn passage op de contender series getekend als LHW bij de UFC.

Matheus "Buffa" Scheffel heeft zijn kans om door de UFC getekend te worden verloren na een knockout in de contender series. Hij is daarna door PFL getekend geweest waar hij nu in november zal vechten in de finale om kans te maken op 1 miljoen dollar.

Sabugo staat als volgende in de rij om mee te doen aan DWCS contenders.

Thor Silva, zoon van Wanderlei Silva traint nu in CM System. Wanderlei soms ook.

Voor voormalig Brave kampioen Daniel Gaucho is het minder goed afgelopen. Hij kreeg geen visum om naar de USA af te reizen en zijn laatste twee partijen bij Brave zijn gecancelled, dus is hij gestopt met trainen om op zijn gezin te focussen.

Ariel Machado heeft eind 2019 op de Badr/Rico 2 card Michael Duut verslagen. Ondertussen heeft hij al enkele jaren zijn eigen gym, CWB fight club, en onlangs nog een tweede geopend in de USA. Hij is, net als de helft van het roster, uit Glory gekicked.

Gabriel Miranda is vertrokken uit Curitiba om zich te gaan vestigen in Florida bij MMA Masters (waar oa Colvington traint), waar hij BJJ coach is. Hij is getekend bij de UFC, maar heeft zijn eerste partij verloren tegen Benoit Saint Denis.

Deivid Bull is weg uit CM System nadat hij een tweede maal voor verkoop van anabolica in de gevangenis is beland.

Lerryan traint nu bij Killer bees, de gym van Anderson Silva.
 

Duut v Machado in Glory 74 was een mooi potje ja

 
Ik ben jullie ook nog een ebook tegoed, helaas paar keer moeten herschrijven omdat ik voor bepaalde bedrijven werk die sommige van mijn uitspattingen niet al te leuk vinden. Zal binnenkort ook op youtube beginnen posten maar bon, daar kan ik niet echt "based" content posten. Zit ondertussen met meerdere tb aan footage...
 
10 dagen geleden naar de WGP kickboxing geweest, het grootste kickboks event van Zuid-Amerika.

Heel veel goede namen van de partij waaronder

- Maykol Yurk (heeft lang bij Hemmers getraind en voor Glory gevochten)
- Jhonata Diniz (voormalig Glory, heeft onder andere tegen Rico en Hesdy gevochten)
- Christian Frolich (voormalig Rizin)
- Ariel Machado
- Kleverson Silva (net niet bij UFC getekend, voormalig sparringpartner van Junior Albini, Ariel, Matheus Scheffel)

+ hele generatie nieuwkomers

Combate heeft de rechten van de gevechten gekocht dus heb er niet mogen filmen, enkel fotos mogen trekken.
 

Bijlagen

  • qPB048746bw.jpeg
    qPB048746bw.jpeg
    118,8 KB · Weergaven: 71
  • PB055398d.jpeg
    PB055398d.jpeg
    216,9 KB · Weergaven: 67
  • PB055273.JPG
    PB055273.JPG
    147,8 KB · Weergaven: 67
  • PB051118bw.jpeg
    PB051118bw.jpeg
    89,4 KB · Weergaven: 71
  • PB052227.JPG
    PB052227.JPG
    135,3 KB · Weergaven: 69
  • PB053260.JPG
    PB053260.JPG
    131,6 KB · Weergaven: 70
Ariel heeft onlangs gevochten in Rusland, verloren op punten. Hij vecht opnieuw in Sao Paulo voor het WGP in maart.

Buffa vecht op 7 April in het nieuwe PFL-seizoen.

Elizeu vecht normaal eind maart of begin april na een jaar op de bank moeten zitten wegens positieve test op een verboden stof (zat in de supplementen die hij gekocht had, is momenteel in proces, Sean O'Maley heeft er ook positief voor getest en geen problemen mee gehad)

Victor vecht op 11 maart in de UFC tegen een Zweed uit het kamp van Gustaffson, zelfde card als Makhachev/Volkanovski
 
Tweede vlog... na een jaar op de bank te zitten is Elizeu terug hard aan het trainen voor zijn volgende partij, vermoedelijk in maart of eind april. Hier is hij met 1 van zijn personal trainers, Rafael Carvalho, aan het werk. Rafael is een voormalig Zuid-Amerikaans kampioen WKF karate en heeft brons gehaald bij de wereldkampioenschappen. Vroeger trainde hij MMA met ons maar dit heeft zich nooit tot een carriere ontwikkeld. Klik op ondertitelingen voor engelstalige ondertiteling...

 
Back
Naar boven