MuscleMeat

Shocking News Gaia toont gruwelijke beelden uit Belgische slachthuizen

ik vind Gaia een mong**l

ik ga er geen stuk vlees minder om eten

dat is de natuur, als een leeuw een prooi vangt slacht hij die ook af.

en toch smaakt mij het vlees niet minder...

Taai vlees is vaak een teken dat het niet goed bestorven is.

---------- Toegevoegd om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:56 ----------

Moeten die dieren dan voor onze hebzucht ook nog op hun laatste momenten immens lijden?

Nogmaals, die dieren lijden niet immens. Er zijn zoveel mensen die lijden waarover niemand het heeft en nu is het een diertje dat piept voor de camera en het is het meest brute ooit. Jullie zijn redelijk zwakzinnig als je je zo laat beinvloeden door een gillend diertje.
Heb je trouwens ook zin om weer 20% meer te gaan betalen voor vlees?

ik vind Gaia een mong**l

ik ga er geen stuk vlees minder om eten

dat is de natuur, als een leeuw een prooi vangt slacht hij die ook af.

Ik vind jou een mong**l wat een simplistische gedachtes. Hoe kan je dit nou goedkeuren terwijl die beesten ook op een minder pijnlijke manier kunnen worden geslacht.

Het is heel erg goed mogelijk dieren een fatsoenlijk bestaan te geven tot de slacht, om ze daarna zonder pijn dood te maken. De enige vraag die hier gesteld moet worden is: willen wij hier allemaal extra voor betalen? Ik stem ja!

Ik ben het er wel mee eens dat als het vrij gemakkelijk pijnloos kan, dat dat dan ook de manier dient te zijn waarop de beestjes geslacht worden.
Sommigen hier laten zich echter wel heel erg meevoeren door hun fantasie hoor: dat elk dier "recht heeft op een waardig bestaan" en dat legbatterijen zo verschrikkelijk zijn omdat kippen "recht hebben op vrijheid" ... O ja, waar komt dit recht vandaan? Is dat er omdat jij dat vind, of heb je een hoge hoed waar je dit uittovert? In de natuur is het afmaken of afgemaakt worden, enige wat hier anders is, is dat de positie van het soort "mens" onvergelijkbaar veel sterker is geworden dan die van andere soorten.
Natuurlijk is het het beschaafdste om die beesten met zo min mogelijk lijden om het leven te brengen, maar dit vloeit eerder voort uit een soort ethisch bewustzijn dan uit een "recht" daarop van de kant van het dier.

Goh, wat een hoop misvattingen in dit topic zeg. Blijkbaar is iedereen expert op dit gebied. ;)

Vrijwel alle dieren in de veehouderij die worden geslacht voor vlees worden op 'jonge' leeftijd geslacht, als ze min of meer volgroeid zijn. Dat is immers het meest winstgevend. Dat is voor varkens/runderen/kippen hetzelfde, alleen is het aantal weken waarop dit gebeurt wel anders omdat de ene diersoort veel ouder wordt dan de ander en dus relatief vroeger of later volgroeid is. Oude melkkoeien worden ook geslacht, maar daar wordt amper op verdient.

Bedwelmen met gas gebeurt ook, dat is met koolstofdioxide; 'gewone' CO2. Dit wordt meestal gebruikt bij het slachten van varkens in plaats van elektrische bedwelming wat nog wel in kleinere slachterijen wordt gebruikt. Dit blijft echter verdoving, de dieren sterven pas door de halssnede die hierna wordt gezet.

Natuurlijk zal elke methode wel enige stress geven bij het dier, maar wellicht is het transport van de dierhouder naar de slachterij wel een grotere bron van stress. Ook in het totale leven van het dier vind ik de vergelijking met wilde dieren niet altijd even eerlijk - dieren in de vleesindustrie zullen bijvoorbeeld zelden honger of dorst hebben of lijden a.g.v ziektes of als prooidier, in tegenstelling tot hun wildere soortgenoten.

Laatst bewerkt:
lol ik las lady gaga toont gruwelijke beelden uit Belgische slachthuizen.

edit: echt niet normaal hoe die beesten worden geslacht, dat moet echt verboden worden, ook erg dat al die schaapjes toe kijken die nog leven ik krijg er bijna kots neigingen van. ik zou bijna op de partij voor de dieren stemmen. :P

Laatst bewerkt:
Haha, weer wat tere zieltjes gekwetst hier. Wie zegt dat eerst een electrische schok toedienen wel zo pijnloos is? Dat is een keer in het leven geroepen omdat tere zieltjes het niet konden verdragen dat een dier nog even hing te spartelen als het de keel werd doorgesneden. Het gaat zich niet eens om echte pijnbeleving van het dier, maar om ons eigen gevoel bij het zien van de dood van een dier. Zelfde met kuikentjes vergassen ipv vermalen.

Als ik zou moeten kiezen tussen electrische schok en vlijmscherp mes door mijn halsslagader wist ik het wel, laat mijn maar lekker leegbloeden.

Haha, weer wat tere zieltjes gekwetst hier. Wie zegt dat eerst een electrische schok toedienen wel zo pijnloos is? Dat is een keer in het leven geroepen omdat tere zieltjes het niet konden verdragen dat een dier nog even hing te spartelen als het de keel werd doorgesneden. Het gaat zich niet eens om echte pijnbeleving van het dier, maar om ons eigen gevoel bij het zien van de dood van een dier. Zelfde met kuikentjes vergassen ipv vermalen.

Als ik zou moeten kiezen tussen electrische schok en vlijmscherp mes door mijn halsslagader wist ik het wel, laat mijn maar lekker leegbloeden.

Ach, liever een teer zieltje dan koste wat kost het parasiterende gedrag van de mensheid proberen goed te praten...

Dat "parasiterend gedrag" heeft ons gebracht waar we nu zijn, on top of the foodchain.

Dat "parasiterend gedrag" heeft ons gebracht waar we nu zijn, on top of the foodchain.

Ja, we mogen trots zijn op de mensheid en hoe we onszelf samen met de hele planeet aan het vernietigen zijn. Top of the foodchain is overrated als je er niet mee om kunt gaan...

Laatst bewerkt:
Het zou me eerlijk gezegd niet verwonderen mochten we binnen de 100 jaar het comnsumeren van dierlijke producten strafrechterlijk vervolgen. Het zou in ieder geval een goede zaak zijn voor onze gedeelde, Westerse moraal.

Het zou me eerlijk gezegd niet verwonderen mochten we binnen de 100 jaar het comnsumeren van dierlijke producten strafrechterlijk vervolgen. Het zou in ieder geval een goede zaak zijn voor onze gedeelde, Westerse moraal.
Wat een onzin. Tegen dan zie ik liever iedereen overgestapt op low carb dieeten. :D (Waar ik wel vrij zeker van zal zijn dat dat zal gebeuren als hoe langer hoe meer de gezondheidsvoordelen naar boven komen.)

Er is niets mis met het eten van vlees, met deze praktijken wel maar dat hoeft ook helemaal zo niet te gebeuren. Een belachelijk vegetarisch dieet opdringen is retarded.

Zulke beelden en praktijken doen me echt overkoken. Ik hoop echt dat er ooit een groepering opduikt die het welzijn van dieren verdedigt met geweld, want praten haalt niets uit. Maak me meteen lid, heb toch niets te verliezen

Ben zelf spijtig genoeg vleeseter, heb vroeger tijdje vegetarisch geweest, maar tot mijn spijt is het voor mij niet weggelegd. ik ben me dus bewust van de nood aan vlees voor de mens. Maar het slachten moet humaan verlopen.

En het is niet alleen het slachten dat mij de ogen uitsteekt, gewoon alles. Check internet maar, hoeveel filmpjes kom je niet tegen waarbij een leukerd iets aan een kat haar staart gebonden heeft (en er zijn heel wat gruwelijkere filmpjes te vinden, maar dit is voor mij al teveel), waardoor het beest vol schrik wegloopt en dan nog harder schrikt doordat dat ding blijft volgen omdat het aan haar vastgbeonden is.

Als ik ooit zoiets irl zie, dan zal ik achter tralies moeten gaan zitten probably, want no ****ing way dat ik zoiets laat gebeuren waar ik bij sta.

Geweld gebruiken tegen dit soort praktijken werkt alleen maar averechts en is minstens net zo barbaars. Ben wel vegetarisch maar vind dierenrechtactivisten die geweld gebruiken niet veel beter dan een stel terroristen.

Een Partij voor de Dieren wordt gezien als een teken van decadentie maar tegelijkertijd zijn er maar weinig partijen die zich bezighouden met dierenrechten. Als je er voor wil zorgen dat dieren beter worden behandeld is er echter wetgeving nodig waarbij dieren meer bescherming krijgen dan nu het geval is.

Ja eric, hier in belgie had je jaren geleden al een slachthuisschandaal, ook met gaia die het aanklaagde. En kijk, zoveel jaren verder duikt er weer een op, dus wat is er veranderd? gewoon niets :(

We staan intussen weer al zoveel verder in bepaalde zaken: roken ergens waar niet rokers zitten is not done, 160 km/u rijden op de autostrade snachts als er geen mens is, is ook not done. Maar hola, een beetje lekker barbaars dieren slachten of mishandelen is blijkbaar nog steeds niet ernstig genoeg om er een hoofdpunt van te maken :(

Tijd om mijn biefstukje te bakken

Geweld gaat het ook niet oplossen. Zolang er vraag is naar goedkoop vlees of ritueel geslacht vlees houdt je dit soort praktijken. Het ritueel slachten is dan misschien wel walgelijk, het vervoeren van dieren die daarvoor al extreem goedkoop gehuisvest werden is minstens net zo walgelijk. Die dieren zijn hun leven nooit meer dan een product geweest. Dan maakt die paar minuten pijn tijdens het slachten ook niet meer uit als je de vergelijking maakt tussen schietmasker of nek doorsnijden.

Terug
Naar boven