AndroidHealthClinic

geen armomtrek aangekomen, wel sterker? sl 5x5

mike96

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
87kg
Hallo allemaal.

Sinds ik ben overgestapt van split naar jason blahas stronglift 5x5 ben ik met alles bizar snel omhoog gegaan kwa kracht, traps schouders triceps zijn nicer geworden. borst is ook nice geworden maar mijn arm omtrek is niet bij gekomen. Terwijl ik met splitschema 3cm armomtrek was bij gekomen. Komt het doordat ik mischien wat droger ben geworden omdat je meer callorieren verbruikt bij een full body?

Alvast bedankt voor de hulp people!

icecreamfitness 5x5 is geen stronglifts

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke maar sl 5x5 zit wel in het schema

Ja zou kunnen, als je echt graag dikke bicapsen wil gooi je er gewoon wat extra curls bij

Jij denkt in 3 weken tijd 5 cm op je armen te pakken?

Nee maar er is dus helemaal niks bij gekomen geen ene milimeter en dat vind ik raar

Nee maar er is dus helemaal niks bij gekomen geen ene milimeter en dat vind ik raar
Hoeveel ben je aangekomen op deze periode van 3 weken?
Ik meen hier op dbb gelezen te hebben dat je per ~2.5 kg spiermassa, 1 cm op je armen pakt.
Niet al te nauw nemen.
En kan ook zijn dat doordat je ze met een split een stuk harder aanpakte er meer 'schade' in je spieren zat, en daardoor wat vocht erin opgehoopt zat.

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:26 ----------

Anyways, ik zou het in ieder geval niet met 3 weken je armomtrek bekijken, eerder 3 maanden.

Aangekomen in lichaamsgewicht bedoel je? Ik zal eens even kijken ben namelijk verhuisd en mijn weegschaal ligt nog in mijn oude huis ligt. Ik zal hem van de week ff ophalen.

Zonder elke maand 5cm op de biceps te plakken is er natuurlijk geen progressie

Sanca, dat is echt hulpvolle informatie wat je nu zegt...

Zoveel informatie geef je ook niet.

Hoeveel kcal eet je boven onderhoud?
Ben je werkelijk droger geworden of is dit zomaar een aanname die je doet?

Stronglifts is een goede trainingsmethode, maar het is niet het meest gebruikte schema om massa op je biceps te krijgen. Dat is al een van de bijkomende oorzaken.

zou me eerder zorgen maken over rug, benen, borst en schouders etc. Wat maakt je biceps nou uit.. Helemaal aan t begin

Wie zegt dat ik het heb over biceps? Ik heb het over mijn gehele arm omtrek. Rug benen borst en schouders beginnen al eruit te komen.

En over droger worden, ik zie meer lijnen bij mijn arm borst ect terwijl mijn arm in omtrek niks meer is gegroeid? Geen ene milimeter in 1 maand. Terwijl ik met splitschema 3.4 cm erbij kwam in 3 maanden

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

En met triceps pulldowns van 15kg naar 25 ben gegaan en de rest ook

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

In de 2e maand splitschema 1.3cm armomtrek bij gekomen

Dan trek je je toch niks aan van al de info die je krijgt.
Ga maar weer lekker je split schema volgen :moon:

Hallo allemaal.

Sinds ik ben overgestapt van split naar jason blahas stronglift 5x5 ben ik met alles bizar snel omhoog gegaan kwa kracht, traps schouders triceps zijn nicer geworden. borst is ook nice geworden maar mijn arm omtrek is niet bij gekomen. Terwijl ik met splitschema 3cm armomtrek was bij gekomen. Komt het doordat ik mischien wat droger ben geworden omdat je meer callorieren verbruikt bij een full body?

Alvast bedankt voor de hulp people!

Als jij je vp vooraf had gemeten en op dit moment, had je kunnen kijken of je droger was.

Dat je misschien meer calorieën verbrand kan, compounds verbruiken meer energie dan isolatie oefeningen. maar ik neem aan dat die ook in je split schema zaten. dus significant meer zal het niet zijn.

Wat is je kcal verbranding en je kcal inname, wat was je gewicht toen en wat is je gewicht nu. VP toen en VP nu, dat zijn dingen waarbij je voorruitgang kan zien.

tricep beter maar arm niet? snap ik niet:p
Maar je oordeelt nu op de spiegel of op een meetlint. Hoe dan ook stel ik voor dat je checkt of je in gewicht aankomt en of je voeding in orde is.

ik wil je niet afbranden maar je geeft ons vrij weinig informatie, en niet alleen ons maar je geeft ook jezelf weinig informatie.

sl geeft niet extreem veel extra op je armen tenzij je echt serieus lomp zwaar gaat.
ik pak altijd biceps curls met cables erbij en 1x pw negatieve biceps curls met een stang(gemiddeld 1cm omtrek erbij per maand)
als je wil dat je armen groeien zou ik die er gewoon bijpakken.

Wie zegt dat ik het heb over biceps? Ik heb het over mijn gehele arm omtrek. Rug benen borst en schouders beginnen al eruit te komen.

En over droger worden, ik zie meer lijnen bij mijn arm borst ect terwijl mijn arm in omtrek niks meer is gegroeid? Geen ene milimeter in 1 maand. Terwijl ik met splitschema 3.4 cm erbij kwam in 3 maanden

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

En met triceps pulldowns van 15kg naar 25 ben gegaan en de rest ook

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

In de 2e maand splitschema 1.3cm armomtrek bij gekomen

Zoveel informatie geef je ook niet.

Hoeveel kcal eet je boven onderhoud?
Ben je werkelijk droger geworden of is dit zomaar een aanname die je doet?

Stronglifts is een goede trainingsmethode, maar het is niet het meest gebruikte schema om massa op je biceps te krijgen. Dat is al een van de bijkomende oorzaken.

Dan trek je je toch niks aan van al de info die je krijgt.
Ga maar weer lekker je split schema volgen :moon:

Geen topic openen als je hulp/tips/info niet kan accepteren.

@ TS: je hebt ongeveer dezelfde stats als mij, wat is jouw armomtrek dan?
Indien je op minder dan mijn 36.5 cm zit, heb je pas reden tot klagen vind ik ;)

---------- Toegevoegd om 01:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:37 ----------

sl geeft niet extreem veel extra op je armen tenzij je echt serieus lomp zwaar gaat.
ik pak altijd biceps curls met cables erbij en 1x pw negatieve biceps curls met een stang(gemiddeld 1cm omtrek erbij per maand)
als je wil dat je armen groeien zou ik die er gewoon bijpakken.

Dat jouw armen daarvan groeien is geen indicatie voor anderen...

Ik zit al een jaar op dezelfde omtrek van 36.5 cm... kracht is toegenomen, veel variatie gedaan, laag gewicht veel reps soms eens, maar vooral zwaar gewicht en compounds wekelijks. No result... (voeding zit goed en houd ik ook nauwlettend in het oog)

Nu jij weer.

Terug
Naar boven