Fitness Seller

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

I don't understand. :s

Vanuit de optiek van klusmier en adil kan je toch perfect begrijpen waarom ze willen dat andere mensen ook geloven ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Communicatie, communicatie, communicatie. Zeer belangrijk.

I don't understand. :s

Vanuit de optiek van klusmier en adil kan je toch perfect begrijpen waarom ze willen dat andere mensen ook geloven ?
Ja, ze willen niet dat wij naar de hel gaan.
heel lief van hen, maar ik verkoop mijn ziel niet aan de crimineel die me in principe geen keuze laat (god die me anders in de hel steekt).
In dat opzicht zou ik het dan weer wel moeten doen, omdat ik niet naar de hel wil, maar dan zal het niet met volle goesting zijn. Bovendien neem ik het klusmier dan wel wat kwalijk dat hij boodschapper speelt voor deze duivel.

Dit even in de veronderstelling dat klusmier me weet te overtuigen.

Ja, ze willen niet dat wij naar de hel gaan.
heel lief van hen, maar ik verkoop mijn ziel niet aan de crimineel die me in principe geen keuze laat (god die me anders in de hel steekt).

In dat opzicht zou ik het dan weer wel moeten doen, omdat ik niet naar de hel wil, maar dan zal het niet met volle goesting zijn. Bovendien neem ik het klusmier dan wel wat kwalijk dat hij boodschapper speelt voor deze duivel.

Dit even in de veronderstelling dat klusmier me weet te overtuigen.

Hier ben ik het mee eens. Als het echt zo zwart wit is dat gelovigen naar de hemel gaan en ongelovigen naar de hel, stuur mij dan maar naar de hel. Daar zitten alle eerlijke, kritische mensen. In de hemel zitten dan alle schijnheiligen. De mensen die alle goede daden alleen maar verricht hebben omdat ze hoopten daardoor in de hemel te komen.

De hel is gewoon een concept dat verzonnen is om mensen bang te maken; om leden voor het clubje te werven.
Kinderen worden al op jonge leeftijd bang gemaakt met het concept van de hel. Ik heb zelf weleens iemand gesproken die christelijk was opgevoed en als kind ook psychisch mishandeld is met verhalen over de hel. Hij was er sterk door beïnvloed, op een negatieve manier. Nu weet ik ook wel dat het niet altijd zo gaat, maar het is wel de aard van geloof in het algemeen.

Als iemand zelf wil geloven, prima. Maar wanneer andere mensen benadeeld worden door die overtuigingen, dan gaat het te ver. En helaas is persoonlijk geloof erg zeldzaam.

Trouwens, vanochtend stonden er jehova's getuigen voor de deur.
Ik zag het al door het raam, foldertje in de hand met de tekst "Ontwaakt!" erop. Dus ik rende naar beneden, om een discussie aan te gaan.
Deze vrouw claimde dat er genoeg bewijs is dat de bijbel historisch correct is, maar dat is er niet.
Ze claimde ook dat er niet genoeg bewijs voor evolutie is, maar dat is er wel.

Het probleem is dat deze mensen de verkeerde bronnen van informatie hebben. Als je evolutie wilt begrijpen, praat er met een erkende wetenschapper over, niet met een priester.
Uiteindelijk had ik d'r flink by the balls (metaforisch gesproken), maar ze bleef maar volhouden dat er genoeg bewijzen zijn dus de discussie ging nergens heen.
Ik heb de folder aangepakt en gezegd dat ze maar een keer terug moest komen. Ik zal eens wat duidelijke informatie opzoeken over evolutie, met bewijzen. En ik zal eens een aantal inconsistenties, contradicties en immorele stukken uit de bijbel plukken en vragen wat ze daar van heeft te zeggen :D

Je zult haar toch niet kunnen overtuigen, ze is nou eenmaal zo gehersenspoeld. Kijk maar naar Klusmier, die hoort en ziet alleen de dingen die zijn opvattingen ondersteunen de rest blokkeert hij gewoon.

Je zult haar toch niet kunnen overtuigen, ze is nou eenmaal zo gehersenspoeld. Kijk maar naar Klusmier, die hoort en ziet alleen de dingen die zijn opvattingen ondersteunen de rest blokkeert hij gewoon.

Ik denk inderdaad niet dat ik haar kan overtuigen, maar het lijkt me toch wel interessant om te horen watvoor argumenten ze daar voor kan verzinnen.

Er is niets lekkerder dan een after-bekering coïtus.

Ik denk inderdaad niet dat ik haar kan overtuigen, maar het lijkt me toch wel interessant om te horen watvoor argumenten ze daar voor kan verzinnen.

Ja discussiëren met gelovigen blijft gewoon heel leuk. Daarom doen dit soort topics het altijd zo goed.

Islam heeft dezelfde shit genomen en die herkauwt via 1 boodschapper: Mohammed.. Hierdoor gaven ze een alternatief dat voor velen als meer geloofwaardig overkwam doordat het een meer gestructureerde eenheid bood...

niet echt. in de tijd van de profeet mohamed geloofde bijna iedereen (in die streek) in beelden.
toen de profeet kwam en zij dat er maar 1 god was,lachte ze hem uit (ze hadden nog nooit van zoiets gehoord) dus lijkt me raar als je zegt dat de profeet de bijbel heeft 'herkauwt' aangezien er geen ghristenen in die streek woonden en mohamed tot zij 53 nooit buiten mekka is geweest en hij was ook nog analfabeet. :rolleyes:

niet echt. in de tijd van de profeet mohamed geloofde bijna iedereen (in die streek) in beelden.
toen de profeet kwam en zij dat er maar 1 god was,lachte ze hem uit (ze hadden nog nooit van zoiets gehoord) dus lijkt me raar als je zegt dat de profeet de bijbel heeft 'herkauwt' aangezien er geen ghristenen in die streek woonden en mohamed tot zij 53 nooit buiten mekka is geweest en hij was ook nog analfabeet. :rolleyes:

Aha. En alle overeenkomsten met de andere Abrahamistische religies dan?

you got me by the balls :p
geen iedee man ben, geen deskundege op dat gebied (weet wel een beetje maar lang niet alles)

ik zal uw ballen 'verlichten':

ze hebben het gepikt van de joden/christenen...
wat eruit gesmeten en een paar nieuwe bs erin geduwd en voila een nieuwe religie.. Alle religies pikken ideeën van elkaar.. Christenen hebben ook gepikt van aanhangers van Mithra, boeddhisme... etc..
Of dacht je dat god via Moke een leuk boek voor ons heeft geschreven?

http://nl.youtube.com/watch?v=O5R_-0UO4fs

Het jodendom had een mooi tot n detail uitgewerkt sprookje... veel complexer en indrukwekkender dan de andere mythen en legenden... Maar door deze regel van afkomst kende ze een beperkt aantal volgelingen... DE REDEN waarom het christendom zo is doorgebroken en een wereld religie is geworden is dat ze hiervan afstapten en de basis simpelweg pikten van de joden (Paulus).. Alleen werd er te veel gediscussieerd en waren en zijn er nu nog teveel strekkingen en subgroepen/sekten..
Islam heeft dezelfde shit genomen en die herkauwt via 1 boodschapper: Mohammed.. Hierdoor gaven ze een alternatief dat voor velen als meer geloofwaardig overkwam doordat het een meer gestructureerde eenheid bood...

Jij vergeet dat de joden jezus niet erkenden als profeet omdat hij predikte dat jaweh niet alleen de god voor de joden is maar voor alle mensen. Dit pikte het uitverkoren volk natuurlijk niet.

@klusmier: is soepkip het enige wat jij kan zeggen? Doe een paar wees gegroetjes en over denk je zondes nog maar even, mijn zoon.

Jij vergeet dat de joden jezus niet erkenden als profeet omdat hij predikte dat jaweh niet alleen de god voor de joden is maar voor alle mensen. Dit pikte het uitverkoren volk natuurlijk niet.

@klusmier: is soepkip het enige wat jij kan zeggen? Doe een paar wees gegroetjes en over denk je zondes nog maar even, mijn zoon.

dit is toch wat ik zei. De joden houden alles in een gesloten, berperkte kring.. hun bs van Egyptische, Babylonische oorsprong kon zo nooit tot een wereldreligie doorgroeien..
De christenen trokken de boel open.. ze maken het sprookje voor 'iedereen' beschikbaar om mee te komen dromen.. ook de barbaren en alle andere heidenen mochten meedoen een doop volstond.. en later MOESTEN meedoen als hun leven hun lief was..

als je niet geloofd hoef je je daar toch ook niets van aan te trekken?

of ben jij zo iemand die kleine kinderen er ook op wijst dat Sinterklaas niet bestaat........
;)

No need for that. Een gezond kind komt daar vanzelf wel achter.

En wederom wordt Klusje flink ge-owned.

als je in de oerknal geloofd kan je jezelf beter als dood beschouwen

:roflol:

domste opmerking van het jaar noem je dat? als je in denkt dat de aarde is ontstaan door een oerknal ben je gewoon dwaas, zou je bijvoorbeeld geloven dat stel: je hebt een apotheek en daar staan allemaal verschillende middelen, en je probeert jaren achter elkaar een medicijn te maken voor een ziekte die niet te genezen is, en opeens komt er een "knal" en vallen alle flesjes uit elkaar en komen precies in 1flesje terecht waarmee het medicijn is gemaakt, dat is toch de grootste onzin wat ooit is uitgekraamd.

Hier owned iemand zichzelf 2x!

Haha, dat komt in ieder geval dicht in de buurt van de grootste onzin ooit. Vertel eens, wat doe jij in het dagelijks leven met dat buitengewone intellect van jou.

Waar T ze vandaan blijft halen weet ik niet maar echt telkens als je denkt dat het niet dommer kan hier... :roflol:

Hilarische mensen die gelovigen :roflol:

Miljarden mensen kunnen de zon zien.
Niemand kan God zien.

Fail.

t*ring, wordt Klus hier nou alweer dik ge-owned? :D

Wat is dat nou voor een domme post ?

Blinden kunnen de zon niet horen of ruiken. Ze kunnen de warmte wel voelen, maar als ze niet weten van waar dat de warmte komt (en niemand zegt het hen) dan kunnen ze zowat alles verzinnen aan de bron van de warmte. Zoals jij het God noemt (omdat gij blind en dom bent) en iemand die niet blind is gaat het 'de zon' noemen.

Hoe komt het dat blinden irl het toch(!) wel weten dat het de zon is ? Omdat ze luisteren naar hun medemens, mensen die beter zien dan hen.

Luister naar je medemens klus! (en luister niet naar andere blinden :D)

Blijkbaar wel. :roflol:

Mijn fout dat ik niet geloof, moet nog gekker worden he. Hij creeert mij, hij stuurt een dozijn verschillende profeten en dan stuurt hij mij naar de eeuwige verdommenis als ik niet de correcte keuze maak? Nee, mocht ik per toeval naar de hemel gaan dan steek ik god persoonlijk neer.

Wederom een van de vele redenen om religie bullshit te vinden. Dat ze dat zelf niet inzien ipv de ander om zeep te helpen.

Zowel in het Christendom als bij de Islam en het Jodendom is de centrale moraal: een goed, rein mens zijn.

Ten eerste prediken ze allemaal hetzelfde , maar met een verschillende invalshoek.
Moslims, joden en christenen hebben dezelfde god, ze zijn neven van elkaar, maar slaan elkaar de hersens in.

Sterker nog, de meeste verhalen over Jezus werden drieduizend jaar eerder door de Boeddha verteld.
Mijn bezwaar tegenover de christenen: ze praktiseren niet wat ze prediken.

Driehonderd jaar lang werden mensen met de bijbel in de hand verkracht, verhandeld en vermoord, om na hun verplichte bekering te horen dat de Tien geboden zulke dingen verboden.

Ditzelfde bezwaar geldt ook voor de joden, die zeer actief waren in de slavenhandel.
De Islam is een zuivere godsdienst, maar in de naam van de jihad worden al wel ruim dertig jaar lang onschuldige mensen opgeblazen.

Alleen in het boeddhisme vind je: practice what you preach.

Grappig dat een religie die ontstaan is in een gebied met natuurlijke rijkdom zo verschilt van die zandbakgeloofjes die zijn ontstaan in een gebied van schaarste. ;)

ik zal uw ballen 'verlichten':

ze hebben het gepikt van de joden/christenen...
wat eruit gesmeten en een paar nieuwe bs erin geduwd en voila een nieuwe religie.. Alle religies pikken ideeën van elkaar.. Christenen hebben ook gepikt van aanhangers van Mithra, boeddhisme... etc..
Of dacht je dat god via Moke een leuk boek voor ons heeft geschreven?

Inderdaad, er zijn in ongeveer 20 andere religies profeten die geboren zijn uit een maagd op 25 december, die gekruisigd zijn en na 3 dagen uit de dood zijn opgestaan, 12 discipelen hadden etc. etc.

"
God schept de mens
De mens vervalt in zonde

Is de creator zélf dan niet verantwoordelijk ?

Niet dus, zegt ie zelf. Maar om zijn eigen foute creaturen te vergeven offert hij zijn eigen zoon

Is dat het soort vader die we blindelings horen te vertrouwen ?

De vaders die ik vertrouw offeren zichzelf voor het leven van hun zoon. Dat is zelfs niet eens nobel, het is evident.

De vaders die ik ken laten hun zoon niet lijden voor de gevolgen van hun eigen fouten

Was de zoon stout geweest of wat ?

(en daarmee daalde ik even af naar het niveau van mensen die aan dit soort onzin nog geloof hechten)

Het universum met en de mens waar komt het vandaan ?

God schiep het.

Ja maar, waar komt God dan vandaan ?

Die is er altijd geweest en zal er altijd zijn.

Ja maar, is het dan niet eenvoudiger om te denken dat het universum er altijd is geweest ? Daarvan weten we tenminste wél dat 't bestaat. En daar hoeven we geen kinderrijmpjes tegen te prevelen, en hoeven we geen rare rituelen voor uit te voeren in gekke kleren. "

weer iemand die kan denken voor zichzelf..

Mekka was een welvarend plek waar veel handel plaatsvond. Ongetwijfeld zal die Mo wel de naam jezus en maria gehoord hebben terwijl ie naar kleine meisjes begluurde ofzo, de sloeber.

Terug
Naar boven