XXL Nutrition

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

Dat Klusmier niet in allah gelooft, maar in Jezus. 2 verschillende goden. Dus hoezo gelooft klusmier al jarenlang in Allah ? (dat is toch wat je zei...)
Wow, jij kent echt niets van het christendom :roflol:

Jezus Christus, geboren in een stalletje in betlehem. Moeder is Maria, vader is niemand minder dan God (Jozef was maar de pleegvader).
Christenen geloven dat Jezus de zoon was van God, dat maakt hen anders. Ze geloven echter nog steeds gewoon in God, als almachtige vader.

edit: oja, en Allah = God. Jezus is de zoon van Allah volgens de Christenen, maar Allah blijft Allah, in alle geloven.

Wow, jij kent echt niets van het christendom :roflol:

Jezus Christus, geboren in een stalletje in betlehem. Moeder is Maria, vader is niemand minder dan God (Jozef was maar de pleegvader).
Christenen geloven dat Jezus de zoon was van God, dat maakt hen anders. Ze geloven echter nog steeds gewoon in God, als almachtige vader.

Dat ik niks van de christendom weet is niet zo'n gemis. Maar ik weet wel dat ze jezus zien als god (als drieeenheid crap).

Dit is zwaar in tegenspraak met de Islam. God is 1 en niet 3. (ook niet 3 in 1). Of moet ik zeggen: jij kent echt niks van de Islam ?

Dat ik niks van de christendom weet is niet zo'n gemis. Maar ik weet wel dat ze jezus zien als god (als drieeenheid crap).

Dit is zwaar in tegenspraak met de Islam. God is 1 en niet 3. (ook niet 3 in 1). Of moet ik zeggen: jij kent echt niks van de Islam ?
Daar gaat het allemaal niet om. het feit blijft nu eenmaal:
Klusmier gelooft in Allah, want Allah is God.

Klusmier gelooft in je zus en haar vader

Hoezo niet ? Klusmier gelooft in Jezus. Jezus was geen god, maar gewoon een mens. Allah is god. Jezus =/= allah. Klusmier gelooft niet in allah.
Je bent complete onzin aan het verkopen.

Dat Jezus nu al dan niet de zoon van God is, daar gaat het niet om! God (de vader van Jezus) blijft nog steeds dezelfde God als de God waarin moslims geloven.

Joden: geloven in Allah, en Jezus als een profeet
Christen: gelooft in Allah, en in Jezus als zoon van Allah
Moslims: geloven in Allah, en Jezus als profeet

Zoek de overeenkomst.

Ik snap echt niet hoe je dit niet vat Cyan.

Je bent complete onzin aan het verkopen.

Dat Jezus nu al dan niet de zoon van God is, daar gaat het niet om! God (de vader van Jezus) blijft nog steeds dezelfde God als de God waarin moslims geloven.

Joden: geloven in Allah, en Jezus als een profeet
Christen: gelooft in Allah, en in Jezus als zoon van Allah
Moslims: geloven in Allah, en Jezus als profeet

Zoek de overeenkomst.

Ik snap echt niet hoe je dit niet vat Cyan.

Maar volgens de christenen is God niet enkel de vader van jezus, maar ook jezus zelf en de heilige geest. Als je god gaat indelen enkel als de vader van jezus, dat kan je dan omschrijven als Allah. (of dezelfde god van de moslims en joden (?)). Maar god is niet 1/3, god is gewoon 1. En daarom kunnen christenen onmogelijk in hetzelfde God als die van de moslims geloven.

Maar volgens de christenen is God niet enkel de vader van jezus, maar ook jezus zelf en de heilige geest. Als je god gaat indelen enkel als de vader van jezus, dat kan je dan omschrijven als Allah. (of dezelfde god van de moslims en joden (?)). Maar god is niet 1/3, god is gewoon 1. En daarom kunnen christenen onmogelijk in hetzelfde God als die van de moslims geloven.
Volgens mij snap je er echt helemaal niets van.

Ik snap en kan alles.

Hoezo niet ? Klusmier gelooft in Jezus. Jezus was geen god, maar gewoon een mens. Allah is god. Jezus =/= allah. Klusmier gelooft niet in allah.

Binnen de christelijke metafysica lijkt de drieëenheid me geen enorm probleem. God kan alles. Zo kan hij een steen maken die te zwaar is om opgetild te worden door god, waarna hij deze steen stoot en vervolgens trekt. Zonder handen. Nothin' but a Peanut!

Daarbuiten snijdt het natuurlijk van geen kanten hout, maar goed, what else is new? :D

Ik snap sowieso niet waarom sommigen vinden dat moslims, joden en christenen in dezelfde god geloven. Waarom heeft die god dan allemaal verschillende profeten gestuurd en geloven gelovigen dat enkel zij naar de hemel gaan? Vind het erg tegenstrijdig.

Ik snap sowieso niet waarom sommigen vinden dat moslims, joden en christenen in dezelfde god geloven. Waarom heeft die god dan allemaal verschillende profeten gestuurd en geloven gelovigen dat enkel zij naar de hemel gaan? Vind het erg tegenstrijdig.
iedereen vertelt zijn eigen versie van het verhaal :)

Maar volgens de christenen is God niet enkel de vader van jezus, maar ook jezus zelf en de heilige geest.
Nochtans noemt Jezus zichzelf wel de zoon van God, en zegt hij dat hij door god gezonden is, en enkel in diens opdracht handelt, dus hoe kan hij ook god zijn? Hij is uiteraard zelf ook een God, en in feite is het Christendom geen monotheïstische religie. Dat dit in strijd is met de Islam, dat snap ik ook. Maar dat veranderd toch niets aan het feit dat we het allemaal over één en dezelfde god hebben. de interpretatie is gewoon anders.

Laten we even doen alsof Jezus nog maar net is langs geweest, terwijl iedereen gewoon mooi in god gelooft. Hij vertelt ons wie en wat hij is. Sommigen onder ons zullen geloven dat hij de zoon is van god, en uit hen zal het christendom groeien. Anderen geloven het niet, en zullen hem zien als een profeet.

2000 jaar later praten twee keyboard warriors over het geloof, en één ding is nog steeds zo: de god die we aanbaden voordat Jezus kwam, was voor iedereen dezelfde. Christenen zien Jezus dan misschien als zoon van god en zelfs als een deel van God zelf (in strijd met de Islam), maar het blijft nog steeds god.

God is almachtig en constant. Hij zend profeten naar de aarde, die allemaal geïnterpreteerd worden door de mens. Verschillende boeken worden geschreven en aangepast, verschillende visies ontstaan die leiden tot verschillende religies. Maar God is nog steeds constant.

Omdat meerdere profeten meer kunnen doen dan één profeet veronderstel ik. Of omdat er enkele leugenaars tussen zitten.

Maar ik denk dat je verward bent. Moslims, joden en christenen zijn allen gelovigen, en zullen allen de hemel binnen mogen.

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Zie het als evolutie; de verschillende soorten vertonen sterk gedifferentieerde versies van eenzelfde kenmerk dat ze delen in een gezamenlijke voorouder. Maar zoals de soorten onderling niet 'paren', is er binnen de soort bijna net zoveel variatie te vinden, tot op het punt waarop binnen de soort bepaalde groepen ook niet of nauwelijks paren. (katholocisme vs. protestantisme). Evenzo vindt er op basis van omgevingsveranderingen een selectie plaats; verschillende tijden kennen hun verschillende geloven en dominantie. (Waarom lijkt het evangelisme te groeien?) Maar de gezamenlijke deling van een voorouderlijk kenmerk blijft leidend. (Zoals de rol van DNA en RNA in biologische evolutie) God.

Maar dit is wel volledig incompatibel met de visie van gelovigen natuurlijk :D

Van de positieve kant bekeken: ze zijn het er wel grotendeels over eens wie er naar de hel gaat.

2000 jaar later praten twee keyboard warriors over het geloof, en één ding is nog steeds zo: de god die we aanbaden voordat Jezus kwam, was voor iedereen dezelfde. Christenen zien Jezus dan misschien als zoon van god en zelfs als een deel van God zelf (in strijd met de Islam), maar het blijft nog steeds god.

God is almachtig en constant. Hij zend profeten naar de aarde, die allemaal geïnterpreteerd worden door de mens. Verschillende boeken worden geschreven en aangepast, verschillende visies ontstaan die leiden tot verschillende religies. Maar God is nog steeds constant.

Islam en christendom ziet god dan als schepper van universum, als constant en almachtig, maar pas wanneer je je god door iets anders voorstelt (dus in de mens), dan volg je niet meer die ene, ware God maar is er een interferentie ontstaan. Door die misverstand, hangt men niet meer eenzelfde god (ook al denkt men dat te doen).

Verder gaan christenen en joden gewoon naar Hel volgens de Islam. Die korantekst gaat over gelovigers voor dat Koran er kwam. Iedereen die in God geloofde door de leer van Jezus en mozes ging naar paradijs. Maar dit geldt niet meer toen de koran kwam. Enkel via de leer van de islam ga je naar het paradijs toe. Mohammed niet aanvaarden als boodschapper van God = ongelovig = hel.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Verder gaan christenen en joden gewoon naar Hel volgens de Islam. Die korantekst is vervangen door een nieuwere korantekst( als ik me niet vergis). Enkel via de leer van de islam ga je naar het paradijs toe. Mohammed niet aanvaarden als boodschapper van God = ongelovig = hel.

en daarna.......wie niet horen wil moet maar voelen?
:roflol:

nee, doe mij dan maar Jezus.
:thumbs:

Is dat dan niet hetzelfde bij Jezus ? Als je jezus niet aanvaard, ga je alsnog naar Hel. In hoeverre verschilt ie dan met allah ?

• Topic Starter Topic Starter
Is dat dan niet hetzelfde bij Jezus ? Als je jezus niet aanvaard, ga je alsnog naar Hel. In hoeverre verschilt ie dan met allah ?
Jezus heeft tussen de mensen geleefd, is door de mensen gedood..........en door God weer opgestaan ( alwaar hij door ruim 5000 getuigen na zijn dood nog "levend" gezien zou zijn)

wat heeft Allah geflikt voor de mensen dat hij zo inmens populair is?
( het sprookje dat er maagden op je staan te wachten als je jezelf van het leven beroofd?)

Jezus heeft tussen de mensen geleefd, is door de mensen gedood..........en door God weer opgestaan ( alwaar hij door ruim 5000 getuigen na zijn dood nog "levend" gezien zou zijn)

wat heeft Allah geflikt voor de mensen dat hij zo inmens populair is?
( het sprookje dat er maagden op je staan te wachten als je jezelf van het leven beroofd?)

Allah heeft Jezus gestuurd. Dezelfde man die jij zo graag begeert, homo!

Terug
Naar boven