Fitness Seller

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

Wat boeit het mij wat allah zijn beweegredenen zijn. Koran zegt gewoon dat allah zich niet in gedaante van mens verandert. Niet van 'niet kunnen', maar kan ook zijn van 'niet willen'. Whatever, god heeft zich gewoon niet in een mens verandert.
Voila, daar zit het verschil gewoon tussen christenen en moslims. Volgens de christenen is hij mens geweest, volgens moslims niet. Dit verandert niets aan wie god is.

Ik heb nu echt geen tijd om de koran hier te pakken en de zaken in zijn context te bekijken. Toch heb ik meer de neiging om de woorden geloven van verschillende imaams en moslimleerkrachten dan een belg die prolly niet eens de koran deftig bestudeert heeft en met 1 citaat zijn punt probeert te staven.
Nutteloos punt op een discussieforum. Ik ken jou niet, en jij kent mij niet.
Jij gelooft imaams en leerkrachten, en dat is je goed recht, maar het is geen argument.
Dat ik niet deftig de koran heb bestudeerd weet je niet. Of dat nu zo is of niet heeft geen belang. Ik leg argumenten voor die jij eventueel met tegenargumenten kan weerleggen, al de rest is onbelangrijk.

Strict gezien zijn we wel ontopic bezig, want het ging om de gelijkenissen en de verschillen van religies. Verder geef ik om klusmier en wil ik echt dat die naar het paradijs gaat en dat kan enkel door het aanvaarden van allah en mohamed als zijn profeet. Klusmier, jonge, ge zit fout!
Dat het ontopic is maakt het niet minder irritant:p

Ik ben ook ontopic, maar gooi niet met argumenten die niet te weerleggen zijn.

Eventjes de koran bijgenomen en snel gezocht naar die vers en er staat als voetnoot:

salman al farisi vroeg de profeet naar het lot van zijn vroegere vrienden onder de joden, christenen en sabiers, die waren gestorven voordat de boodschap van de islam tot hen was gekomen. de profeet antwoordde: hun plaats is de hel. Daarop openbaarde allah dit vers (de vers dus die jij had gepost).

Voila, daar zit het verschil gewoon tussen christenen en moslims. Volgens de christenen is hij mens geweest, volgens moslims niet. Dit verandert niets aan wie god is.

I'm losing my mind hier. Net daarom zien christenen dus een mens als god. Ze vereren dus al jarenlang een mens denkende dat het een God is. Lijkt me dus juist wel dat ze in 2 verschillende entiteiten geloven.

Nutteloos punt op een discussieforum. Ik ken jou niet, en jij kent mij niet.
Jij gelooft imaams en leerkrachten, en dat is je goed recht, maar het is geen argument.
Dat ik niet deftig de koran heb bestudeerd weet je niet. Of dat nu zo is of niet heeft geen belang. Ik leg argumenten voor die jij eventueel met tegenargumenten kan weerleggen, al de rest is onbelangrijk.

consider it done. (ook al ga ik er niet mee akkoord, is wel een discussiepunt minder :D)

wat ik geloof belijd ik alszijnde mijn mening, dus heeft het geen zin dit verder proberen onderuit te halen.

ik ben koppig & nieuwsgierig, maar dat laatste wel onder voorbehoud.

welterusten alvast, ik moet nog wat progs testen enz.
:thumbs:

Ik vraag het ook niet om je onderuit te halen, maar uit nieuwsgierigheid naar jouw mening. Elke mening is toch ergens op gebaseerd? Je hebt iets gehoord of gelezen etc. Dat wilde ik alleen weten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag het ook niet om je onderuit te halen, maar uit nieuwsgierigheid naar jouw mening. Elke mening is toch ergens op gebaseerd? Je hebt iets gehoord of gelezen etc. Dat wilde ik alleen weten.
opvoeding, Bijbelstudie, jongerengroepen van de kerk ( babbelen over geloof en samenleving), enz.
;)

Hier een prachtig toonbeeld van een 'ietsist':

Hoe zou je niet-gelovigers overtuigen om gelovig te worden ?

Eerst en vooral zou ik zeggen: je bent vb dood en je ziet alleen maar zwart, dan is er toch ook iets ? Dan vraag ik altijd: wat denk je dat wat er gaat gebeuren na de dood ?
Zij (ongelovigen) weten vaak nooit een antwoord. Dan zeg ik altijd dat is 'het meer'.

:roflol:

Ik snap sowieso niet waarom sommigen vinden dat moslims, joden en christenen in dezelfde god geloven. Waarom heeft die god dan allemaal verschillende profeten gestuurd en geloven gelovigen dat enkel zij naar de hemel gaan? Vind het erg tegenstrijdig.

Is bij allen de god van Abraham de joden bleven aan de oudste geschriften volhouden de andere hebben er nieuwe updates (profetieën) bijgefantaseerd. De kern (kernel) is dezelfde maar de updates verschillen.
Zie het als XP met SP1 en SP2.

Zie het als evolutie; de verschillende soorten vertonen sterk gedifferentieerde versies van eenzelfde kenmerk dat ze delen in een gezamenlijke voorouder. Maar zoals de soorten onderling niet 'paren', is er binnen de soort bijna net zoveel variatie te vinden, tot op het punt waarop binnen de soort bepaalde groepen ook niet of nauwelijks paren. (katholocisme vs. protestantisme). Evenzo vindt er op basis van omgevingsveranderingen een selectie plaats; verschillende tijden kennen hun verschillende geloven en dominantie. (Waarom lijkt het evangelisme te groeien?) Maar de gezamenlijke deling van een voorouderlijk kenmerk blijft leidend. (Zoals de rol van DNA en RNA in biologische evolutie) God.

Maar dit is wel volledig incompatibel met de visie van gelovigen natuurlijk :D

Van de positieve kant bekeken: ze zijn het er wel grotendeels over eens wie er naar de hel gaat.

Tja het is moeilijk om een gans nieuwe religie van skratch te verzinnen die dan nog eens door een grote groep wordt aanvaard! Daarom werd er door alle religies gepikt en overgenomen.. De kenmerken van goden zien we daardoor dikwijls terugkomen in andere religies. Neem bvb: geboren uit een maagd, wederopstanding, hemel en hel etc etc.. vind je bij verschillende aan het christendom voorafgaande goden/religies terug.

Jezus heeft tussen de mensen geleefd, is door de mensen gedood..........en door God weer opgestaan ( alwaar hij door ruim 5000 getuigen na zijn dood nog "levend" gezien zou zijn)

dat is weer puur geloof, want niet 1 aantekening over Jezus is teruggevonden uit de tijd dat hij hier zou rond hebben gelopen.. Alle evangelies zijn tot 300 jaar na zijn dood opgetekend geweest..

wat heeft Allah geflikt voor de mensen dat hij zo inmens populair is?
( het sprookje dat er maagden op je staan te wachten als je jezelf van het leven beroofd?)
:roflol:

vooral het feit dat Mohammed dit zelf heeft verzonnen heeft veel aantrek. De andere religies bestaan uit een samenraapsels van ideeën van verschillende dromers.. terwijl de koran door 1 werd opgesteld die in contact met 'god' stond..

En hoeveel eeuwen na Jezus werd dit verzonnen?

Enne wie is er hier aan het woord? Of kletst allah hier tegen zichzelf? Of lijkt het er eerder op dat mohammed dit verzon?

net als al het voorgaande (joden/christendom) is VERZONNEN! Altijd mooi om te zien hoe atheistisch een christen is tov islam.. en hoe scherp ze dan kunnen denken/redeneren..

:D

kijk mijn reactie op al jou argumenten. god zal zich zelf niet vernederen door 1 van zijn creaties te worden en zich te laten vermoorden door zijn creaties.

god is jezus en werd gedood.. wie heeft hem weer tot leven gebracht..? niemand kan deze krachten bezitten of gebruiken behalve als god het wil maar god was dood volgens jullie. wie heeft god weer doen leven.. niet god zelf want god was dood volgens jullie.

God is nooit dood geweest. God leeft en zal Tot in der Eeuwigheid de Levende God zijn.

God heeft in het vlees geleden en zijn vleselijk lichaam werd gelegd in het graf door de Kracht Gods heeft Hij de dood overwonnen en daarmee shaytan en zijn boze machten, Hij heeft over hen getriomfeerd en hen openlijk tentoongesteld.
Deze Zelfde God leeft en is onveranderlijk. Hij is God en Hij is 1
;)

zet je nu eens in de schoenen van een moslim en analyseer deze uitspraken.. :rolleyes:

Vergeet niet dat het groot deel van wat jij allemaal zo belangrijk vindt pas eeuwen later werd toegeschreven aan Jezus! Voor de meeste eerste christenen was hij niet god en was hij ook veel minder bovennatuurlijk. Voor een ander groep (gnostische) heeft hij nieteens bestaan waar was het een metafoor... in de volgende eeuwen werd na discussie (of geweld) het nieuwe testament vorm gegeven.. maar geregeld verdraien ze nog het een en ander..
bvb : http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis_van_Maria
[Link niet meer beschikbaar]
h**r, vrouw of hoge priesteres: Maria Magdalena is het allemaal al geweest..

En uit heel die verzonnenrotzooi haal je nu enkel die zever uit wat je goed uitkomt.. Hypocrieter kan het allemaal niet. :(

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven", antwoordde Jezus, "Ik ben de enige weg tot de Vader" (Johannes 14:6).

Volgens Jezus gaan joden en moslims niet naar de hemel.

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven", antwoordde Jezus, "Ik ben de enige weg tot de Vader" (Johannes 14:6).

Volgens Jezus gaan joden en moslims niet naar de hemel.
Dus ookal zeggen beide geloven dat de god waarin ze geloven eigenlijk hetzelfde is, je niet naar de hemel gaat tenzij je specifiek christelijk of moslim bent?

Kvind het grappig hoe sommige mensen nog een middeleeuwse gedachtengang hebben.

Hij noemt de mens schapen,
moet ik em toch ergens gelijk geven ;)

yep.. ivm die symbolen, deze paranoialijders zien daar heel andere zaken in dan wat de gangbare interpetraties zijn.. ze gaan de ene veronderstelling op de andere bouwen tot het een gans griezelhuis wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Dus ookal zeggen beide geloven dat de god waarin ze geloven eigenlijk hetzelfde is, je niet naar de hemel gaat tenzij je specifiek christelijk of moslim bent?

Kvind het grappig hoe sommige mensen nog een middeleeuwse gedachtengang hebben.

als je niet geloofd hoef je je daar toch ook niets van aan te trekken?

of ben jij zo iemand die kleine kinderen er ook op wijst dat Sinterklaas niet bestaat........
;)

als je in de oerknal geloofd kan je jezelf beter als dood beschouwen

Voor de valreep toch nog even de domste opmerking van het jaar maken?

Terug
Naar boven