XXL Nutrition

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

• Topic Starter Topic Starter
Religie is k*t.

Ik ga die Christen crap niet lezen. Alles wat in de bijbel staat die anders is dan de Koran is evidentie dat Bijbel niet meer authentiek is.

Koran = untouchable.

En hoeveel eeuwen na Jezus werd dit verzonnen?

Enne wie is er hier aan het woord? Of kletst allah hier tegen zichzelf? Of lijkt het er eerder op dat mohammed dit verzon?

:D

kijk mijn reactie op al jou argumenten. god zal zich zelf niet vernederen door 1 van zijn creaties te worden en zich te laten vermoorden door zijn creaties.

god is jezus en werd gedood.. wie heeft hem weer tot leven gebracht..? niemand kan deze krachten bezitten of gebruiken behalve als god het wil maar god was dood volgens jullie. wie heeft god weer doen leven.. niet god zelf want god was dood volgens jullie.

God is nooit dood geweest. God leeft en zal Tot in der Eeuwigheid de Levende God zijn.

God heeft in het vlees geleden en zijn vleselijk lichaam werd gelegd in het graf door de Kracht Gods heeft Hij de dood overwonnen en daarmee shaytan en zijn boze machten, Hij heeft over hen getriomfeerd en hen openlijk tentoongesteld.
Deze Zelfde God leeft en is onveranderlijk. Hij is God en Hij is 1
;)

Enne wie is er hier aan het woord? Of kletst allah hier tegen zichzelf? Of lijkt het er eerder op dat mohammed dit verzon?

kijk mijn reactie op al jou argumenten. god zal zich zelf niet vernederen door 1 van zijn creaties te worden en zich te laten vermoorden door zijn creaties.

god is jezus en werd gedood.. wie heeft hem weer tot leven gebracht..? niemand kan deze krachten bezitten of gebruiken behalve als god het wil maar god was dood volgens jullie. wie heeft god weer doen leven.. niet god zelf want god was dood volgens jullie.

God is nooit dood geweest. God leeft en zal Tot in der Eeuwigheid de Levende God zijn.

God heeft in het vlees geleden en zijn vleselijk lichaam werd gelegd in het graf door de Kracht Gods heeft Hij de dood overwonnen en daarmee shaytan en zijn boze machten, Hij heeft over hen getriomfeerd en hen openlijk tentoongesteld.
;)

Alles in de koran zijn god's woorden en deze werden exclusief verkondigt aan profeet mohammed.

Verder is Jezus nooit gestorven. Degene die gekruisigd werd is iemand anders die op hem leek, hij is door God zelf vervangen. God heeft zich dus nooit verandert in een mens!

Moge allah je op de ware pad brengen. salaam aleikoem wallah billah, geef karma.

Wtf klusmier en Cyan, doe normaal. Begin hier nu geen discussie over met "het is zo omdat de bijbel het zegt" en "het is zo omdat de koran het zegt".
Jullie verliezen allebei want ik kan zeggen "het is zo omdat de wetenschap het heeft aangetoont", dus doe geen moeite.

Discussie tussen religies zijn net zo zinloos als religies zelf.

Islam en christendom ziet god dan als schepper van universum, als constant en almachtig, maar pas wanneer je je god door iets anders voorstelt (dus in de mens), dan volg je niet meer die ene, ware God maar is er een interferentie ontstaan. Door die misverstand, hangt men niet meer eenzelfde god (ook al denkt men dat te doen).
Dus in jouw ogen is het voor God, vanuit het oogtepunt van de islam, onmogelijk in menselijke vorm te verschijnen?

Verder gaan christenen en joden gewoon naar Hel volgens de Islam. Die korantekst gaat over gelovigers voor dat Koran er kwam. Iedereen die in God geloofde door de leer van Jezus en mozes ging naar paradijs. Maar dit geldt niet meer toen de koran kwam. Enkel via de leer van de islam ga je naar het paradijs toe. Mohammed niet aanvaarden als boodschapper van God = ongelovig = hel.
Dat is jouw interpretatie, maar is dat wat er staat?

Je moet geen onzin uitkramen.
Dit keer kraamt hij geen onzin uit. Allah is God, en Jezus werd door God gezonden, dus door Allah.
Tenzij je zegt dat Jezus gezonden door God evengoed onzin is, dat kan ik nog begrijpen.

;)

Klus,

Hoe ondersteun jij het bestaan van een drieëenheid in de Bijbel? Uit welke teksten of redenering blijkt dat?

Spreek je jezelf dan al niet tegen in de dikgedrukte delen?

Ikzelf zie er eerlijk gezegd het nut al niet zo van in om God en Jezus als 1 persoon te zien.. Wat voegt het toe?

Ben nieuwsgierig.

Wtf klusmier en Cyan, doe normaal. Begin hier nu geen discussie over met "het is zo omdat de bijbel het zegt" en "het is zo omdat de koran het zegt".
Jullie verliezen allebei want ik kan zeggen "het is zo omdat de wetenschap het heeft aangetoont", dus doe geen moeite.

Discussie tussen religies zijn net zo zinloos als religies zelf.

Dus in jouw ogen is het voor God, vanuit het oogtepunt van de islam, onmogelijk in menselijke vorm te verschijnen?

Dit keer kraamt hij geen onzin uit. Allah is God, en Jezus werd door God gezonden, dus door Allah.
Tenzij je zegt dat Jezus gezonden door God evengoed onzin is, dat kan ik nog begrijpen.

Wetenschap is maar relatief, God is voor altijd. God 1 - wetenschap 0.

Gewoon vanuit de islam dus, denk dat de overgrote meerderheid hiermee akkoord is. De rest interpreteert de islam op een totaal foute manier en zijn vermoedelijk producten van inteelt.

Genoeg koranteksten die het andere beweren. (ik zal er later wel voor je opzoeken). Jij citeert 1 korantekst en doet er een uitspraak over alsof je een islamitische erkende theoloog bent. Waar ik ook islam heb gevolgd ==> christenen, joden of iedereen die niet in Allah (en mohammed als boodschapper) gelooft, nou die gaat naar Hel.

Cyan is moslimfundamentalist geworden?

Gewoon vanuit de islam dus, denk dat de overgrote meerderheid hiermee akkoord is. De rest interpreteert de islam op een totaal foute manier en zijn vermoedelijk producten van inteelt.
Dus hij heeft het heelal en alles er in geschapen, maar is niet machtig genoeg om even een beetje mens te spelen?

Moet ik daar schrik van hebben? :p

Genoeg koranteksten die het andere beweren. (ik zal er later wel voor je opzoeken).
Doe dat.
Jij citeert 1 korantekst en doet er een uitspraak over alsof je een islamitische erkende theoloog bent.
Ja, als erkend theoloog, zo klonk ik:rolleyes:
feit blijft wel dat ik tenminste één korantekst heb geplaatst om mijn punt aan te tonen, jij nog geen. 1 -0

Klus,

Hoe ondersteun jij het bestaan van een drieëenheid in de Bijbel? Uit welke teksten of redenering blijkt dat?

Spreek je jezelf dan al niet tegen in de dikgedrukte delen?

Ikzelf zie er eerlijk gezegd het nut al niet zo van in om God en Jezus als 1 persoon te zien.. Wat voegt het toe?

Ben nieuwsgierig.
wat ik geloof belijd ik alszijnde mijn mening, dus heeft het geen zin dit verder proberen onderuit te halen.

ik ben koppig & nieuwsgierig, maar dat laatste wel onder voorbehoud.

welterusten alvast, ik moet nog wat progs testen enz.
:thumbs:

Dus hij heeft het heelal en alles er in geschapen, maar is niet machtig genoeg om even een beetje mens te spelen?

Moet ik daar schrik van hebben? :p

Doe dat.
Ja, als erkend theoloog, zo klonk ik:rolleyes:
feit blijft wel dat ik tenminste één korantekst heb geplaatst om mijn punt aan te tonen, jij nog geen. 1 -0

Wat boeit het mij wat allah zijn beweegredenen zijn. Koran zegt gewoon dat allah zich niet in gedaante van mens verandert. Niet van 'niet kunnen', maar kan ook zijn van 'niet willen'. Whatever, god heeft zich gewoon niet in een mens verandert.

Ik heb nu echt geen tijd om de koran hier te pakken en de zaken in zijn context te bekijken. Toch heb ik meer de neiging om de woorden geloven van verschillende imaams en moslimleerkrachten dan een belg die prolly niet eens de koran deftig bestudeert heeft en met 1 citaat zijn punt probeert te staven.

wat ik geloof belijd ik alszijnde mijn mening, dus heeft het geen zin dit verder proberen onderuit te halen.
Dat maakt het ontzettend irritant. Hou dan gewoon op met die religieuze praat.

Dit is een discussieforum, je kan argumenten verwachten. Als je de discussie aangaat zonder dat je argumenten van de andere partij overweegt, ben je enkel anderen tot last.

Strict gezien zijn we wel ontopic bezig, want het ging om de gelijkenissen en de verschillen van religies. Verder geef ik om klusmier en wil ik echt dat die naar het paradijs gaat en dat kan enkel door het aanvaarden van allah en mohamed als zijn profeet. Klusmier, jonge, ge zit fout!

Terug
Naar boven