MuscleMeat

Gelul of niet over aanleg spiergroei?

Zit naar mijn mening wel een kern van waarheid in.
Dat je helemaal geen resultaat gaat boeken en het voor niks doet lijkt mij overtrokken.
Maar ik denk wel dat bij de een in de neurotransmitters er meer signalen voor spiergroei doorgegeven na een steveige training dan bij de ander.
Die zal er veel harder voor moeten werken, goed moeten eten en mischien moeder natuur een handje helpen.

Genen en spiervezels, rust en tig andere factoren spelen ook nog een rol denk ik.

Wel heb ik vroeger (waar ik kickbokste was boven ook een krachthonk) wel gasten gezien die alleen maar naar gewichten hoefde te kijken en al groeide, bij wijze van spreken dan en wel echt snel op de 100 met setjes bankdrukken zaten.

Dus die mensen zullen zelfs met aas niet groeien dan neem ik aan? Is dit niet hetzelfde als die vetz*kken die zeggen helemaal niks te eten en ondertussen 150kg aantikken op de schaal. ik geloof t niet.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zit naar mijn mening wel een kern van waarheid in.
Dat je helemaal geen resultaat gaat boeken en het voor niks doet lijkt mij overtrokken.
Maar ik denk wel dat bij de een in de neurotransmitters er meer signalen voor spiergroei doorgegeven na een steveige training dan bij de ander.
Die zal er veel harder voor moeten werken, goed moeten eten en mischien moeder natuur een handje helpen.

Genen en spiervezels, rust en tig andere factoren spelen ook nog een rol denk ik.

Wel heb ik vroeger (waar ik kickbokste was boven ook een krachthonk) wel gasten gezien die alleen maar naar gewichten hoefde te kijken en al groeide, bij wijze van spreken dan en wel echt snel op de 100 met setjes bankdrukken zaten.
ja of jij wist het niet, en hebben ze vroeger al jaren op de sportschool gezeten...

het stukje van dat neurotransmitter signallen geven voor spiergroei is waar,
maar dit betekent niet dat als er minder wordt gesignaleerd dat je niet meer kan groeien.

neurotransmitter zijn een van de communicatie middelen binnen je lichaam maar niet de enigen, zo heb je ook anderen stoffen die invloed hebben op je spieren dmv feedback mechanisme (bv. hormonen)

Tja, als je na een kleine maand nog niet buff bent zit het er gewoon niet in, ga midgetgolfen

by russian bear :roflol: :roflol:

Ik denk dat het echt onzin is, vooral omdat het lichaam all-for recovery is..

Het lichaam herstelt na schade, of dat nou een spier is, huid of wat dan ook, herstelling is er altijd.
Dus als een spier is beschadigd, wordt die gewoon gerepareerd en zal overcompensatie ook wel intreden..

Dat de hersenen een seintje vergeten te geven of niet geven, om de spieren te laten groeien vind ik wel erg ver gezocht..

Sure aanleg is erg belangrijk maar dit heeft denk ik meer te maken met de
snelheid waarbij mensen herstellen, dan het seintje die de hersenen wel of niet doorgeeft..

Wat een onzin. Tuurlijk de ene heeft meer aanleg dan de ander, maar deze quote doet net alsof dat de ene helemaal geen signalen afgeeft naar de spieren en de ander wel. Het is eerder de ene iets meer dan de ander, genetics brah. Ik weet iig wel wat het probleem is van de mensen die hij op de sportschool niet ziet groeien: eten!

Wat een onzin. Tuurlijk de ene heeft meer aanleg dan de ander, maar deze quote doet net alsof dat de ene helemaal geen signalen afgeeft naar de spieren en de ander wel. Het is eerder de ene iets meer dan de ander, genetics brah. Ik weet iig wel wat het probleem is van de mensen die hij op de sportschool niet ziet groeien: eten!

Badabing badabum! Right on the spot! :)

Het kan dat de een (veel) sneller groeit dan de ander, maar dit is zo belabberd ! In vergelijking is broscience nog geloofwaardig....

Topic starter van de bron:

hallo ik ben een jongen van 17 en wil een meer gespierd lichaam in een zo kort mogelijke tijd ( de jeugd van tegenwoordig é).ik ben al naar de fitness geweest maar voel me daar ni op mijn gemak, ben namelijk ni gespierd en al die mensen kijken dan zo naar je...

Toen ben ik gestopt met lezen...

Genetische aanleg is een zeer belangrijke factor in de bodybuilding, daar is geen twijfel over. 2 mensen die even hard trainen en even goed eten kunnen toch compleet andere resultaten krijgen.

Maar dat je geen vooruitgang kan krijgen, dat is bullshit. Met voldoende dedication kom je een heel eind, maar hoe ver dat eind is, verschilt zwaar van persoon tot persoon.

We doen er wel allemaal lacherig over, maar wie o wie een onderbouwde mening geven over de mate waarin spieraanleg van invloed is op de spiermassa?

We doen er wel allemaal lacherig over, maar wie o wie een onderbouwde mening geven over de mate waarin spieraanleg van invloed is op de spiermassa?

Hoef je niet verder dan je plaatselijke gym voor te gaan, of zelfs gewoon op straat. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer genetische aanleg voor spiergroei, dat is gewoon een feit. In hoeverre mate dat kan gaan durf ik mij niet over uit te spreken, echter ben ik wel van mening dat genetica één van de belangrijkste factoren is voor deze sport.

Hoef je niet verder dan je plaatselijke gym voor te gaan, of zelfs gewoon op straat. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer genetische aanleg voor spiergroei, dat is gewoon een feit. In hoeverre mate dat kan gaan durf ik mij niet over uit te spreken, echter ben ik wel van mening dat genetica één van de belangrijkste factoren is voor deze sport.

Dat zie ik zelf ook om me heen. Daarom vroeg ik me ook af of men lacherig doet over het gegeven dat spieraanleg voor een groot deel genetisch bepaald is, óf om de theoretische verklaring die hiervoor wordt gegeven door de topicstarter.

Zelf ken ik 2 mannen die breder zijn dan 80-90% van DBB ooit zal worden, maar die zeer licht trainen (70 kg bij squats) en niet tot de uitputting. Als ze dan aangeven dat ze bepaalde spiergroepen niet/nauwelijks trainen omdat deze anders niet meer in verhouding staan tot de rest van hun lichaam, zeg ik maar niks................. :mad:
Ook ken ik een bodybuilder die al jaren niet meer gebruikt dan 200 mg deca per week (of zelfs 2 weken. not sure) en er uitziet als een podiumbeest. Ook de mate van de reactie op AAS lijkt me genetisch bepaald.

Dat zie ik zelf ook om me heen. Daarom vroeg ik me ook af of men lacherig doet over het gegeven dat spieraanleg voor een groot deel genetisch bepaald is, óf om de theoretische verklaring die hiervoor wordt gegeven door de topicstarter.

Zelf ken ik 2 mannen die breder zijn dan 80-90% van DBB ooit zal worden, maar die zeer licht trainen (70 kg bij squats) en niet tot de uitputting. Als ze dan aangeven dat ze bepaalde spiergroepen niet/nauwelijks trainen omdat deze anders niet meer in verhouding staan tot de rest van hun lichaam, zeg ik maar niks................. :mad:
Ook ken ik een bodybuilder die al jaren niet meer gebruikt dan 200 mg deca per week (of zelfs 2 weken. not sure) en er uitziet als een podiumbeest. Ook de mate van de reactie op AAS lijkt me genetisch bepaald.

Heeft er waarschijnlijk o.a. mee te maken dat ze een gunstige verdeling hebben qua spiervezels. Hypertrofie vindt vooral plaats bij spiervezeltype 2.

Je zal altijd mensen hebben die perfect eten/trainen/rusten en nooit een goed fysiek zullen krijgen.
Evenals mensen die er amper iets voor doen en een veel beter resultaat hebben.

De dingen die ballon aanhaalt + hormonen zijn gunstiger (T3/T4, testosteron, GH, insuline, cortisol, etc), spieren zijn gevoeliger voor insuline, ze hebben minder vetcellen en verbranden sneller vet.

Genen zijn en blijven het belangrijktste.

Een ander belangrijk punt m.b.t. gevoeligheid voor AAS is dat de gevoeligheid van de AR per man verschilt, er zitten dus enorm goede responders tussen, en enorm slechte responders, die ondanks een normaal test (en DHT) niveau, alsnog nauwelijks mannelijke kenmerken vertonen. Houdt er rekening mee dat voor beide 'extreme' AR gevoeligheid zelden voorkomt, maar het komt wel degelijk voor. :)

Terug
Naar boven