AndroidHealthClinic

Gelul of niet over aanleg spiergroei?

Er zijn heel veel meningen, en, zoals altijd, heel weinig onderzoek hierover. Ik zou het zelf niet weten waaraan het ligt, volgens mij een combinatie van heel veel factoren, met het type spiervezels op de eerste plaats.

Zelfs onrechtstreekse genetische dingen kunnen een effect hebben. Ik denk aan mensen die slecht slapen (minder rust = minder groei), aanleg voor depressie en gewoon hoe gelukkig je je voelt (stress=katabool), een laag zelfbeeld, natuurlijke testosteronproductie, enz...

Zeker waar, sommige mensen gainen nou eenmaal meer.
Iedereen is 100% uniek, dus zullen er best zijn die goed of slecht gainen.

Ik moet 6000kcal eten en dan kom is rustig aan, dat kan ik nou slechte aanleg noemen :p

Er zijn heel veel meningen, en, zoals altijd, heel weinig onderzoek hierover. Ik zou het zelf niet weten waaraan het ligt, volgens mij een combinatie van heel veel factoren, met het type spiervezels op de eerste plaats.

Zelfs onrechtstreekse genetische dingen kunnen een effect hebben. Ik denk aan mensen die slecht slapen (minder rust = minder groei), aanleg voor depressie en gewoon hoe gelukkig je je voelt (stress=katabool), een laag zelfbeeld, natuurlijke testosteronproductie, enz...
Vergeet P-ratio niet natuurlijk, insuline sensitiviteit etc.. Verder noem je al een heleboel op idd, maar ik geloof dat iedereen wel een degelijk pak spier aan kan komen.

Laatst bewerkt:
Zeker waar, sommige mensen gainen nou eenmaal meer.
Iedereen is 100% uniek, dus zullen er best zijn die goed of slecht gainen.

Ik moet 6000kcal eten en dan kom is rustig aan, dat kan ik nou slechte aanleg noemen :p

En ik kom al een pak bij op 3000 kcal, terwijl mijn onderhoud normaal 1000-1200 kcal meer is (volgens de formule dan). Cutten doe ik op 2000 kcal, toen ik begon was dat zelfs 1400 kcal ofzo :roflol:

Mijn lichaam zit erg raar in elkaar. Zo zie je maar weer, ieder lichaam is anders.

Vergeet P-ratio niet natuurlijk, insuline sensitiviteit etc.. Verder noem je al een heleboel op idd, maar ik geloof dat iedereen wel een degelijk pak spier aan kan komen.

Ja, daarom ook dat in "enz" zei. Er zullen 1001 factoren zijn die het beïnvloeden.

Ik ga er wel mee akkoord dat (bijna) iedereen een flink pak massa kan bijkomen. Hoe lang dat duurt en hoeveel het precies is kan wel heel sterk verschillen, maar iemand die niet kan aankomen zal (met uitzondering van wellicht een aantal zeer speciale gevallen) zo goed als nooit voorkomen.

Na 3 jaar trainen heeft een ecto op een cal inname van 3500 per dag maar 12 kg gewonnen. Hij bleef maar 1.87 en 67kg. Nu zie ik hem niet meer...

denk dat myostatin ook een grote factor speelt.

Dus die mensen zullen zelfs met aas niet groeien dan neem ik aan? Is dit niet hetzelfde als die vetz*kken die zeggen helemaal niks te eten en ondertussen 150kg aantikken op de schaal. ik geloof t niet.

geloof me,

er zijn idd veel van die "vetz*kken" die idd TE WEINIG eten ja ;)

en das dan mede da oorzaak dat ze die staat hebben behaald :)

Dus die mensen zullen zelfs met aas niet groeien dan neem ik aan? Is dit niet hetzelfde als die vetz*kken die zeggen helemaal niks te eten en ondertussen 150kg aantikken op de schaal. ik geloof t niet.

Op AAS zul je altijd groeien, als je kuurtje een beetje goed is. Kerel bij ons in de gym, een jaar of 5 geleden, had als eerste kuurtje 750ml testo gedaan met een kickstart van deca of D-bol, niet meer zeker. Al een vrij zwaar kuurtje dus. Hij at 2-3X per dag een paar boterhammen en verder dronk hij een whey shake of twee, misschien 2000kcal per dag ofzo.

Toch had hij flink wat massa gewonnen tijdens het kuurtje. Toen hij ermee stopte verloor hij echter 90% ervan weer na een korte tijd.

Terug
Naar boven