MuscleMeat

German Volume Training - Log

• Topic Starter Topic Starter
dit is meer een schema waar je op kan groeien als as gebruiker

niet als naturel.
je maakt je spieren zo erg kapot dat ze zeker niet binnen paar dagen hersteld zijn.

as zorgt voor veel snellere herstel.

dus zou het niet doen als je naturel traint.
je bent dan eerder overtraint dan dat je groeit

.
greetz

ps, Vince Gironda (die dat altikel schrijft als ik het goed heb) is ook een as gebruiker.
We zien wel :) Ik vind het schema tot nu toe nog erg lekker.

Zojuist schouders gedaan. Ze verzuurden al na de 4e set dus het was vrij lastig.

Seated Military Press
60x10
60x10
60x10
60x10
60x10
60x8
60x8
60x8
60x7
60x6

ziek!

niet als naturel.
je maakt je spieren zo erg kapot dat ze zeker niet binnen paar dagen hersteld zijn.

.
greetz

ps, Vince Gironda (die dat altikel schrijft als ik het goed heb) is ook een as gebruiker.

Wat een bullshit loop jij hier te verkopen. :mad:

Kijk eens naar de oorsprong van het GVT-schema!
En dan begin je over Vince Gironda...oooh zucht......laat maar. :o

niet als naturel.

.
greetz

Voor een keer kan ik me wel vinden in wat hardcorebuilder zegt.

Ik ken genoeg mensen die hier natural op gegroeid zijn. In ieder geval genoeg om het zelf eens te proberen. Bovendien heb ik het schema voor mezelf aangepast. Zo doe ik maar een spiergroep per training in plaats van twee, doe er geen isolatie bij en heb ik vrij veel rustdagen en tijd om te rusten. Wat het wel draagbaar moet maken lijkt me.

Vette mp's!!!

Doe je de volgende week zwaarder of houd je hetzelfde gewocht en probeer je 10x10 te halen?

nice

ik vraag mijaf wat die dl zal geven

Ik ken genoeg mensen die hier natural op gegroeid zijn. In ieder geval genoeg om het zelf eens te proberen. Bovendien heb ik het schema voor mezelf aangepast. Zo doe ik maar een spiergroep per training in plaats van twee, doe er geen isolatie bij en heb ik vrij veel rustdagen en tijd om te rusten. Wat het wel draagbaar moet maken lijkt me.

Het is een heel goed schema, die als cleane atleet goed te doen is.
Ideaal is zo'n 5/6 weken.
Persoonlijk denk ik dat 8 weken iets te lang is, maar hey als jij er zo erg goed op gaat, waarom niet?

Ik heb twee x op GVT getraint en vooral de squatsessies waren moordend. Vooral ook als je qua spiergroei even op een dood punt zit is dit een heel verfrissend , maar ook heel zwaar om te doen.

Ben benieuwd hoe je hier op reageert, maar ik verwacht wel goed :D

Ben benieuwd naar die 10x10 deadlift, als dat geen :kots: wordt!
Succes iig.

mooi bezig

Idd mooi bezig ik ga er binnenkort ook mee beginnen iedere dag een andere oefening alleen wel wat lichter. En dat je er niet van kan groeien vind ik de grootste bs.
Voor variatie is dit juist een lekkere opkikker voor de spieren.

Na lang afwegen heb ik toch besloten om de Deadlift in te ruilen voor Rack Pulls (knie hoogte). Maar goed ook want de training was weer erg intens :D

Rack Pulls
150x10
150x10
150x10
150x10
150x10
150x10
150x10
150x8
150x7
150x6

Het GVT-schema vindt zijn oorsprong in Oost-Duitsland en werd gebruikt door gewichtheffers om in korte tijd (6weken) een paar kilo spiermassa aan te zetten om in een hogere gewichtsklasse uit te kunnen komen.
Hierbij waren een aantal zaken essentieel:
-Hoog volume
-Bijzonder korte rustpauzes tussen de setjes, maximum 60!:eek:
-Basisoefeningen, hier en daar aangevuld met een isolatie oefening waarmee geen 10 sets gedaan hoefde te worden.

Die rustpauze is killing maar wel heel belangrijk, smokkel daar niet mee want dan doe je je training te niet. Het idee is dat je +/- 100 reps maakt met een gewicht waar je normaal 15 reps mee maakt.
Dit is een enorme stimulans voor de spieren om te groeien(supercompensatie).

Is pittig maar wel leuk om te doen Succes!

goede tekst kerel, maar..........

waarom post je dit 5 keer achter elkaar??
:roflol:

Na lang afwegen heb ik toch besloten om de Deadlift in te ruilen voor Rack Pulls (knie hoogte). Maar goed ook want de training was weer erg intens :D

Rack Pulls
150x10
150x10
150x10
150x10
150x10
150x10
150x10
150x8
150x7
150x6

Waarom specifiek Rack Pulls en geen andere variant op de Deadlift?

:( had graag dl gezien

Terug
Naar boven