Fitness Seller

German Volume Training - Log

Ik had dan liever 10x 10x100 ofzo DL gezien bro' :(

• Topic Starter Topic Starter
Het was te warm voor deadlifts :roflol:

Nee maar serieus. Ik denk dat dat gewoon niet haalbaar is, een te hoog volume voor de deadlift. En aangezien mijn 1RM op de deadlift 210kg is, vrees ik voor mijn onderrug :(

Laatst bewerkt:
Ben al een paar dagen met German Volume gestopt omdat ik weer overal pijntjes kreeg. Mijn oude tricep blessure begon weer op te spelen en mijn schouder irriteerde enorm, vandaar dat ik er mee gekapt ben. Overtraining lijkt me niet aangezien ik genoeg rust heb genomen dus vind dit erg raar.

Wellicht dat ik het in de toekomst opnieuw probeer maar voorlopig ga ik weer terug naar mijn oude schema.

:janken:

Ben al een paar dagen met German Volume gestopt omdat ik weer overal pijntjes kreeg. Mijn oude tricep blessure begon weer op te spelen en mijn schouder irriteerde enorm, vandaar dat ik er mee gekapt ben. Overtraining lijkt me niet aangezien ik genoeg rust heb genomen dus vind dit erg raar.

Wellicht dat ik het in de toekomst opnieuw probeer maar voorlopig ga ik weer terug naar mijn oude schema.

:janken:

suc6!
:thumbs:

Mietje!!!!!!

Waar volg je dit schema eigenlijk voor. Wil je meer uithouding, of toch voor massa?
Ook brute Rack pulls man. Je rug is zeker kapot nu:eek:

Jammer man :(

Jammer dat je stopt met GVT!

Spijtig man, had graag je progressie gevolgd.

Had het log ook met veel interresse gevolgd

Wat is je oude schema dan?

Erg jammer inderdaad. Wellicht dat ik het in de toekomst opnieuw probeer.

Voorlopig ga ik weer met full body aan de gang. Alleen compounds.

jammer dat je bent gestopt. al ben ik niet zo'n beest als de meesten van jullie, ik boek al een paar weken goede vooruitgang met GVT.

Ik werd al een poos niet zwaarder dan 79,5 kg, en zat vanmorgen (na 3 weken GVT) op 82,3 (met bijbehorende strength en omvang gains). Die winst is nagenoeg alleen nieuwe vvm.

ik train clean, en doe een week over 3 sessies (borst/rug, benen/buik, schouders/armen). Ik train al een jaar of 4, afwisseld serieus en cruizen. Tot nu toe meeste profijt gehad van HIT a la Gregg Gillies. (5 kg vvm in 12 weken)

Ik vind het een wijze beslissing aangezien je er blessures van kreeg, dan kan je beter terug anders trainen.

Veel succes verder.

Klopt. Maar ik heb er ook genoeg positieve verhalen over gehoord om het zelf eens te proberen. Ben wel benieuwd.

http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm

Dit is de basis, maar ik heb het schema iets aangepast. Zo doe ik geen isolatie omdat ik het weinig nut vind hebben en doe ik andere oefeningen.

Mijn schema,
Dag 1, Yates Rows
Dag 2, Bench Press
Dag 3, Squat
Dag 4, Rust
Dag 5, Shoulder Press
Dag 6, Deadlift
Dag 7 (en 8 misschien ook), Rust

Misschien dat ik nog wat ga wisselen en de rust dagen anders in ga plannen, ligt er aan hoe ik me voel.

hallo, ben ook bezig met GVT , reeds 2 weken, voel toch al terug die spierpijn s'morgens, die lang van weggeweest was, maar ik vraag me af hoelang(hoevel trainingen of hoeveel weken) je dezelfde oefening zou doen voor één bepaalde spier bv; voor rug doe ik nu al hele tijd cable seated row, zou ik best eens afwisselen ..

Je had zowiezo een betere oefening kunnen kiezxen dan die gaye Cable Rows.

dit was dus een weekje GVT training.....einde log. Jammer man.
Je concludeert wel vrij vlot dat GVT blessuregevoelig is voor je.
Eigenlijk apart, want je doet maar 1 oefening per dag, en deze nog 10x ook. En je pakt een relatief lichter gewicht dan dat je normaal zou doen, omdat je de oefening nog 9x meer doen na je eerste set.
Ten opzichte van een full body schema met veel compounds erin, zou je eerder zeggen dat GVT minder blessuregevoelig is. Het is wel logisch dat je de getrainde spier meer op z'n fl**ker geeft met 10 sets, dat wel.

Succes verder.

Terug
Naar boven