XXL Nutrition

Contest Log Gesloten

Peiling Peiling Is rippedmeeuw droog genoeg voor eind cut?

• Ja

• Nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe maakt je vader nasi?
Bakt hij de rijst en zit er vlees in?
Dan kan je een gemiddelde voedingswaarde van ca.160 kcal per 100 gram aanhouden. 1 opscheplepel is meestal rond 50-60 gr.
Het komt echt niet op die ene maaltijd aan.
Dan neem je desnoods over de dag 20 gr minder van die honing ringen.
Balans zoeken meeuwtje. Blijven zweven in de lucht ;)
Mijn vader doet niet heel gek dus ik denk dat het ongeveer klopt met wat jij zegt qua kcal. Nee ik stop gwn met die honing ringen heeft geen waarde

Ben een student ik ben geen expert in de keuken en woon nog bij mijn pa.
Maakt niet uit. Er komen zat goeie tips binnen die je kan proberen. En preppen is ook heel handig. Kost je een zondagmiddag of zo, maar dan heb je 5 bakjes prima spul in de vriezer voor als het niet goed uit komt.

Ben een student ik ben geen expert in de keuken en woon nog bij mijn pa. Maar ik probeer iets met je tips te doen. Vind brinta met 30gram pindakaas ook heel lekker. En brood. Avond eten zou ik kip/vis kunnen doen met groentes uit blik (koken)met gekookte aardappelen of rijst erbij met 10ml woksaus op de blokjes kip en groentes.
Je hebt genoeg sausjes bij de toko bijv die je door je eten heen kan fl*kkeren wat het lekker maakt
Zwarte bonen saus, bulgogi saus, zelf marinade maken met ketjap & sojasaus

Je hebt genoeg sausjes bij de toko bijv die je door je eten heen kan fl*kkeren wat het lekker maakt
Zwarte bonen saus, bulgogi saus, zelf marinade maken met ketjap & sojasaus
Een nadeel daarvan is vaak wel weer het zout, wat ook weer water vasthoudt. Moet je even op het label checken.

Een nadeel daarvan is vaak wel weer het zout, wat ook weer water vasthoudt. Moet je even op het label checken.
Ik eet zoveel junkfood dat dat bij mij toch geen ruk meer uit maakt :roflol: zolang ik aan de eind van de streep maar afval vind ik alles prima

B13BE461-92D3-47CC-A71C-489BCFC23805.png

Er zitten groentes in de nasi van mijn vader voordat ik daar commentaar over krijg!

Bijlagen

• 26E5B0BD-EC3B-4F2E-8859-8FF2A859DFC5.png
    26E5B0BD-EC3B-4F2E-8859-8FF2A859DFC5.png
    210,4 KB · Weergaven: 67
  • Like
Waarderingen: Apw
beter noteren. hoeveel groenten, hoeveel kip, hoeveel olie etc.

trekt op niks dit.

Olie en boter wegen kan idd veel schelen
Voordat ik al mijn eten zelf kookte, kookte mijn ma
Maar die donderde gewoon 15 kilo boter in een pan

Hahah ja precies, ik had hetzelfde. En dan vragen of er veel boter in zit in en dan zeggen dat er maar heel weinig in zit hahah.

• Like
Waarderingen: Apw
Hate to say it, maar dit versterkt weer mijn vermoeden dat het 'ik val niet af op 1900 KCal' niet misschien niet helemaal klopte...

ooooh daarom ben ik zo dik :(:(

beter noteren. hoeveel groenten, hoeveel kip, hoeveel olie etc.

trekt op niks dit.
Hoe meet je dit.
Afgelopen week hier op de volgende manier gedaan.
Gebakken aardappelen, in 4 eetlepels olie. Na het bakken twee eetlepels olie weer uit de pan kunnen gieten. Dus twee ' echt' gegeten. Klopt dit een beetje ?

Hoe meet je dit.
Afgelopen week hier op de volgende manier gedaan.
Gebakken aardappelen, in 4 eetlepels olie. Na het bakken twee eetlepels olie weer uit de pan kunnen gieten. Dus twee ' echt' gegeten. Klopt dit een beetje ?
Ik reken gewoon alles wat in de pan gaat volledig mee. Als ik bijvoorbeeld 2 eieren in 10 gram boter bak dan reken ik de volledige 10 gram, en dan niet nog de kleine hoeveelheid boter die in de pan blijft eraf.

Ik reken gewoon alles wat in de pan gaat volledig mee. Als ik bijvoorbeeld 2 eieren in 10 gram boter bak dan reken ik de volledige 10 gram, en dan niet nog de kleine hoeveelheid boter die in de pan blijft eraf.
of dit. of gewoon genieten van de pure olie over je eten gooien.
ik reken zelf met fles olie op de weegschaal daarna gieten en weer kijken. vaak maak ik eten voor 2 dus deel de olie ook door 2.
kom vaak op 7/8ml per scheutje.

mooiste is die pam spray.

Was erbij toen me pa dit kookte heeft er een klein beetje boter in gedaan 10gram light boter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven