AndroidHealthClinic

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Hiermee raak je wel de kern van de zaak! Met wat vet aankomen heb ik geen probleem, dat heb ik er desnoods toch zo weer af. Maar bij elke bulk kom ik op een gegeven moment op een punt dat ik of (nog) ongezonder moet gaan eten, of nog vaker onprettig vol moet zitten. Als ik op dat punt zit, denk ik op een gegeven moment 'f**k it', ga weer naar behoefte eten, en zakt het gewicht weer. Een beetje vergelijkbaar met iemand die van nature 'chubby' is en makkelijk aankomt, en die de rest van zijn leven erg gedisciplineerd moet blijven leven om slank te blijven.
Ja dan zou je er vrede mee moeten sluiten dat je gewoon skinny bent en blijft.

• Topic Starter Topic Starter
Mike van R.P. geeft in deze video die vandaag is uitgekomen ook goede tips hoe in een surplus te blijven als het lastig(er) wordt, alhoewel het meeste hier ook al is gezegd:

(Video start op 5:20)

Oké en wanneer ga je er ook daadwerkelijk mee aan de slag? :D

Hiermee raak je wel de kern van de zaak! Met wat vet aankomen heb ik geen probleem, dat heb ik er desnoods toch zo weer af. Maar bij elke bulk kom ik op een gegeven moment op een punt dat ik of (nog) ongezonder moet gaan eten, of nog vaker onprettig vol moet zitten. Als ik op dat punt zit, denk ik op een gegeven moment 'f**k it', ga weer naar behoefte eten, en zakt het gewicht weer. Een beetje vergelijkbaar met iemand die van nature 'chubby' is en makkelijk aankomt, en die de rest van zijn leven erg gedisciplineerd moet blijven leven om slank te blijven.

Ik ken het. Eten met lange tanden. Propvol zitten, maar toch nog een bak vreten naar binnen moeten werken. Of kiezen voor troep, wat bij mij mijn eetlust op den duur killed en voor iedereen geen gezonde keus is om hiervan routine te maken.

Trainen is het makkelijkste gedeelte. Welkom in het wereldje van bodybuilding :)

Oja, ook ik zit nu met een bak rijst/kip op mijn schoot die gewoon op moet voordat ik ga slapen. Zijn toch zo'n 800 kcals die het verschil maken tussen gainen/onderhouden/cutten. Gewoon opeten dus.

Ik ken het. Eten met lange tanden. Propvol zitten, maar toch nog een bak vreten naar binnen moeten werken. Of kiezen voor troep, wat bij mij mijn eetlust op den duur killed en voor iedereen geen gezonde keus is om hiervan routine te maken.

Trainen is het makkelijkste gedeelte. Welkom in het wereldje van bodybuilding :)

Oja, ook ik zit nu met een bak rijst/kip op mijn schoot die gewoon op moet voordat ik ga slapen. Zijn toch zo'n 800 kcals die het verschil maken tussen gainen/onderhouden/cutten. Gewoon opeten dus.
Was het maar zo makkelijk

Lastig is het wel, maar onmogelijk absoluut niet. Ik kom ook van flink ondergewicht en ik heb tegen de 4000 calorieën moeten eten omdat ik destijds ook nog heel actief was (we hadden toen nog geen auto). Leuk is het niet, maar waar een wil is is een weg.

Ik zou de standaard richtlijnen voor gezonde voeding een klein beetje loslaten als je doel is om aan te komen. Bijvoorbeeld 80/20 (80% gezond, de rest "lege" calorieën).

Vloeibare calorieën zijn het meest makkelijk om binnen te krijgen. Verder extra olie/boter in het eten, enkel volle producten, minder vezelrijke producten die de maag teveel vullen en eet wat je lekker vindt.

Ik zit zelf ook letterlijk met het wegstouwen in mijn maag.
Deze helpen wel met kcal opvoeren.
Misschien dat zoiets voor jou gezonder voelt dan een reep chocolade oid pakken.
Vult niet echt en hapt makkelijk weg.

Bijlagen

• 20210709_204157.jpg
    20210709_204157.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 102
  • 20210709_204152.jpg
    20210709_204152.jpg
    202,1 KB · Weergaven: 103
Je zou eens wit brood kunnen eten in plaats van bruin. Ligt lichter op de maag. Deed ik voor een hardloopwedstrijden ook.

Bij Bulk Powders heb je goedkope dextro. Als je nou zo'n grote XXL-bidon neemt en daar een paar scoops in doet. Is het niet mierenzoet en zit je tijdens je training al op > 1,5 liter water.

Je zou eens wit brood kunnen eten in plaats van bruin. Ligt lichter op de maag. Deed ik voor een hardloopwedstrijden ook.

Bij Bulk Powders heb je goedkope dextro. Als je nou zo'n grote XXL-bidon neemt en daar een paar scoops in doet. Is het niet mierenzoet en zit je tijdens je training al op > 1,5 liter water.
Op zich goede tips. Maar als je volkorenbrood bent gewend, is witbrood qua mondgevoel nogal een kleffe hap en zeker geen vooruitgang. En een belangrijke voorwaarde om meer te eten en het ook goed vol te houden, is dat het vooral ook lekker moet zijn! Dan liever krentenbollen, die vind ik heerlijk. Maltodextrine heb ik wel ervaring mee gehad als duursporter; vrijwel smaakloos en valt goed op de maag. :thumb:

• Like
Waarderingen: BB_
Krentenbollen met kaas weleens op?

Terug
Naar boven