Fitness Seller

Gewicht vs volume

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
740
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Sinds enige tijd train ik met een maat.
Nou stonden we vandaag beiden op de weegschaal en daaruit kwam een verschil van een mager kilootje.
Nou verschillen wij redelijk in breedte/spiervolume. Lenge is hetzelfde.
Is er een logische verklaring voor het feit dat we weinig verschillen in gewicht maar wel in grootte?

Nb: ik gebruik creatine mono. Hij niet

Heeft hij dikkere benen? En een buikje?

• Topic Starter Topic Starter
Haha Ik snap dat je het serieus bedoelt, maar nee.
Hij is slank en ik wat "gebouwder". Ik train zwaarder en ben droger. Maar daar kan het niet aan liggen denk ik toch?

misschien heeft hij een heel zware piemol!:)

Als jij net een halve liter water hebt gedronken en wat eten in je mik gegooid hebt zit je al aan een kilo meer, zou me er niet op blindstaren iig...

dichtte van de botten wellicht?

Ligt 't niet aan de bouw van je frame? Kijk bijvoorbeeld naar een Jay Cutler met z'n brede taille..

Misschien heb jij meer spieren. Aangezien spieren zwaarder zijn ;)

Ik zou hier ook wel eens wat meer over willen weten.

Naar mijn mening hoeven namelijk 2 personen die allebei 1m80 zijn en 90kg wegen met een vp van bijvoorbeeld 12% dezelfde hoeveelheid spieren te hebben (hoe dan ook verdeeld).

Blijft een beetje vaag maar daarom des te interressanter.....

als ik gepoept heb ben ik 5 kilo lichter:)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, mooi om te lezen dat er meer "vraag" naar is. Ik ben ook nogsteeds benieuwd.
Het is zo dat ik, niet lullig bedoeld Stephan, allround gespierder ben, zwaarder train en meer eet.
Hij is niet dik. Maar atletisch.
Ik oog dus groter, echter de weegschaal zegt "eat shit", jullie wegen hetzelfde.

Oke, mooi om te lezen dat er meer "vraag" naar is. Ik ben ook nogsteeds benieuwd.
Het is zo dat ik, niet lullig bedoeld Stephan, allround gespierder ben, zwaarder train en meer eet.
Hij is niet dik. Maar atletisch.
Ik oog dus groter, echter de weegschaal zegt "eat shit", jullie wegen hetzelfde.

meer vocht?
zwaardere botten?
dikke kont?
dikke piemol?

Spier = iets van 1,1kg/liter en vet 0,9kg/liter. Volgens mij zijn er ook nog zaken als botdichtheid van iemand die traint. Daarnaast zit er miss nog een verschil in bepaalde spieren (die zwaarder wegen) die je niet direct opvallen.

Terug
Naar boven