MuscleMeat

Gewichtheffen = indrukwekkend

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.446
Lengte
1m89
Op eurosport zie ik net een mannetje van nog geen 69 kilo een overhead squat doen met 150 kilo (trekken dus) .... damn. (en zijn stoten moet nog komen met 180 kilo)

Geen wraps, geen straps, geen riem, geen pak... heftig.

Gisteren zag ik de vrouwen, de sub 75 Kg klasse dan. De winnares zat bij het trekken maar 2,5 Kg onder de laatste van de sub 69 Kg klasse bij de mannen.

Machtig om te zien idd :).

Sub 69 Kg was ook een mooie strijd bij het trekken, Turkije tegen Bulgarije. Zeer tactisch spelletje, gewicht overslaan om de andere te dwingen gelijk weer aan de slag te gaan met 147,5 Kg en daarna zelf 150 Kg te proberen. Wat overigens lukte, maar pokeren is het wel. Zeker omdat degene die 150 Kg pakte met 147,5 Kg ook goed weg zou zijn gekomen door een lager lichaamsgewicht.

heb t net ook gezien, damn ziet er wel zeer machtig uit.
Das nog eens wat anders dan die mannen met een bf van 50%

wazzup zei:
Op eurosport zie ik net een mannetje van nog geen 69 kilo een overhead squat doen met 150 kilo (trekken dus) .... damn. (en zijn stoten moet nog komen met 180 kilo)

ik zag ze ook (tijdens de cardio op de crosstrainer) in het begin dacht ik dat het steeds de zelfde was :rolleyes:

Gewichten waar ik mee deadlift stoten deze lichtgewichten boven hun hoofd.
Ik vindt het prachtig om te zien.
Het duurt geloof ik nog het hele weekeind, s"middags om half twee en s"avonds om half acht.
Groet:
Willem 2

wazzup zei:

Geen pak?

greetz,
Ron

Geen pak in de zin zoals powerlifters pakjes hebben bedoelt Wazzup natuurlijk. Is dan ook niet toegestaan bij gewichtheffen, alles moet raw.

Hmmm ik wist niet dat liften bij gewichtheffers wel raw was, ik dacht dat zij ook suits gebruikten die hun prestaties bevorderden.

greetz,
Ron

Gewichtheffen is Olympisch, zo'n sport is onderhevig aan zware regelgeving. Ook te zien aan hoe vaak een uitvoeringsfout wordt bestraft. Strikte vorm en anders een rode lamp.

Doet reza zadeh nog mee in de zwaarste klasse? die vent is ook bizar sterk.

Het zijn Europese kampioenschappen, hij doet dus niet mee.

Die gasten hebben vaak echt ook een mooie fysiek vind ik! Sterk én een goede fysiek, mijn uiteindelijke doel :)

ja, ik heb er ook naar gekeken en ervan genoten.

Die mannen zijn ijzersterk en toch niet gigantisch breed, zo vind ik het mooi, die mannen zijn ook afgetraind, je zag zo de buikribbels door hun pak komen.

Ik begrijp niet dat gewichtheffen in onze contreien een beetje veel aan populariteit moet inboeten tov andere krachtsporten als powerlifting en bbing. In voormalige oostbloklanden en it, tu en gr lijkt het toch vree populair te zijn.

Ik heb ooit de opmerking gehoord dat die strakke pakjes bij het powerliften de prestaties verbeteren maar hierdoor eigenlijk ook een beetje vervalsen. Dat vind ik goed aan gewichtheffen dat het zo streng is gereglementeerd.

Het pak haal je idd niet veel uit

And remember guys, somewhere in China there's a little girl that's warming up her clean and Jerk with you max deadlift ;)

EricR zei:
Geen pak in de zin zoals powerlifters pakjes hebben bedoelt Wazzup natuurlijk. Is dan ook niet toegestaan bij gewichtheffen, alles moet raw.

niet alles. Riemen zijn toegestaan en dat is geen raw ;)

en een knieverband mag je ook aandoen ter ondersteuning.

Klopt, maar zijn andere kniebanden dan bij PL

idd prachtig om te zien, maar bovenal... een geweldige motivatiebron!

Terug
Naar boven