AndroidHealthClinic

Gewoon loggen

keep up the good work.

(( ff kort vraagje aan de mannen hier .

hey ik train 7 dagen in de week. (( heb zat tijd))

pak 2 spier groepe per dag. zorg dat er elke keer zo ie zo genoeg rust tusse zit.

dan zou het toch geen kwaad kunne?

Dan weet ik hoe ik je voortaan moet noemen in de gym.
Heb je dat filmpje van die 250kg squat nog van Kevin?

Ook goed.

Volgens mij doet Kevin low bar squats. Hij zou dan toch wat meer gebruik van zijn heupen moeten maken. Zie met name bij de laatste reps en bij deze 1RM dat de bar niet meer in lijn staat met midden voet wanneer hij omhoog komt. Heel veel energie verspil je dan aan het corrigeren van de lift.

Volgens mij doet Kevin low bar squats. Hij zou dan toch wat meer gebruik van zijn heupen moeten maken. Zie met name bij de laatste reps en bij deze 1RM dat de bar niet meer in lijn staat met midden voet wanneer hij omhoog komt. Heel veel energie verspil je dan aan het corrigeren van de lift.
klopt helemaal, komt te ver naar voren( geen druk op zijn hakken)
aandachtspunt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oke, mijn fout. ik ging er gemakshalve vanuit dat je pl approved reps wilde doen. daarbij moet je par breken, bij het 2e filmpje breekt de onderkant van je bovenbenen par maar je moet naar de bovenkant van je benen kijken. die blijven bij elke rep boven par man... alleen het stukje net boven je knie niet, maar dat is niet je meetpunt. maar als jij die intentie had dan is er natuurlijk verder niks mis mee, het zou in mijn opinie alleen zonde zijn als je squatprogressie bij het feit dat je steeds hoger gaat squatten vandaan komt dan daadwerkelijke krachtgains. waarschijnlijk als je de kneewraps af doet breek je wel gewoon easy par. dan heb je een squat waarbij je op een wedstrijd witte lichtjes zou krijgen ;)

Dit vind ik dan ook weer erg overdreven....Tis niet zo dat hij op rep 1 full zit en rep 5 of 10 een quarter squat doet...
Squats zijn wel parallel of er net boven...
Voor strongmen, algemeen sterker worden en alle andere sporten is die diepte meer dan voldoende!!
Voor powerlift wedstrijden kijk naar de regels van die bond...

harde squats !!! erg sterk man ! en lekker geschreeuwd :D

Lekker gebuffeld man! :thumb:
Sterk.

Dit vind ik dan ook weer erg overdreven....Tis niet zo dat hij op rep 1 full zit en rep 5 of 10 een quarter squat doet...

Voor strongmen, algemeen sterker worden en alle andere sporten is die diepte meer dan voldoende!!

dat zeg ik ook niet, maar bij dat 2e setje zijn ze wel duidelijk allemaal net boven par, imo moet je uitkijken dat je dus niet steeds hoger gaat squatten en straks bij 250 nog hoger zit zeg maar ;). hetzelfde idee als denken dat je sterker word op deads terwijl je in real life gewoon steeds brakkere techniek vertoond en meer gaat hitchen. dat idee, weet je wel.

maar wat jij dus eigenlijk zegt, en wat ook schijnbaar Kevin zijn overtuiging is, is dat voor strongman/sterker worden in het algemeen full rom (of at least par breken) van ondergeschikt belang is? ik vind dat lastig te geloven man, je gaat toch ook niet alleen maar rackpulls of halting deads doen i.p.v. full rom deads.

Laatst bewerkt:
Een strongman moet volgens mij meestal niet zo heel ver door zijn benen gaan wanneer hij de meeste kracht daarin nodig heeft, dus is dat hele diepe Squatten niet zo heel belangrijk imo.
En voor massa (en kracht) in de Quads is het ook niet van levensbelang volgens mij.
Voor de rest profiteer je met (net boven) parallel Squats van dezelfde voordelen als full Squats denk ik.
Ik denk dan aan hormonale toestanden en core sterkte e.d.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.595
oke, mijn fout. ik ging er gemakshalve vanuit dat je pl approved reps wilde doen. daarbij moet je par breken, bij het 2e filmpje breekt de onderkant van je bovenbenen par maar je moet naar de bovenkant van je benen kijken. die blijven bij elke rep boven par man... alleen het stukje net boven je knie niet, maar dat is niet je meetpunt. maar als jij die intentie had dan is er natuurlijk verder niks mis mee, het zou in mijn opinie alleen zonde zijn als je squatprogressie bij het feit dat je steeds hoger gaat squatten vandaan komt dan daadwerkelijke krachtgains. waarschijnlijk als je de kneewraps af doet breek je wel gewoon easy par. dan heb je een squat waarbij je op een wedstrijd witte lichtjes zou krijgen ;)

Hey man, allereerst bedankt voor je reacties. Dit moeten we op dit forum veel vaker doen, elkaar gewoon is echt vertellen wat we van iets denken.

Ik moet je alleen wel corrigeren. Ik squat niet steeds meer gewicht doordat ik minder diep zak, sterker nog, ik denk dat dit mijn diepste reps ooit waren. (peter, de filmer kan dat overigens wel beamen 8 weken terug maakte ik bijna quarter squats met 180).

Dan over de wraps, ik voel me steviger en zekerder met kneewraps om mijn knieen, Ik heb een flinke geschiedenis met knieblessures (overigens niet van het krachttrainen) en lees en hoor van veel mensen dat het helemaal geen kwaad kan om bij squats boven lichaamsgewicht preventief wraps te gebruiken. Dus waarom zou ik ze wegdoen? omdat het cool staat om No, No No achter mijn squats te zetten? Je kunt ook met wraps prima onder par squaten.

Daarnaast denk ik dat we misschien andere doelstellingen hebben:

Jij wilt op deze diepte squaten:
http://www.youtube.com/watch?v=3xFm9q1HBKY&feature=fvw

Ik vind dit prima:
http://www.youtube.com/watch?v=FVKEl4Wxoqc&feature=related

ohhh peter is geen smeerlap ;)

keep up the good work.

(( ff kort vraagje aan de mannen hier .

hey ik train 7 dagen in de week. (( heb zat tijd))

pak 2 spier groepe per dag. zorg dat er elke keer zo ie zo genoeg rust tusse zit.

dan zou het toch geen kwaad kunne?

ligt helemaal aan je doelstellingen, trainingservaring e.d.

:roflol: haphaphap. Stiekem op iemand anders account bedoel ik dan. ;)

zo das duidelijk!

Dan weet ik hoe ik je voortaan moet noemen in de gym.
Heb je dat filmpje van die 250kg squat nog van Kevin?

geen filmpje 250kgsquat,maar 225kg squat

Klopt wel wat je hier zegt, ik ga gewoon te ver naar voren. Hoe verder je met je onderbenen naar voren gaat, hoe dieper je moet squaten om Par echt te breken.

Voor powerlift wedstrijden kijk naar de regels van die bond...

Eens, Dit is ook het doel man. Bovendien als ik eens een powerliftwedstrijd moet doen forceer ik wel waardoor ik dieper zak. Voelend aan de spierpijn in mijn benen kan ik alleen maar zeggen dat ik hier echt sterker van wordt. Wil mezelf niet te veel schouderklopjes geven, maar ik vind ze technisch prima. Zeker voor een repout

harde squats !!! erg sterk man ! en lekker geschreeuwd :D

Lekker gebuffeld man! :thumb:
Sterk.

Thx gasten, het was me wel een setje zeg hahahahahaha

Conclusie:
ja ik moet erg houden in de diepte.
het is helemaal niet mijn doelstelling om te fullsquaten.
Het was gewoon een brute set met mooie techniek
Ik moetere erg in houden dat ik druk blijf zetten op mijn hakken en niet te ver naar voren kom

Wel interessant zo'n discussie of iedere rep op wedstrijd diepte is..... Alsof je op een wedstrijd 10 reps moet maken. Het is gewoon een brute squat training met vijf harde grinders puur op karakter, die zijn niet mooi, maar dat is ook niet nodig. Veel belangrijker Kevin is dat je ellebogen onderin naar achter gaan, je hoofd naar voren en daardoor je bovenlichaam voorover kantelt. Probeer je ellebogen meer naar voren en onder de halter te trekken. Wellicht moet je daarvoor je handen wat dichter bij elkaar plaatsen. Knijp je schouderbladen naar elkaar en duw je borst omhoog zo hard als je kunt. Druk de achterkant van je hoofd tegen je traps. Die positie moet je proberen vast te houden tijdens de squat. Nu gooi jij je ellebogen naar achteren onderin en val je als het ware naar voren. Borst vooruit houden die als eerste omhoog proberen te drukken, je ellebogen wat naar voren duwen helpt daarbij.

Klopt wel wat je hier zegt, ik ga gewoon te ver naar voren. Hoe verder je met je onderbenen naar voren gaat, hoe dieper je moet squaten om Par echt te breken.

Thx gasten, het was me wel een setje zeg hahahahahaha

Conclusie:
ja ik moet erg houden in de diepte.
het is helemaal niet mijn doelstelling om te fullsquaten.
Het was gewoon een brute set met mooie techniek
Ik moetere erg in houden dat ik druk blijf zetten op mijn hakken en niet te ver naar voren kom
Maar weet wel waar je de focus op moet leggen want het te ver naar voren gaan is mede het gevolg van het niet goed squatten vanuit de heupen (bij low bar squats), je moet weten hoe je dit aan moet pakken. Je heupen zijn de sleutel. ;)
Wat jou erg goed kan helpen is de komende tijd box squats te gaan doen. Let dan goed op de je knie niet voorbij de verticale lijn van je onderbeen komt. Hierdoor leer je meer die heupen te activeren en weet je daarnaast ook zeker dat iedere squat goed op diepte is. Sla je meteen twee vliegen in een klap.

http://www.youtube.com/watch?v=tDFR3bXhl4Q

Laatst bewerkt:
geeft niet hoor Kev ik kan ook nog steeds niet fatsoenlijk naar achter zitten... kunnen we samen gaan boxsquatten :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.599
Maar weet wel waar je de focus op moet leggen want het te ver naar voren gaan is mede het gevolg van het niet goed squatten vanuit de heupen (bij low bar squats), je moet weten hoe je dit aan moet pakken. Je heupen zijn de sleutel. ;)
Wat jou erg goed kan helpen is de komende tijd box squats te gaan doen. Let dan goed op de je knie niet voorbij de verticale lijn van je onderbeen komt. Hierdoor leer je meer die heupen te activeren en weet je daarnaast ook zeker dat iedere squat goed op diepte is. Sla je meteen twee vliegen in een klap.

http://www.youtube.com/watch?v=tDFR3bXhl4Q

Bedankt voor het advies. Maar Squaten en boxsquaten in 1 cycle samen wordt teveel van het goede, zeker met de percentages waar ik op train. Ik ben nu nog niet bereid de squat uit het schema te halen. Over een cycle of 2,3 zal ik waarschijnlijk vast wel een keer gaan boxsquaten.

Wel interessant zo'n discussie of iedere rep op wedstrijd diepte is..... Alsof je op een wedstrijd 10 reps moet maken. Het is gewoon een brute squat training met vijf harde grinders puur op karakter, die zijn niet mooi, maar dat is ook niet nodig. Veel belangrijker Kevin is dat je ellebogen onderin naar achter gaan, je hoofd naar voren en daardoor je bovenlichaam voorover kantelt. Probeer je ellebogen meer naar voren en onder de halter te trekken. Wellicht moet je daarvoor je handen wat dichter bij elkaar plaatsen. Knijp je schouderbladen naar elkaar en duw je borst omhoog zo hard als je kunt. Druk de achterkant van je hoofd tegen je traps. Die positie moet je proberen vast te houden tijdens de squat. Nu gooi jij je ellebogen naar achteren onderin en val je als het ware naar voren. Borst vooruit houden die als eerste omhoog proberen te drukken, je ellebogen wat naar voren duwen helpt daarbij.

Deze tips zijn makkelijker toe te passen, denk ik ;) Ik ga er mee aan de slag zal over een week of wat weer eens wat filmen.

geeft niet hoor Kev ik kan ook nog steeds niet fatsoenlijk naar achter zitten... kunnen we samen gaan boxsquatten :D
hahah sexy, moet je eens voorstellen hoe sterk we zijn als we allebei naar achter squaten ;-)

Ooit van assistance gehoord?

Terug
Naar boven