Temprament
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 65
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
haphaphap. Stiekem op iemand anders account bedoel ik dan. 
niks stiekem mijn accounthaphaphap. Stiekem op iemand anders account bedoel ik dan.
![]()
geen filmpje 250kgsquat,maar 225kg squatDan weet ik hoe ik je voortaan moet noemen in de gym.
Heb je dat filmpje van die 250kg squat nog van Kevin?
http://www.youtube.com/watch?v=Zc0E3JsBancDan weet ik hoe ik je voortaan moet noemen in de gym.
klopt helemaal, komt te ver naar voren( geen druk op zijn hakken)Volgens mij doet Kevin low bar squats. Hij zou dan toch wat meer gebruik van zijn heupen moeten maken. Zie met name bij de laatste reps en bij deze 1RM dat de bar niet meer in lijn staat met midden voet wanneer hij omhoog komt. Heel veel energie verspil je dan aan het corrigeren van de lift.
oke, mijn fout. ik ging er gemakshalve vanuit dat je pl approved reps wilde doen. daarbij moet je par breken, bij het 2e filmpje breekt de onderkant van je bovenbenen par maar je moet naar de bovenkant van je benen kijken. die blijven bij elke rep boven par man... alleen het stukje net boven je knie niet, maar dat is niet je meetpunt. maar als jij die intentie had dan is er natuurlijk verder niks mis mee, het zou in mijn opinie alleen zonde zijn als je squatprogressie bij het feit dat je steeds hoger gaat squatten vandaan komt dan daadwerkelijke krachtgains. waarschijnlijk als je de kneewraps af doet breek je wel gewoon easy par. dan heb je een squat waarbij je op een wedstrijd witte lichtjes zou krijgen![]()
Dit vind ik dan ook weer erg overdreven....Tis niet zo dat hij op rep 1 full zit en rep 5 of 10 een quarter squat doet...
Squats zijn wel parallel of er net boven...
Voor strongmen, algemeen sterker worden en alle andere sporten is die diepte meer dan voldoende!!
. hetzelfde idee als denken dat je sterker word op deads terwijl je in real life gewoon steeds brakkere techniek vertoond en meer gaat hitchen. dat idee, weet je wel.oke, mijn fout. ik ging er gemakshalve vanuit dat je pl approved reps wilde doen. daarbij moet je par breken, bij het 2e filmpje breekt de onderkant van je bovenbenen par maar je moet naar de bovenkant van je benen kijken. die blijven bij elke rep boven par man... alleen het stukje net boven je knie niet, maar dat is niet je meetpunt. maar als jij die intentie had dan is er natuurlijk verder niks mis mee, het zou in mijn opinie alleen zonde zijn als je squatprogressie bij het feit dat je steeds hoger gaat squatten vandaan komt dan daadwerkelijke krachtgains. waarschijnlijk als je de kneewraps af doet breek je wel gewoon easy par. dan heb je een squat waarbij je op een wedstrijd witte lichtjes zou krijgen![]()

keep up the good work.
(( ff kort vraagje aan de mannen hier .
hey ik train 7 dagen in de week. (( heb zat tijd))
pak 2 spier groepe per dag. zorg dat er elke keer zo ie zo genoeg rust tusse zit.
dan zou het toch geen kwaad kunne?
haphaphap. Stiekem op iemand anders account bedoel ik dan.
![]()
Dan weet ik hoe ik je voortaan moet noemen in de gym.
Volgens mij doet Kevin low bar squats. Hij zou dan toch wat meer gebruik van zijn heupen moeten maken. Zie met name bij de laatste reps en bij deze 1RM dat de bar niet meer in lijn staat met midden voet wanneer hij omhoog komt. Heel veel energie verspil je dan aan het corrigeren van de lift.
Dit vind ik dan ook weer erg overdreven....Tis niet zo dat hij op rep 1 full zit en rep 5 of 10 een quarter squat doet...
Squats zijn wel parallel of er net boven...
Voor strongmen, algemeen sterker worden en alle andere sporten is die diepte meer dan voldoende!!
Voor powerlift wedstrijden kijk naar de regels van die bond...
harde squats !!! erg sterk man ! en lekker geschreeuwd![]()
Maar weet wel waar je de focus op moet leggen want het te ver naar voren gaan is mede het gevolg van het niet goed squatten vanuit de heupen (bij low bar squats), je moet weten hoe je dit aan moet pakken. Je heupen zijn de sleutel.Klopt wel wat je hier zegt, ik ga gewoon te ver naar voren. Hoe verder je met je onderbenen naar voren gaat, hoe dieper je moet squaten om Par echt te breken.
Thx gasten, het was me wel een setje zeg hahahahahaha
Conclusie:
ja ik moet erg houden in de diepte.
het is helemaal niet mijn doelstelling om te fullsquaten.
Het was gewoon een brute set met mooie techniek
Ik moetere erg in houden dat ik druk blijf zetten op mijn hakken en niet te ver naar voren kom

Maar weet wel waar je de focus op moet leggen want het te ver naar voren gaan is mede het gevolg van het niet goed squatten vanuit de heupen (bij low bar squats), je moet weten hoe je dit aan moet pakken. Je heupen zijn de sleutel.
Wat jou erg goed kan helpen is de komende tijd box squats te gaan doen. Let dan goed op de je knie niet voorbij de verticale lijn van je onderbeen komt. Hierdoor leer je meer die heupen te activeren en weet je daarnaast ook zeker dat iedere squat goed op diepte is. Sla je meteen twee vliegen in een klap.
http://www.youtube.com/watch?v=tDFR3bXhl4Q
Wel interessant zo'n discussie of iedere rep op wedstrijd diepte is..... Alsof je op een wedstrijd 10 reps moet maken. Het is gewoon een brute squat training met vijf harde grinders puur op karakter, die zijn niet mooi, maar dat is ook niet nodig. Veel belangrijker Kevin is dat je ellebogen onderin naar achter gaan, je hoofd naar voren en daardoor je bovenlichaam voorover kantelt. Probeer je ellebogen meer naar voren en onder de halter te trekken. Wellicht moet je daarvoor je handen wat dichter bij elkaar plaatsen. Knijp je schouderbladen naar elkaar en duw je borst omhoog zo hard als je kunt. Druk de achterkant van je hoofd tegen je traps. Die positie moet je proberen vast te houden tijdens de squat. Nu gooi jij je ellebogen naar achteren onderin en val je als het ware naar voren. Borst vooruit houden die als eerste omhoog proberen te drukken, je ellebogen wat naar voren duwen helpt daarbij.
Ik ga er mee aan de slag zal over een week of wat weer eens wat filmen.hahah sexy, moet je eens voorstellen hoe sterk we zijn als we allebei naar achter squaten ;-)geeft niet hoor Kev ik kan ook nog steeds niet fatsoenlijk naar achter zitten... kunnen we samen gaan boxsquatten![]()