Fitness Seller

Gewoon loggen

maar wat jij dus eigenlijk zegt, en wat ook schijnbaar Kevin zijn overtuiging is, is dat voor strongman/sterker worden in het algemeen full rom (of at least par breken) van ondergeschikt belang is? ik vind dat lastig te geloven man, je gaat toch ook niet alleen maar rackpulls of halting deads doen i.p.v. full rom deads.

De meeste sporten kennen geen full squat positie...dus die extreem diepe zit heeft weinig nut. Daarnaast kan je meer gewicht aan en worden de spieren sterker, door de overload, in het laatste stuk van de beweging.

Bv als je je sprong kracht wilt verbeteren...ga jij dan full squaten of denk je dat net boven parallel squat/ box meer zin heeft?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
Ooit van assistance gehoord?

Yes sir, maar vind het nu niet passen. Ga is echt zwaar trainen, en zie dan boxsquat maar eens als assistance van de squat.

Begrijp me goed dat kan wel, als ik de boxsquat op 50, 40% pak. Maar dan verbeter ik mijn techniek niet. Omdat ik niet geloof dat je je techniek kunt aanpassen met lichte gewichten.

Wat een gewijf in dit topic zeg, goddamn.

een squat is toch gewoon een squat, hij doet toch geen PL
op strongman is een squat goed als bovenbeen par is

naja die squats zijn minder diep dan de val van el hamdaoui :D

Yes sir, maar vind het nu niet passen. Ga is echt zwaar trainen, en zie dan boxsquat maar eens als assistance van de squat.

Begrijp me goed dat kan wel, als ik de boxsquat op 50, 40% pak. Maar dan verbeter ik mijn techniek niet. Omdat ik niet geloof dat je je techniek kunt aanpassen met lichte gewichten.

Hmm als je dezelfde hipdrive als bij de boxsquat vervolgens gaat toepassen bij je reg squat zalk dat wel werken.

Overigens zou ik wat extra low weight opwarm sets doen met de nadruk op hipdrive. Dan heb je dat vanzelf ook bij de zware gewichten. Kwestie van wennen en een nice motorpatroon creëeren. Het is niet een rigoureuze techniek aanpassing dus dat moet vrij snel lukken.

Wat ook kan helpen is iemand lichtjes op je onderrug laten duwen tijdens het squatten, jij moet dan zijn hand wegduwen = hipdrive.

Hey man, allereerst bedankt voor je reacties. Dit moeten we op dit forum veel vaker doen, elkaar gewoon is echt vertellen wat we van iets denken.

Ik moet je alleen wel corrigeren. Ik squat niet steeds meer gewicht doordat ik minder diep zak, sterker nog, ik denk dat dit mijn diepste reps ooit waren. (peter, de filmer kan dat overigens wel beamen 8 weken terug maakte ik bijna quarter squats met 180).

Dan over de wraps, ik voel me steviger en zekerder met kneewraps om mijn knieen, Ik heb een flinke geschiedenis met knieblessures (overigens niet van het krachttrainen) en lees en hoor van veel mensen dat het helemaal geen kwaad kan om bij squats boven lichaamsgewicht preventief wraps te gebruiken. Dus waarom zou ik ze wegdoen? omdat het cool staat om No, No No achter mijn squats te zetten? Je kunt ook met wraps prima onder par squaten.

no prob man, duidelijke taal!

Wel interessant zo'n discussie of iedere rep op wedstrijd diepte is..... Alsof je op een wedstrijd 10 reps moet maken. Het is gewoon een brute squat training met vijf harde grinders puur op karakter, die zijn niet mooi, maar dat is ook niet nodig.

het was gewoon constructief bedoeld, niks verkeerds voor de rest. daar is een forum toch voor? om te kijken wat elkaars opinies zijn wat betreft dit soort zaken. als we allemaal maar zeggen: "YO GOED MAN", leren we er geen van allen wat van. ik vind het wel interessant om te weten wat de algehele kijk en dus ook de jouwe erop is.

De meeste sporten kennen geen full squat positie...dus die extreem diepe zit heeft weinig nut. Daarnaast kan je meer gewicht aan en worden de spieren sterker, door de overload, in het laatste stuk van de beweging.

Bv als je je sprong kracht wilt verbeteren...ga jij dan full squaten of denk je dat net boven parallel squat/ box meer zin heeft?

true. goed punt.

Wat een gewijf in dit topic zeg, goddamn.

kom op Satan... als iemand een opmerking heeft moet je het niet gelijk als gebitch benamen. nogmaals: als we allemaal alleen maar veren in elkaars reet stoppen leren we er nog niks van. we willen allemaal graag sterker worden toch? (ja oke, jij niet meer :D)

Sorry dat ik je weer lastig ga vallen met mijn gewijf maar heb een filmpje gezien die jou heel goed kan helpen een veel betere squat neer te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=EkF9QD7oCIA
http://www.youtube.com/watch?v=c6cgnxY8ld4

• #1.611
Hey Mark, Erwin,

To make things clear, ik vind het helemaal niet erg hoor, dat er eens en kritische noot wordt gemaakt op een filmpje. Ik snap heus wel dat jullie dat doen om mij, en misschien anderen die hier meelezen te helpen.

Maar gasten, ik ga ****ing lekker, ik train als een beest, gain als een beest, mijn fysiek groeit met de dag. Ik verwoest de laatste 9 weken iedere training een volume/rep of max effort pr. Kortom het gaat ´´populair gezegd´´ toppie:D

Dan squat ik puur op wilskracht een ****ing vet pr van 10*190, i dont ****ing care dat die 1, 2 of misschien wel 3 centimeter boven paralel zijn. Het is gewoon een dik pr, waar ik blij mee ben!

Dan krijg ik goed bedoelde adviezen, daar reageer ik volgens mij netjes op, geef aan dat ik blij ben met de adviezen en er in de toekomst zeker wat mee ga doen. (advies starter, jopie, chick en uiteraard myo) vervolgens krijg ik een hoop gebitch omdat ik niet alles in 1 keer toepas. Ik geef bijvoorbeeld zelfs aan dat ik in de toekomst ga boxsquaten en de diepte van mijn squats blijf monitoren. Dan doe ik toch wat met de tips.

Wat moet ik dan zeggen? ik kap morgen met normale backsquats, ga meteen boxsquaten en de rest van jullie tips toepassen. Ho is, ik kan zelf ook nadenken. Heb in de periode dat ik train al best wat bereikt (een keer 40 kilo afgevallen en in krap 2,5 jaar gegroeid naar mijn trainingsstats) Natuurlijk ben je nooit tevreden, daar ben je sportman voor. Maar ik ben best op de goede weg. En op die weg naar echt pure en eerlijke kracht, vraag ik soms advies aan mensen. Zo heb ik in het verleden veel gehad aan een kogelstoottrainer, luister ik af en toe is naar een sprinttrainer;) en krijg ik een hoop goede adviezen van Myo. Kortom het gaat allemaal wel prima zo!

No hard feelings verder

Welkom in een nieuwe aflevering van de pr show. cyclus 3 week 1 training 2 MP

MP
20*20
15*40
8*60
2*70
werksets
5*75
5*75
5*75 rep en volume pr bovendien weer 2,5kg zwaarder dan vorige cylcus

Seated dumbbell shoulder press
10*34
10*34
10*34
10*34 volume pr

French press
15*20
10*30
10*30
10*30
10*30
15*20 bewust niet zwwaarder, dan ga ik andere spiergroepen dan triceps aanspreken.

hammer grip lat pulley
10*80
10*90
10*90
10*90 full stack
10*70

Upright row extra wide grip
10*40
10*50
10*50
10*50
10*60
10*40

Barbell curl
15*40
15*40
15*40
15*40
15*40

Superset bicepsmachine en tricep pushdown
15*30 & 15*35
15*30 & 15*35
15*30 & 15*35

Hammer curls
15*20
15*20

:D:wl:

lekkere PR's weer !! idd de PR show !!

Kijken hoever ik kan gaan totdat je helemaal gek wordt. :lol:
Heb je trouwens nog wat pr's over? Ik kan er namelijk ook nog wat gebruiken.

Monster volume training man! gaat goed hier!

Hey kevin begint eindelijk ergens op te lijken in plaats van elke keer met een half uurtje pleite:D

brutal train, grande volume!

De PR show! :roflol:
Goed bezig man! :thumb:
Sterk.

• #1.618
lekkere PR's weer !! idd de PR show !!

hahah thx man, gaat erg lekker!

Kijken hoever ik kan gaan totdat je helemaal gek wordt. :lol:
Heb je trouwens nog wat pr's over? Ik kan er namelijk ook nog wat gebruiken.

hahaah jij krijgt mij niet gek hoor chickie ;) Maar als je pr´s wilt scoren moet je je op de praktijk storten, en de theorie achter je laten. Als je sterk wilt worden moet je gewoon trainen als een beest.

Monster volume training man! gaat goed hier!

hahah thx dude!

Hey kevin begint eindelijk ergens op te lijken in plaats van elke keer met een half uurtje pleite:D

hahah thx man! Voelt ook echt goed. Bovendien moet ik je volgend jaar ergens op een wedstrijd verslaan. 3 keer is scheepsrecht, toch?

brutal train, grande volume!

Thx man! Volume vooral voor het lijf en ter ondersteuning aan de belangrijkste oefening.

De PR show! :roflol:
Goed bezig man! :thumb:
Sterk.

Gaat super man, donderdag deads. 3*5*230 dat word dus weer een rep en volume pr:banana:

hahaah jij krijgt mij niet gek hoor chickie ;) Maar als je pr´s wilt scoren moet je je op de praktijk storten, en de theorie achter je laten. Als je sterk wilt worden moet je gewoon trainen als een beest.
Damn zeg auw... dat doet pijn. :(

En ik maar denken dat ik last van een blessure had. Ik ga deels je raad opvolgen maar de theorie laad ik nooit achter me. :p

jah Kevin inderdaad 3maal scheepsrecht.
Dus ga ik er alles aan doen om zeker nog een keer van jou te winnen.
Misschien wel tof om af en toe wat vaker met z'n 3en te trainen bij jullie.
Kunnen we elkaar een beetje onder elkaars hol trappen hehehe

Terug
Naar boven