XXL Nutrition

GhostRider 666 / 2012 film + HD download link. INSANE!!

Denk dat hij een dergelijk opgevoerde impreza toch wel een eindje over de 20l/100 verbruikt met zo'n rijstijl :cool:

Toch zou ik hem willen hebben :D

Standaard STI (of in dit geval een getunede WRX denk ik) verbruikt 20-25l bij een normale rijstijl. Dus niet gek rijden maar ook niet zoals je oma ;)

Om je een indicatie te geven: op een trackday met de scooby kijk ik voor de fun eens naar het huidig verbruik op de boordcomputer, en die staat constant op 49l (gaat niet verder :o ).

Uitgerekend zit ik gemiddeld toch makkelijk aan 35+
Dan zou je denken, hoe kan dit?! Het is namelijk maar een 2 liter turbo (of in het geval van de latere STI's een 2.5) en toch zuipt die meer dan pakweg een 5000cc V8. Ik heb er geen verklaring voor, ik kan je enkel zeggen dat je met geen enkele Subaru of Evo meer dan 500km doet met een volle tank.

Standaard STI (of in dit geval een getunede WRX denk ik) verbruikt 20-25l bij een normale rijstijl. Dus niet gek rijden maar ook niet zoals je oma ;)

Om je een indicatie te geven: op een trackday met de scooby kijk ik voor de fun eens naar het huidig verbruik op de boordcomputer, en die staat constant op 49l (gaat niet verder :o ).

Dan zou je denken, hoe kan dit?! Het is namelijk maar een 2 liter turbo (of in het geval van de latere STI's een 2.5) en toch zuipt die meer dan pakweg een 5000cc V8. Ik heb er geen verklaring voor, ik kan je enkel zeggen dat je met geen enkele Subaru of Evo meer dan 500km doet met een volle tank.

Ik zit mijn mijn M5 gemiddeld op 16-18L per 100km. Echt ongezond hoeveel zo'n 2 litertje dan verbruikt.

• Like
Waarderingen: AriG
Ik meende me vaag iets te herinneren van een test met de oude wrx sti waarbij het verbruik 45L tipt
Even gegoogeld (kreeg hetzelfde artikel niet meer gevonden), en de huidige sti verbruikt dan maximaal 18l ofzoiets, dus ik dacht dat ik die 45l gedroomd had :rolleyes:

Hoeveel zou zo'n opgefokte STI verbruiken (zonder engine-swap dus) :o

Ik zit mijn mijn M5 gemiddeld op 16-18L per 100km. Echt ongezond hoeveel zo'n 2 litertje dan verbruikt.
E39 M5 toch ook he?
Waar denk je dat ik die 5000cc (ok 4.9 eigenlijk) V8 haalde ;) Ik weet dat die tussen de 15 en 20 liter verbruikt. Maar een Scooby zit daar echt ZWAAR boven. Vrij ongezond inderdaad.
Ik meende me vaag iets te herinneren van een test met de oude wrx sti waarbij het verbruik 45L tipt
Even gegoogeld (kreeg hetzelfde artikel niet meer gevonden), en de huidige sti verbruikt dan maximaal 18l ofzoiets, dus ik dacht dat ik die 45l gedroomd had :rolleyes:

Hoeveel zou zo'n opgefokte STI verbruiken (zonder engine-swap dus) :o
De 2.5 is iets zuiniger geworden dan de 2.0, maar je zal hem in geen geval onder de 20l krijgen.

• Like
Waarderingen: AriG
E39 M5 toch ook he?
Waar denk je dat ik die 5000cc (ok 4.9 eigenlijk) V8 haalde ;) Ik weet dat die tussen de 15 en 20 liter verbruikt. Maar een Scooby zit daar echt ZWAAR boven. Vrij ongezond inderdaad.

E39 M5 ja. Meeste doen bij vlotte rijstijl rond de 20L/100km, maar die van mij zit daar een stuk onder (ws omdat hij nog geen 60k gereden heeft).
Waar ligt het dan aan dat die Subaru's zoveel verbruiken voor een relatief kleine motor? Moet toch een logische verklaring voor zijn neem ik aan?

Met 330 km/uur een wheelie trekke.. ik weet niet waar deze mensen last van hebbe, maar das pure bullshit.

• Topic Starter Topic Starter
E39 M5 ja. Meeste doen bij vlotte rijstijl rond de 20L/100km, maar die van mij zit daar een stuk onder (ws omdat hij nog geen 60k gereden heeft).
Waar ligt het dan aan dat die Subaru's zoveel verbruiken voor een relatief kleine motor? Moet toch een logische verklaring voor zijn neem ik aan?

De eerste maanden stond mijne op 22 liter, enthousiasme hehe...
Net voor verkoop heb ik hem, na enkele ecoruns, op 14l gekregen gemiddeld (uiteraard wel gereset, dit verbruik heb ik gehaald over 5 volle tanks).

Ik kan je de precieze reden niet geven voor het hoge verbruik van die STI's en Evo's, ik kan je alleen zeggen dat het zo is.
Ik vermoed dat ze gewoon heel rijk afgesteld zijn, omdat ze toch serieuze vermogens leveren ondanks de kleine cilinderinhoud (500pk is geen uitzondering mits enkele kleine aanpassingen zoals open uitlaatlijn en grotere intercooler, afgewerkt met een chip).
Ik meen ook eens gehoord te hebben dat ze zo rijk afgesteld zijn om onder andere koeling te voorzien voor de turbo.

Dus een groot deel benzine gaat volgens mij verloren, ondanks de efficiëntie van de motoren.
Dan ben je inderdaad beter af met die grote 'dorstige' V8.

Veel hangt natuurlijk af van je rijstijl. Die M5 valt vlot te rijden op lage toeren, in hoge versnellingen, mede dankzij het hoge koppel dat reeds beschikbaar is op lage toerentallen.
Die STI's hebben heel weinig koppel, en wil je die push voelen, dan moet je toch echt gaan terugschakelen en doorsleuren in toeren, wat natuurlijk zorgt voor een hoger verbruik. De WRX'en waren dan ook nog eens 5-bakken, wat ze geen zuinigheidswonders maakt.

Maar goed, aangepaste rijstijl of niet, je mag toch nog steeds rekenen op 25l, in vgl met 15l voor een M5.

Nice heb hem gedownload ga hem wel en keer in een dronke bui bekijken :)

Maar terug OT: snelste wat ik ooit met de auto gereden heb is 325.
Thuis hebben we qua moto's onder andere een Aprilia RSV4 staan, maar ik ben nog beginnend motorijder (word pas zaterdag 21). Kan mij niet voorstellen hoe het voelt om daarmee 200+ te rijden, laat staan even een wheelie te trekken :eek: :o

damn, met wat heb jij 325 gereden? :o
Heb jij auto-vids op je youtube kanaal (dacht dat je zoiets gezegd had)
linkje? :o (mag in pm)

Net helemaal gekeken made my evening men wat een baas is deze man.

Maar terug OT: snelste wat ik ooit met de auto gereden heb is 325.
Thuis hebben we qua moto's onder andere een Aprilia RSV4 staan, maar ik ben nog beginnend motorijder (word pas zaterdag 21). Kan mij niet voorstellen hoe het voelt om daarmee 200+ te rijden, laat staan even een wheelie te trekken :eek: :o

dat dacht ik ook in het begin maar na een tijdje zit je zo op 200+ zonder dat je in het gaten hebt;)

354 op een naked bike... Bij 250 word ik al half van me motor afgeblazen(kheb ook een naked bike).. Laat staan een wheelie met 354.

Hoe hard zou dat ding gaan als ie er een aerodynamische kuip op zet? 400?

Hoe hard zou dat ding gaan als ie er een aerodynamische kuip op zet? 400?

Met 500 pk ofzo ben je beperkt door wielspin.. Als die snelheidsmeter op de krukas zit is die 354 zeer twijfelachtig, denk minimaal 10-20% wielspin.
Banden en mechanica gaan dat ook niet redden. Zet je zo'n motorblok in iets dat dat wel kan en een kuip dan kun je met zo'n ding naar zo'n zoutmeer in Nevada en dan ga je 600km/uur. :) Alles beperkt door wielspin, met zo'n zwaar blok en turbo heb je praktisch oneindig onhandelbaar vermogen op twee wielen.. Kan me bijna niet voorstellen hoe dat voelt.

Heb motorijles en met 120 word je er al bijna afgeblazen, echt gestoord wat dat op 300+ moet zijn

Geloof me dat die teller niet meer accuraat is bij zulke snelheden. Niemand trekt met 330 een wheelie. Sowieso heb je weinig koppel over bij 330 om hem nog ff op zn achterwiel te trekke. Tevens vlieg je de lucht in bij die snelheid.

Die 499 pk op een 1.3 turbo motor lijk me ook niet reëel.

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt je 500 pk op een motor ook gewoon niet voorstellen. 500 pk in een auto en je blaast al als een gek. En dat met 1000+ kg. Motor is wel ff vele malen lichter.

Terug
Naar boven