AndroidHealthClinic

goede tip

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.392
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
heeft iemand een goede tip voor mij om zware db's
bij db bench press op een goede manier in start positie
te brengen ?

zelf zit ik rechtop het bankje en zwaai ik altijd een
paar keer heen en weer met de db's en dan gaan ligen.

hoe doen jullie het ?

Powerhooks

Vraag aan iemand die rondloopt om ze voor je op te brengen?

de dumbbells op je knieen deadliften zodat je zit op je bankje en dan vanaf je knieen naar achtervallen en zelf ook naar achtervallen

• Topic Starter Topic Starter
de dumbbells op je knieen deadliften zodat je zit op je bankje en dan vanaf je knieen naar achtervallen en zelf ook naar achtervallen

zo doe ik het ook inderdaad, met military dumbbell press gewoon hard met de knieën omhoog gooien.

Same here, en als het te zwaar word en moeilijk mijn evenwicht kan houden in de armen dan laat ik ze gewoon aangeven.
Geen zin in schouderblessures natuurlijk.

Powerhooks2.jpg

Die powerhooks vind ik niet zo handig, ze bungelen te veel naar achter en voren zodat je ze er niet altijd in 1x in krijgt.
Zelf doe ik het met de knietjes, gewoon even opbeuren en dan is 'ie zo omhoog.

ik laat me ook naar achtervallen als de dumbbells op me bovenbenen / knieen liggen.

1ste paar keer is ff wennen maar gaat steeds makkelijk.

ik gebruik het alleen voor incline maar ga dan toch niet zwaarder als 30kg dus dat lukt nog wel bij 50kg zou ik iemand vragen om ze aan te geven

opgooien vanaf de knieeen lukt mij echt niet ik geef ze gewoon een opwaartse zwieper vanaf de grond en val dan mee naar achteren

vanuit de benen omhoog en gaan zitten met de db op je knieen (onderkantdb)
als je gaat liggen breng je je knieen omhoog samen met de db's dan ben je in de perfecte positie.kijk hoe ronnie het doet zo doe ik het al tijden.

YouTube - Ronnie Coleman bodybuilder

ik gooi ze ook omhoog, hou ze dan boven mijn schouders en ga vervolgens zitten

ik vind powerhooks echt wel een uitkomst. zit ik tenminste niet te kloten om in startpositie te komen en scheelt mij ook een schouderblessure.

Ik doe ze alleen incline en dan doe ik ze opzwiepen vanaf de knieen.

Terug
Naar boven