XXL Nutrition

GoHeavyLifter's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
boven de knie.

Die Zerchers zijn echt bizar, ik vond 60kg al redelijk zwaar:D

ik doe regelmatig zercher lifts, maar ik weet dat 150kg bij mij al behoorlijk pijnlijk was voor m'n onderarmen

GoHeavyLifter zei:

ikzelf twijfel een beetje dewelke eig beter zijn voor de lockout te trainen, boven of onder de knie...

ik zou gokken onder de knie want boven de knie lijkt het dat je gemakkelijker met de benen kan heffen (ff benen lichtjes buigen, waardoor rug recht komt te staan en dan benen strekken), en dat zou kunnen leiden tot hitching in competitie

Deejay_Spike zei:
ikzelf twijfel een beetje dewelke eig beter zijn voor de lockout te trainen, boven of onder de knie...

ik zou gokken onder de knie want boven de knie lijkt het dat je gemakkelijker met de benen kan heffen (ff benen lichtjes buigen, waardoor rug recht komt te staan en dan benen strekken), en dat zou kunnen leiden tot hitching in competitie

idd, ik denk dat ik m'n lockout ook zwaarder train door onder m'n knie te beginnen. maar geen probleem, die oefening doe ik ook. ;)

ik train m'n lockout vooral door de toevoeging van de bands. ik doe regelmatig 4 D.Bands rond de baar. xtra spanning bovenaan is niet normaal dan, zeker bij zware dl's!

de reden waarom ik rack lockouts doe is:
-psychologisch, zware gewichten leren tillen, grenzen verleggen
-voor m'n grip, 260 grippen voor 3 reps lijkt me daar zeker niet slecht voor
-een deel voor lockout, deel nog voor core strength. het gevoel morgen in m'n traps/lats/onderarmen/onderrug zal weer voor zich spreken...

Deejay_Spike zei:

Zou ik ook zeggen. Verder is onder de knie ook biomechanisch bijna hetzelfde als je normale DL. Rack pull boven de knie kun je met max arch bijv veel meer gewicht aan.

GoHeavyLifter zei:
it's all in the mind...

maar zegt mss ook iets over je core!
Ja het was ook de eerste keer dat ik em deed, kzal em es wat vaker gaan doen en kijken hoe het gaat:). Tzal ook wel een stukje gewenning zijn.

misschien een gedacht om in't vervolg mijn rack pulls met banden te doen....

20 augustus 2005

Shirted upper strength

Bench:
opw...
80*3, 90*1, 100*1
shirt aan.
110*(niet geraakt), 115*0(niet geraakt), 120*0(niet geraakt), 125*0
terug van voor opnieuw...
100*1, 110*1, 115*0, 120*0...

vanaf nu alles close grip
4-Board press:
80*3, 100*3, 110*1, 120*1
5-board press:
125*1, 127.5*0

Rack lock out: (redelijk grote ROM nog)
80*3, 100*3, 110*2

Push Down:
12BL *30
14BL *30
16BL *30
18BL *30

Skull Crush:
20kg --> 55reps

Chins:
5*6reps BW

Fatman Pullups:
3*6reps

Commentaar: eerste reeks maxen ging slecht, 2de reeks zat ik meer in de groove. maar het beste kruid was al verschoten. de rest ging dan weer wel goed van de training. op naar volgende week! kbegin shirted benchen al leuker te vinden.

eerste week MM zit erop dus. vanaf nu moet het elke week beter! hogere gewichten + betere techniek op shirted bench! ik ben die prullen gewichten echt kotsbeu, dat ik maar snel 200kg bench...

JEah ik verwacht toch wel 130 à 140 van je op het BK :thumb:

you have what it takes dude :D

go through an exercice, then go through the whole exercice again :D

Mja da's metal militia hé, als het nie lukt moet je opnieuw beginnen. Ik heb da gelukkig nog nooit moeten doen, amai men voeten wa zou ik dood zijn :D

hehe, ik was ook redelijk op, een paar keer weggedraaid en zwarte plekken voor m'n ogen. maar das normaal hé...

Terug
Naar boven