XXL Nutrition

Gymbunny on a mission!

Oeeeee Italiaans :heart:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
:'( spierpijn

Wel een prima tijd neergezet. 15 km in 1h20, ondanks de bergen!

Vandaag rustig 3×45 BP, 3x50 squat en 3x30 clean&press.
En 200g spaghetti post-wo <3

• #1.223
Hoppa 5x45 kg BP. Nette reps.

Bankdrukker straks meer dan ik squat. :o Maar daar is even niets aan te doen.

Kwam weer niet voorbij de 3x50. Spierpijn wel over.

• #1.224
50kg gebenched! 3 keer!

Daarna gefaald op 55 kg squat :cry:

Sterke bench =)

Slapjanus

3 x 50, niiiiice! :D

• #1.229
Dankje!
Ga vanaf volgende week ook nog 's 3-uur duurtrainingen fietsen, dus zal niet veel verbeteren.

Misschien ook maar weer 2 keer per week FB. Is dat genoeg qua frequentie om kracht op te bouwen?

Afgelopen weken flink griep gehad en op wintersport geweest, dus heb zeker zin om in het nieuwe jaar weer te gaan knallen. Iedereen de beste wensen!

• #1.230
Niemand een antwoord?

Zou graag 5x5 Starting Strength doen namelijk. Of zou ik met deze frequentie beter echt alle oefeningen herhalen?

Gisteren 3 uur duurtraining gefietst binnen. Ga ik erin houden. Ook lekker voor je vetverbranding :thumbup:

Zondag eerst een halve marathon. Daarna nieuwe doelen stellen en een schema maken.

als je fullbody doet, kun je met 2 keer per week redelijk wat opbouwen naast duurtrainingen (kijk maar in mijn oude log, dat is wat ik vanaf afgelopen september heb gedaan).

Heel veel succes komende zondag, zet 'm op!!

• #1.232
Dan wordt t

KT1
SQ
BP
DL

KT2
SQ
OHP
BOR

Startgewichten bepalen is nog een beetje lastig. Wb squat start je al snel te hoog om lange tijd progressie te maken en voor bijv. DL en BP duurt t erg lang om maar weer bij je huige niveau in de buurt te komen. En 5x5 is nog een best pittig volume, met opbouw erbij.

SQ: 1RM 55, start 25
BP: 1RM 50, start 25
DL: 1 RM 80, start 60
BOR: 5RM 40, start 25
OHP: 1RM 30, start 15

Vind BOR alleen zo'n verschrikkelijke oefening. Miss pull-ups van maken, zou dat wat uitmaken? :o

Dan wordt t

KT1
SQ
BP
DL

KT2
SQ
OHP
BOR

Startgewichten bepalen is nog een beetje lastig. Wb squat start je al snel te hoog om lange tijd progressie te maken en voor bijv. DL en BP duurt t erg lang om maar weer bij je huige niveau in de buurt te komen. En 5x5 is nog een best pittig volume, met opbouw erbij.

SQ: 1RM 55, start 25
BP: 1RM 50, start 25
DL: 1 RM 80, start 60
BOR: 5RM 40, start 25
OHP: 1RM 30, start 15

Vind BOR alleen zo'n verschrikkelijke oefening. Miss pull-ups van maken, zou dat wat uitmaken? :o

vind je dumbell of kettlebell rows ook vervelend? of Pendlays?

• #1.234
Hebben maar 1 kettlebell in de sportschool :D
Maar ik ga ff kijken.

Ik ga me verder dit kwartaal vooral op lopen richten, fietsen1 keer per week duurtraining en zwemmen ook 1 keer.
Daarna meer fietsen (toertochten en training) en Q3 meer zwemmen (open water en training).

Uiteindelijk dus weer elke sport 2 keer per week. Maar nu nog ff niet :p

• #1.235
Bah, dat was afzien. Door die klotewind en steeds andere ondergrond geen minuut lekker in mn eigen ritme gelopen.

Eerste 10 km echt goed op schema (27 min p 5 km), zeker omdat dat vooral over t strand was. Na 14 km last van mn knie en die flink de vernieling in gelopen. Uiteindelijk wel binnen de 2 uur en dus een PR.

Heeft me gelijk van het idee van een hele marathon af geholpen. Wat een roteind joh.

Morgen lekker sauna en massage! Daarna door met Stronglifts. Zin in :cool:

heavy!!!
good job meis.
dat bad is welverdiend!

• #1.237
Zo, dat was een heftige sportmassage. Pijnlijk, maar wel erg nuttig, misschien toch maar eens wat vaker doen.
Heupflexoren zitten helemaal vast/zijn verkort vanwege zittend werk. Dat zou je toch moeten voorkomen met genoeg krachttraining (squats)?

Iemand ervaring of tips? Zit er aan te denken m'n gluteus eens wat meer te masseren met foamroller of balletje. Laatste moet ik toch gaan gebruiken voor onder m'n voeten.

Laatst bewerkt:
Inhakend op BOR of chin ups, denk niet dat het veel uitmaakt, chin ups zijn wel wat minder belastend voor onderrug en persoonlijk vind ik het een fijner/logischer soort beweging dan een staande row/voorovergebogen row.

• #1.239
Pfiew. Triggerpointmassage is nogal pijnlijk, maar voelt achteraf erg goed.

Gewichten nog volgens schema.
5x5x40 SQ, 37.5 BP, 67.5 DL, 22.5 OHP en 5x3 optrekken.

Squats gaan echt lekker met nieuwe schoenen en meer focus op billen. Heupen naar voren bewegen, brengt me net over een dood punt heen.
Flink spierpijn ook hehe

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Veel evenementen ingepland, de eerste is de City-Pier-City. Ga me dit kwartaal dan ook vooral op hardlopen richten.

Nette gewichten. En respect voor je hardlopen. Ik ga ook de halve doen bij de CPC maar ik loop eens in de 2 weken dus dat gaat een drama worden.

Oh en over die trigger point massage, het is idd heel pijnlijk maar voor mij werkt het heel goed!

Terug
Naar boven