Fitness Seller

Gymbunny on a mission!

Ff rustig aan? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Hehe, in vergelijking met 'moeten' trainen omdat er iets belangrijks op de planning staat.
Doe het toch voor mezelf he, bedacht ik me gisteravond opeens :D

Hey log jij nog :o Druk schema alsnog hoor ;)

• #1.204
Nee, ik log niet ;)

Alleen soms even een update.

jaloers op je cardio skills

• #1.206
:D Gewoon iets uitzoeken dat je leuk vindt, dan wordt het stukken makkelijker.

Schema aangepast. Zwaarste training op vrijdag werkt niet, dan ben ik altijd helemaal gesloopt.
Beentjes wat minder belasten zo net voor een weekend met hardlopen en fietsen is ook wel handig.
Daarnaast gaan de DBs met 2 kg omhoog.

Maandag verder met week 3, m'n originele 5RM. Trainingen gaan nu heel snel, zal straks wel wat meer rust tussen de setjes moeten gaan nemen.

Voeding zit op zo'n 1800 kcal zonder cheats. Gewicht is redelijk constant, ~56.5 kg. Twijfel of ik binnenkort maar weer s wat meer ga eten. Misschien als ik qua kracht vastloop.

5x5.png

1800kcal is nog steeds best wel weinig, zeker gezien je cardio. Je kan bijvoorbeeld ook proberen je eten heel langzaam omhoog te doen en dan je gewicht vast biljven houden. Zodat je verbranding wat omhoog gaat, en wanneer je dan weer minder gaat eten je ook vet verliest. Cheat je door de week gewoon wanneer je wilt of heb je vaste momenten?

• #1.208
Is voor mij niet weinig, zit verder de hele dag stil. Zou daar ook op komen als ik 4xbw aan koolhydraten, 2xbw eiwitten en 1xbw aan vet, wil eten.
Ja, kg in g, /1000, ofzo
Rond het fietsen en hardlopen eet ik extra, om het te compenseren.

Op dagen dat ik geen KT doe, eet ik wel minder, omdat ik vooral carbs eet na het trainen. Ik cheat meestal n avond in het weekend, maar ook wel eens een hapje tussendoor. Met dat erbij eet ik blijkbaar precies op onderhoud.

Ieder lichaam is natuurlijk anders, maar het valt me altijd op dat de meeste meiden heel weinig eten. Ik zit door het jaar heen (niet wedstrijdvoorbereiding) altijd rond de 2800kcal en wordt daar niet echt vetter van. En cardio (fietsen) doe ik maar 2x30 minuten per week (of soms helemaal niet).

Vind het wel leuk om de verschillende aanpakken van iedereen te lezen. En voor iedereen werkt natuurlijk weer iets anders.

ik zit ook op 1800 en eet ook rond de trainingen wat meer carbs
ga er ook prima op

• #1.211
Heb ook altijd veel meer gegeten, kan prima 2500 kcal eten zonder aan te komen. Maar dan moet ik dat wel heel strikt doen.
Heeft daarnaast ook wel met leeftijd te maken. Merk dat m'n lichaam me minder vergeeft ;)

En heb anderhalf jaar geleden een auto gekocht. Enige beweging die ik gedurende de dag krijg is een wandeling naar de koffie-automaat en max 100 m naar de parkeerplaats. :D Dan stelt die drie kwartier krachttraining natuurlijk niet veel voor.

Eet zelf op het moment 2400 kcal per dag, maar kom tot nu toe daar wel ruim 4 weken een 0,5 kg per week mee aan (eet overigens alleen maar "schoon", denk aan zilvervliesrijst, volkoren pasta, kwark, groenten, kip, etc. waarbij ik eens per maand cheat). Denk dat mijn onderhoud rond 2100-2200 ligt bij 3 keer per week een uur KT en kantoorwerk (waarbij ik wel reis per fiets).
Denk inderdaad dat het erg per persoon verschilt wat betreft onderhoud etc. Moet wel zeggen dat ik maandelang op 1800kcal heb gezeten en bij het verhogen van 100 kcal per week kwam ik bij 2300kcal alsnog niet aan. Ze zeggen dat "wennen" aan een aantal kcal niet zo werkt, maar krijg voor mij persoonlijk toch wel dat idee..
Bottom line: zo lang het voor jou werkt, lijkt het mij prima :).

Heb jij nooit moeite gehad met een (kleine) cheat per week, AbFab? En geen moeite om je aan de 1800 kcal te houden? Geen honger etc.?
Ben altijd erg nieuwsgierig, excuses :o

• #1.213
Heb vooral schreeuwende honger als ik eens wat later eet, omdat ik het erg druk heb (vergadering, onderweg, whatever). Terwijl ik het juist moeilijk vind om niet te cheaten uit verveling. Heeft bij mij dus niet zoveel met elkaar te maken.

Daarnaast is het ook gewenning aan een bepaald ritme. Zo eet ik altijd stipt 12 uur, dus om 11.35 begint m'n maag al te knorren en kan ik me amper nog concentreren. Dat had ik zelfs op 3000 kcal, en ongeacht hoe groot mn ontbijt is.

• #1.214
Flink ziek geweest de afgelopen dagen. Misschien ontgiftingsverschijnselen door start gebruik chlorella, misschien gewoon buikgriep.

Kracht gaat verder prima. Bench en presses volgens schema (resp 42.5 en 25 kg) , squat lukt net geen 5x50 kg. Volgende week gewoon door en zie het wel als het dan weer niet lukt. Kan vorm van de dag zijn of gebrek aan focus.

Hardlopen gaat lekker, loop steady 5:30 per km. Nu ff uitbouwen naar 12 a 13 km.
Dan gaat t bij een evenement altijd nog wel een stukje verder en sneller.

Andere doelen:
Fietsen 30 km in1 uur, 75 km in 3 uur.
Zwemmen 300 m in 6 min, 500m in 11 min

En ik wil tumbleturns leren! Nog (voormalig) zwemsters met goede tips?

oei beterschap! Chlorella: zijn dat die algjes?

fijn dat je kracht volgens schema gaat (mooie benchpress hoor)..
Je hebt al een mooi looptempo ook zie ik.

Ik moest gewoon even denken wat je met tumble turnd bedoelde: gewoon een keerpunt dus.
Ik heb wel enkele tips die ik de wedstrijdzwemmers altijd gaf:
Even uitgaande van de borstcrawl:
vanaf de 7 meter lijn tellen met hoeveel slagen je goed uitkomt voor het keerpunt
zorg dat je met je sterkste arm uitkomt in de laatste uitdrijffase
zet je hand vast in het water en gooi je benen naar de kant terwijl je met alle kracht de arm verder door het water duwt.
Terwijl je je benen naar de kant gooit draai je ook om je as, zodat je voeten gelijk klaar staan voor de afzet.
Flink afzetten en zorgen dat je in de onderwaterfase ook al gelijk met je beenkracht aan de slag gaat.

succes!

• #1.216
Die algjes inderdaad. Inmiddels geen last van mn darmen meer, maar het doet ook niet echt wat het moet doen qua bloedarmoede. Merk het direct bij fietsen.

Dieet even laten varen, ook wel s fijn. Niet heel droog meer, maar blijf wel op gewicht (57 kg), dus dat is wel prima.

Maar eens wat meer gaan hardlopen, want ik word alleen maar langzamer.

Kracht blijft volgens schema, ben er alleen een weekje tussenuit geweest voor werk en vakantie. Vanavond eens zien of ik direct verder kan met dezelfde gewichten.

• #1.217
Ging wel aardig.
Bij 1e max squat alleen onmiddelijk kramp in beide benen. Niet eens eerst verzuurd :confused:
Daarna met minder gewicht geprobeerd, maar dat ging ook niet meer.
Donderdag gewoon stug weer proberen.

Nu SQ 55 kg, BP 45 kg en C&P 27.5 kg. Alles 3 reps, volgende keer 5.

DL blijft wel achter, waarschijnlijk omdat ik die niet vaak genoeg doe. Max was 85 kg en nu lukt 5x70 net... :'(

fijn dat je ondanks vakantie nog op schema zit.
Deadlift kan echt per training heel erg verschillen, de ene keer denk je dat er makkelijk 10 kilo bij past, de andere keer heb je op hetzelfde gewicht het gevoel alsof je het niet omhoog krijgt.

Nette cijfers verder hoor!

Ging wel aardig.
Bij 1e max squat alleen onmiddelijk kramp in beide benen. Niet eens eerst verzuurd :confused:
Daarna met minder gewicht geprobeerd, maar dat ging ook niet meer.
Donderdag gewoon stug weer proberen.

Nu SQ 55 kg, BP 45 kg en C&P 27.5 kg. Alles 3 reps, volgende keer 5.

DL blijft wel achter, waarschijnlijk omdat ik die niet vaak genoeg doe. Max was 85 kg en nu lukt 5x70 net... :'(

Zeg Snoes, ik vind je leuk, dat weet je.
Ik krijg alleen het idee dat je lost in translation bent.
Je hebt de fysieke capaciteiten om veel meer resulaten te boeken en ook nog eens een prima genetische predispositie.

Mijn vraag dus : waar wil je naartoe? Wat is je ideale scenario?
Ik zie je zwemmen in alles waar je formeel toe in staat bent, maar je gewoon niet écht doet omdat je jezelf vastzet.

Is linaire progressie niet voor jou?
Ik snap niet hoe iemand met de fysieke capabiliteit steeds zo in de marge rommelt.
Keertje samen trainen voor nieuwe focus? Soms krijg ik het idee dat je jezelf saboteert om welke reden dan ook.

Ps: f**k die algjes. Gerommel in de marge. Doet niets voor je. Ik heb een beter idee : diner bij O'Pazzo met grappa toe.
Soms moet je dingen simplificeren om tot een heldere lijn te komen. Ik vind je dagboeken veel te complex.

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

• #1.220
Haha, ik weet niet of ik je goed begrijp, maar t moeilijk doen valt reuze mee. Houd alleen erg van plannen en plemp alles dat in mn hoofd zit, hier soms even neer.

Verder denk ik dat je mn lichamelijke capaciteiten nogal overschat ;)

Zaterdag uitgebreid Italiaans koken, dus dat komt goed!

Terug
Naar boven