Fierce
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 188
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
als je zwakke schouders hebt moet je daar prioriteit aan geven en ze eerst trainen makker !
Met warm-up setjes bedoel ik onnodige werksets waarmee je alleen maar kracht inlevert. Opwarmen moet je natuurlijk altijd doen. Voorbeeld voor de benchpress, eerst werksets met 60/80/100 kilo doen voor je aan de 107.5 begint, waardoor je alleen maar kracht zou verspillen.
eerst schouders en dan pas de borst?ja dat zie ik niet zitten want dan gaat de borsttraining niet lekker meer erna!
maar ik zit er aan te denken om de tricep bij de rug te doen en de bicep bij de borst en dan een aparte schouder dag ipv een aparte armen dag!
dan kan ik me optimaal concentreren op de millitary press!
maar dan moet ik kijken hoe ik dat ga combineren zonder dat ik bepaalde spiergroepen te weinig rust gun!
wat zit je dan te klagen als je MP zo zwak is als je je BP voorop zet 
wat zit je dan te klagen als je MP zo zwak is als je je BP voorop zet
aparte dag voor MP is natuurlijk nog beter ... zeker na een rustdag
Als je altijd je schouders apart hebt getraind zou ik het is een tijdje zo houden, misschien trainde je je schouders wel te veel. Als het niet werkt, zou ik inderdaad zo iets doen en bij de borst dag dan een extra oefening voor de zijkant van je schouders. Ik hoor altijd van mensen dat dat wel lekker werkt.
ik ga de aparte schouderdag toch even proberen voor een maandje vanaf volgende week!
dan train ik direct de front,side en rear delt.
want de rear train ik nu na de rug en de front en side na de borst training.
me side delts worden wel lekker sterk met de one arm dumbbell lateral raise!
maar de MP is wel echt de massabouwer voor de schouders dus die wil ik even sterker maken komende tijd!
2x per week side delts kan inderdaad, 2x front delt per week lijkt me teveel, want dan wortd het 3x want bij de borst pak je hem ookal aardig!
ik doe hem zo:
ma: schouders & triceps
di: rug, rear delts & traps
do: bench & biceps
vrij: benen & abs
Goed volume draaien op je MP & 6 setjes laterals erbij![]()
Ja dan ga je gegarandeerd last van je schouders krijgen. Misschien een idee om de achterkant wat harder aan te pakken als je dit nog niet deed. Zo iets:
- MP
- Lateral Raise
- Rear Lateral Raise
- Facepull
en op borst dag nog een extra zijkant schouders oefening.
hmm dit klinkt ook wel goed!
kan je nog wel de triceps zwaar aanpakken na de schouders dan??
want ik doe altijd zware cgbp en decline skullcrushers en heel soms weighted dips.
Heb je wel gelijk in, beste is om het beiden te doen. Maar serieus, probeer op borst dag nog 3 of 4 setjes lateral raise te doen, die wel heel gecontroleerd. Heeft mij ook goed geholpen in het verleden.
Ik ga ook volgen! Ziet er goed uit man, bijna alles zit op mooie gewichten alleen die MP dwaalt nog af zoals je zelf al vermeldt. Die zit bij mij weer redelijk in verhouding.