MuscleMeat

GZHN "pushing it over the limit" log

Met warm-up setjes bedoel ik onnodige werksets waarmee je alleen maar kracht inlevert. Opwarmen moet je natuurlijk altijd doen. Voorbeeld voor de benchpress, eerst werksets met 60/80/100 kilo doen voor je aan de 107.5 begint, waardoor je alleen maar kracht zou verspillen.

• Topic Starter Topic Starter
als je zwakke schouders hebt moet je daar prioriteit aan geven en ze eerst trainen makker !

eerst schouders en dan pas de borst?ja dat zie ik niet zitten want dan gaat de borsttraining niet lekker meer erna!
maar ik zit er aan te denken om de tricep bij de rug te doen en de bicep bij de borst en dan een aparte schouder dag ipv een aparte armen dag!
dan kan ik me optimaal concentreren op de millitary press!
maar dan moet ik kijken hoe ik dat ga combineren zonder dat ik bepaalde spiergroepen te weinig rust gun!

---------- Post toegevoegd Thu 16 Feb 2012 om 11:36 ----------

Met warm-up setjes bedoel ik onnodige werksets waarmee je alleen maar kracht inlevert. Opwarmen moet je natuurlijk altijd doen. Voorbeeld voor de benchpress, eerst werksets met 60/80/100 kilo doen voor je aan de 107.5 begint, waardoor je alleen maar kracht zou verspillen.

ooh dat bedoel je!
ja dat deed ik eerst wel altijd maar ben ik poosje geleden inderdaad mee gestopt want die 60/80 kilo die kan je onderhand al wel, om ze elke keer weer in het begin te doen lever je inderdaad energy in die je beter kan bewaren voor de echte zware setjes!

eerst schouders en dan pas de borst?ja dat zie ik niet zitten want dan gaat de borsttraining niet lekker meer erna!
maar ik zit er aan te denken om de tricep bij de rug te doen en de bicep bij de borst en dan een aparte schouder dag ipv een aparte armen dag!
dan kan ik me optimaal concentreren op de millitary press!
maar dan moet ik kijken hoe ik dat ga combineren zonder dat ik bepaalde spiergroepen te weinig rust gun!

:roflol: wat zit je dan te klagen als je MP zo zwak is als je je BP voorop zet :roflol:

aparte dag voor MP is natuurlijk nog beter ... zeker na een rustdag

:roflol: wat zit je dan te klagen als je MP zo zwak is als je je BP voorop zet :roflol:

aparte dag voor MP is natuurlijk nog beter ... zeker na een rustdag

zo is me schema niet altijd geweest he, heb al eerder een aparte schouder dag gehad, maar zelfs toen ging het al k*t!

maar kzit te denken aan het volgende:

maandag: borst,bicep
dinsdag: benen
woensdag: rust
donderdag: schouders
vrijdag: rug,tricep

de millitary press doe ik dan 5x5 systeem en gewoon extra zwaar met een spotter erbij!
een betere volgorde kan ik niet bedenken zo eventjes

Als je altijd je schouders apart hebt getraind zou ik het is een tijdje zo houden, misschien trainde je je schouders wel te veel. Als het niet werkt, zou ik inderdaad zo iets doen en bij de borst dag dan een extra oefening voor de zijkant van je schouders. Ik hoor altijd van mensen dat dat wel lekker werkt.

Als je altijd je schouders apart hebt getraind zou ik het is een tijdje zo houden, misschien trainde je je schouders wel te veel. Als het niet werkt, zou ik inderdaad zo iets doen en bij de borst dag dan een extra oefening voor de zijkant van je schouders. Ik hoor altijd van mensen dat dat wel lekker werkt.

ik ga de aparte schouderdag toch even proberen voor een maandje vanaf volgende week!
dan train ik direct de front,side en rear delt.
want de rear train ik nu na de rug en de front en side na de borst training.
me side delts worden wel lekker sterk met de one arm dumbbell lateral raise!
maar de MP is wel echt de massabouwer voor de schouders dus die wil ik even sterker maken komende tijd!
2x per week side delts kan inderdaad, 2x front delt per week lijkt me teveel, want dan wortd het 3x want bij de borst pak je hem ookal aardig!

ik ga de aparte schouderdag toch even proberen voor een maandje vanaf volgende week!
dan train ik direct de front,side en rear delt.
want de rear train ik nu na de rug en de front en side na de borst training.
me side delts worden wel lekker sterk met de one arm dumbbell lateral raise!
maar de MP is wel echt de massabouwer voor de schouders dus die wil ik even sterker maken komende tijd!
2x per week side delts kan inderdaad, 2x front delt per week lijkt me teveel, want dan wortd het 3x want bij de borst pak je hem ookal aardig!

Ja dan ga je gegarandeerd last van je schouders krijgen. Misschien een idee om de achterkant wat harder aan te pakken als je dit nog niet deed. Zo iets:

- MP
- Lateral Raise
- Rear Lateral Raise
- Facepull

en op borst dag nog een extra zijkant schouders oefening.

ik doe hem zo:
ma: schouders & triceps
di: rug, rear delts & traps
do: bench & biceps
vrij: benen & abs

Goed volume draaien op je MP & 6 setjes laterals erbij ;)

ik doe hem zo:
ma: schouders & triceps
di: rug, rear delts & traps
do: bench & biceps
vrij: benen & abs

Goed volume draaien op je MP & 6 setjes laterals erbij ;)

hmm dit klinkt ook wel goed!
kan je nog wel de triceps zwaar aanpakken na de schouders dan??
want ik doe altijd zware cgbp en decline skullcrushers en heel soms weighted dips.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Feb 2012 om 11:55 ----------

Ja dan ga je gegarandeerd last van je schouders krijgen. Misschien een idee om de achterkant wat harder aan te pakken als je dit nog niet deed. Zo iets:

- MP
- Lateral Raise
- Rear Lateral Raise
- Facepull

en op borst dag nog een extra zijkant schouders oefening.

achterkant schouders mogen ook wel wat extra aandacht krijgen ja!
ik dacht aan

5x5 MP
4x6 lateral dumbbell raise
4x6 upright row
4x6 rear lateral rase
4x6 facepull

hmm dit klinkt ook wel goed!
kan je nog wel de triceps zwaar aanpakken na de schouders dan??
want ik doe altijd zware cgbp en decline skullcrushers en heel soms weighted dips.

mag normaal geen probleem zijn ... tijdens je laterals herstellen de triceps wel goed

Upright row weglaten, 6 oefeningen voor schouders is overkill. 5 vaak ook al, maar omdat je 2 oefeningen voor de achterkant doet valt het mee.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Feb 2012 om 12:02 ----------

En ik zou alleen low rep gaan op MP, Lateral en Rear Lateral gewoon heel goed en gecontroleerd uitvoeren. Doe je bijvoorbeeld op schouder dag voor lateral raise 6-12 reps en op borst dag 12-20.

Mijn lateral raise is juist sterker te worden door een beeetje te smokkelen met hoge gewichten lage reps maar wel nog steeds de beweging uit de schouder te halen en niet te gooien met de gewichten!

ik ga het volgende proberen op me schouder dag:
5x5 MP
4x8-12 db lateral raise
4x8-12 face pulls
4x8-10 db rear lateral raise

even kijken hoe die gaat werken!

Heb je wel gelijk in, beste is om het beiden te doen. Maar serieus, probeer op borst dag nog 3 of 4 setjes lateral raise te doen, die wel heel gecontroleerd. Heeft mij ook goed geholpen in het verleden.

Heb je wel gelijk in, beste is om het beiden te doen. Maar serieus, probeer op borst dag nog 3 of 4 setjes lateral raise te doen, die wel heel gecontroleerd. Heeft mij ook goed geholpen in het verleden.

thnks ga ik proberen!
dan doe ik na me borst training nog het volgende:

4x12 db lateral raise met stricte uitvoering!

Ik ga ook volgen! Ziet er goed uit man, bijna alles zit op mooie gewichten alleen die MP dwaalt nog af zoals je zelf al vermeldt. Die zit bij mij weer redelijk in verhouding.

Ik ga ook volgen! Ziet er goed uit man, bijna alles zit op mooie gewichten alleen die MP dwaalt nog af zoals je zelf al vermeldt. Die zit bij mij weer redelijk in verhouding.

thnks!
ja daar ga ik me vanaf volgende week op storten!
om MP gelijk te trekken met de rest.

ahh check.. bp puur op kracht aan het pakken :)

kom hier mee lezen.. ben benieuwd hoe je het gaat doen op je nieuwe split.

Ojaa En ik zou die triceps niet doen op vrijdag. Je armen groeien in principe al genoeg van borst rug trainingen, je beschadigt ze al op donderdag zwaar genoeg met je MP en dan voor de supercompensatie plaats kan vinden, ga je ze alweer hard gebruiken.
Dus je kan of hem helemaal weglaten en dan zal ik je verzekeren dat je triceps alsnog sterker worden. Of je schuift je vrijdag dagje naar het weekend. Dan knal je op zaterdag je rug triceps.
Want triceps op vrijdag trainen gaat imo niet helpen aan grotere en sterkere triceps.

In mijn schema train ik geen armen apart en toch groeien ze goed mee.
Hieronder mijn schema:
4 Day split:
Monday: Chest&Back
Wednesday: Lower Back (Deadlift)&Shoulders (Front) MP+Front Raise
Friday: Legs ( Front SQ Back SQ Calf Raise) & Chest (Bench Press)
Saturday: Shoulders Side&Post delt.& Abs

misschien kan je hier iets uit halen voor ideeen.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Feb 2012 om 13:52 ----------

Mijn maandag bestaat uit 5 Oefeningen 3 Borst (Decline, Incline en Crossover) 2 Lats oefeningen: 1 Pulley en een Lat machine/Wide grip chin up.

ik heb die tricep en bicep training wel echt nodig!
want mijn armen groeien ook heel moeizaam vergeleken met de rest!
en sinds ik een aparte arm dag heb gehad afgelopen maanden zijn ze pas bij getroken dus wil het er wel inhouden nog!
weekends trainen zit er voor mij niet in want de gym is zondags gesloten en zaterdags werk ik hele dag!
dus het is echt maandag tot en met vrijdag alleen!

moet even gaan schuiven met spiergroepen enzovoort tot ik de juiste volgorde heb gevonden!
maar kwil me tricep training er niet uitgooien eigenlijk!

Begrijpelijk, ik dacht al zoiets dat je in je weekend geen tijd had.

Terug
Naar boven