AndroidHealthClinic

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Na een hoop dreigementen is de economische oorlog van Trump tegen de EU en de rest van de wereld nu echt een werkelijkheid geworden.

Welke stappen onderneem jij om producten uit de VS te vermijden en hoe?

Het is lastig omdat zoveel verwoven is en zoveel bedrijven weer eigendom zijn van andere bedrijven.

Stap 1 voor mij:
Screenshot_20250403_142139_Google Play Store.jpg

Jeetje wat kansloos. We moeten die chinese meuk juist boycotten. Amerika is niet onze vijand. Dat is China. Met staatssteun dumpen ze alles onder de marktprijs totdat onze industrieen helemaal kapot zijn. En je mag 2x raden wat er gebeurt zodra we alles kwijt zijn en we 100% afhankelijk zijn van een ander land.

China koopt onze havens op en wat doen wij? Wij zijn druk bezig met het aanleggen van regenboog-zebrapaden, Greta's, papieren tijgers en heel veel mensen "die we moeten helpen" omdat ze de streep zijn overgelopen en onrealistische klimaatdoelen.

Trump heeft helemaal gelijk.

Jeetje wat kansloos. We moeten die chinese meuk juist boycotten. Amerika is niet onze vijand. Dat is China. Met staatssteun dumpen ze alles onder de marktprijs totdat onze industrieen helemaal kapot zijn. En je mag 2x raden wat er gebeurt zodra we alles kwijt zijn en we 100% afhankelijk zijn van een ander land.

China koopt onze havens op en wat doen wij? Wij zijn druk bezig met het aanleggen van regenboog-zebrapaden, Greta's, papieren tijgers en heel veel mensen "die we moeten helpen" omdat ze de streep zijn overgelopen en onrealistische klimaatdoelen.

Trump heeft helemaal gelijk.
Ben juist blij met china.

Google, Netflix, Microsoft en nog wat van dat soort diensten gebruik ik nog voorlopig. Facebook en X heb ik gecancelled. Verder probeer ik zo min mogelijk Amerikaanse producten te kopen. Ik ben helemaal klaar met dat achterlijke land.

Nou nu maar hopen dat wij als Europa de Europeanen extra gaan uitknijpen en extra belasting heffen. Dat zal ze leren.

Google, Netflix, Microsoft en nog wat van dat soort diensten gebruik ik nog voorlopig. Facebook en X heb ik gecancelled. Verder probeer ik zo min mogelijk Amerikaanse producten te kopen. Ik ben helemaal klaar met dat achterlijke land.

Wat gebruik je nu als alternatief dan?

RDT_20250406_1627441174688094336419433.jpg

UK hoor niet meer bij EU 😂

Mastodon is toch waar alle die commies op zitten? Net als bluesky.

Terug
Naar boven