MuscleMeat

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Teveel macht bij de staat waar dan misbruik van gemaakt wordt en leid tot dictators.

Een sociaaldemocratie is nog de beste optie.
Het probleem met democratie is dat het niet werkt. Teveel partijtjes en meningkjes remmen de vooruitgang.

Kijk naar China, die hebben een 50 en 100 jarig plan. Wij lopen elke paar jaar weer te kloten en kwakkelen met 2 kamers vol josti's.
Nu ben ik geen voorstander van leven in een land als China, maar op dit tempo worden we van alle kanten ingehaald.

Het probleem met democratie is dat het niet werkt. Teveel partijtjes en meningkjes remmen de vooruitgang.

Kijk naar China, die hebben een 50 en 100 jarig plan. Wij lopen elke paar jaar weer te kloten en kwakkelen met 2 kamers vol josti's.
Nu ben ik geen voorstander van leven in een land als China, maar op dit tempo worden we van alle kanten ingehaald.
Griekenland en Rome zijn goede voorbeelden. Zodra democratie faalt duurt het nog even maar komt het einde van de natie.

Griekenland en rome zijn goede voorbeelden. Zodra democratie faalt duurt het nog even maar komt het einde van de natie.
Het probleem tegenwoordig is dat democratie beïnvloedbaar is van buiten af. Het kan geëxploiteerd worden door vreemde mogendheden en dat maakt ons stelsel kwetsbaar.
Via lobbygroepen, maar vooral via media. Zowel traditionele media als social media.

Het is net als met onze vrijheden. Het werkt totdat een vreemde mogendheid (islam) het begint uit te buiten en ons eigen systeem tegen ons keert.

Het probleem tegenwoordig is dat democratie beïnvloedbaar is van buiten af. Het kan geëxploiteerd worden door vreemde mogendheden en dat maakt ons stelsel kwetsbaar.
Via lobbygroepen, maar vooral via media. Zowel traditionele media als social media.
Klopt, zoals door de russen nu.

Wat is een beter alternatief?

Jij wel ja 😂 Vind je hitler dan ook leuk?
Ik bewonder slechts zijn kunst.

Mensen worden altijd zo spastisch als het om Hitler gaat. Ik vind het vooral interessant hoe zo iemand ontstaan is en hoe zijn partij tot stand is gekomen.
Zonder de 1e wereldoorlog en de depressie van de jaren 30 was Hitler nooit aan de macht geweest.

Kvind het altijd ironisch dat (vrijwel) iedereen het erg vindt dat Hitler de joden wilde uitroeien, maar ik hoor bijna niemand klagen dat hij ook gypsies aan het uitroeien was.

Typisch

Ik denk niet dat Hitler dat voor ogen had toen hij het over een duizendjarig reich a la de Romeinen had.

Terug
Naar boven