AndroidHealthClinic

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Geen idee, ik had het over een duurdere Iphone en een goedkopere Samsung.
Ja dat doen alle Apple bashers wanneer het ze uitkomt. Maar er zijn genoeg Apple producten die prima te betalen zijn.

Samsung heeft ook een Galaxy A15 die de helft kost, als dat echt net zo'n goed toestel is dan heb je natuurlijk wel gelijk.

Een nieuwe iPhone SE kost n €530 hoezo is dat dan een “slechtere” keuze dan een Samsung Galaxy S22 van €500?
Dan moet je 'm ook eerlijk vergelijken. Je vergelijkt de goedkope variant en meest recente Iphone SE (2022) met het vlaggenschipmodel van Samsung. Qua prijs kun je dat model uit 2022 vergelijken met de goedkopere variant van de Samsung Galaxy uit 2024. Namelijk de Galaxy S24 FE. Dan is de Samsung op het moment nog 100 euro goedkoper en qua hardware specs overduidelijk superieur.

Dan biedt Samsung ook nog telefoons aan die in een lager segment zitten dan de eerdergenoemde FE varianten.

Trump tevreden over importheffingen, ondanks beursval: 'Was te verwachten'
Donald Trump kijkt tevreden terug op de aankondiging van verstrekkende importheffingen die hij dinsdag deed. Dat andere landen unaniem afkeurend reageerden en koersen op beurzen wereldwijd inzakten, doet daar voor hem niets aan af.

"Dat was te verwachten", zei hij in een gesprek met de pers op weg naar een golfbaan in Florida. Hij vergeleek de Amerikaanse economie met een ernstig zieke patiënt die een zware ingreep moest ondergaan. "Nu is de operatie voorbij en kunnen we rust vinden."

"Ik denk dat de markten zullen aantrekken. Laten we het een kans geven", hield Trump vol. "Er is wat tijd voor nodig." Hij beloofde onder meer de terugkeer van bedrijven en hoge winsten.

Onderhandelingstactiek?
Trump zegt ondertussen open te staan voor onderhandelingen. Al bij de aankondiging van de importtarieven zei hij telefoontjes te verwachten van "presidenten, premiers, koningen, koninginnen, ambassadeurs en wie dan ook".

Desgevraagd herhaalde hij dat op weg naar Florida. "Als iemand zegt: 'We gaan je iets fantastisch geven', wie weet? Zolang ze maar een goed aanbod hebben", zei hij tegen de meereizende journalisten. "Heffingen geven ons de macht om te onderhandelen. Altijd al. Dat deden we tijdens mijn eerste termijn ook, maar dit keer gaat het op een totaal andere schaal, namelijk wereldwijd."
Nou we gaan het zien.

Als iedereen het bij legt is orange man blij en kan crypto weer snel omhoog.

Dan moet je 'm ook eerlijk vergelijken. Je vergelijkt de goedkope variant en meest recente Iphone SE (2022) met het vlaggenschipmodel van Samsung. Qua prijs kun je dat model uit 2022 vergelijken met de goedkopere variant van de Samsung Galaxy uit 2024. Namelijk de Galaxy S24 FE. Dan is de Samsung op het moment nog 100 euro goedkoper en qua hardware specs overduidelijk superieur.

Dan biedt Samsung ook nog telefoons aan die in een lager segment zitten dan de eerdergenoemde FE varianten.
Prima, ik zeg ook nergens dat ik hem op specs oid vergelijk en ze als gelijkwaardig beschouw.

Het woordje hoezo staat er niet voor niets tussen.

Ja dat doen alle Apple bashers wanneer het ze uitkomt. Maar er zijn genoeg Apple producten die prima te betalen zijn.

Samsung heeft ook een Galaxy A15 die de helft kost, als dat echt net zo'n goed toestel is dan heb je natuurlijk wel gelijk.
Volgens mij bash ik Apple helemaal niet, maar voor een Apple groupie zal het wel zo voelen.

Hoogstens zet ik mijn vraagtekens bij de keuze van een telefoon die sommigen maken. Het gaat er niet om of die Apple beter is, het gaat erom dat de meeste mensen het verschil amper zullen merken. Met een beetje bellen, appen, foto's en af en toe een mailtje kan ik me niet voorstellen dat dit met een Apple zoveel beter is.

Het enige 'voordeel' aan ios is dat Apple maar een paar telefoons heeft en niet veel verschillende specs zoals met Android.

App ontwikkeling en bugs zijn zo makkelijker te verhelpen/compatibiliteit etc.

De Iphone had ik in een dronke bui van 7 hoog van m'n balkon gegooid. Kut telefoon.

En toen deed dat pl**ris-ding jet nog steeds?

Zelfs dat kan zo'n Iphone niet, fatsoenlijk stuk gaan!
:trollfacex:
Touchscherm werkte al een tijd niet meer goed. En toen die avond was het de druppel.

M'n vriendin is nog naar beneden gegaan om alle onderdelen van dat ding bij elkaar te rapen.

Nee, een midrange telefoon koop je los met een sim-only abbo, je doet ermee zolang je ermee doet.

Mijn punt is dat het voor lichte gebruikers het veel meer is dan ze ooit nodig zullen hebben. Dat staat los van wat jij noemt, al zal dat best zo zijn, maar daar ga je toch pas bij wat meer of intensiever gebruik iets van merken?
Dit is een aanname maar ik denk dat 9/10 mensen een telefoon op afbetaling kopen en als ze mogen een nieuwe uitkiezen. Op wellicht wat boomers na dan.

tuurlijk is het veel meer dan ze ooit nodig hebben. Neemt niet weg dat dat spul veel langer goed bruikbaar blijft. Batterij leven, vloeiendheid etc.

Op wellicht wat boomers na dan.
Pop Tv What GIF by Schitt's Creek

Nintendo Switch 2 komt uit in juni 2025
Prijs in Japan? Omgerekend €333
Prijs in Europa? €469
Wij hebben thuis ook een switch, die grotere/uitgebreidde versie. Maar vond die 380 euro ook al gortig eigenlijk. Al hebben ze en wij er wel heel veel plezier van( Mario Bros etc)

Wij hebben thuis ook een switch, die grotere/uitgebreidde versie. Maar vond die 380 euro ook al gortig eigenlijk. Al hebben ze en wij er wel heel veel plezier van( Mario Bros etc)
Spellen gaan ong €90 per stuk kosten.
Schandalig.

Maarja ik heb net een 4k tv gekocht en wil 4k spelen dus moet ik er maar aan geloven. Dus de switch 2 + mario kart world bundle voor €509 pre-orderen.

Terug
Naar boven