AndroidHealthClinic

hardcore is dood :( en neej ik bedoel niet de muziek maar de sportscholen.

ik al lekker 2 jaar thuis
was het op een gegeven moment echt helemaal spuugzat.
er is nog wel een hardcore gym bij ons in de buurt (tiel), maar das toch weer 32km heen en weer. Daar hebben ze echt alles, is gewoon een dubbele woonkamer waar alles in staat. dumbbells tot 62kg, alles hardcore. in dit hok is helemaal niets van cardio of wat voor commercieele zooi dan ook te vinden. het is er altijd druk en hij is altijd open, ook met de pasen. voor 25 eur is het niet duur daar. maarja die afstand is toch het grootste probleem. misschien dak na mijn cut in september daar weer heen ga.

• Topic Starter Topic Starter
zoutzak zei:
gelukkig train ik nog in een redelijk hardcore gym. één zaal met enkel apparaten en machines incl powerplates. en achterin een grote zaal met zwaardere dumbbells (t/m 71kg) en barbells en squatrek, en veel meer.

perfect dus. (voor 20 euro in de maand :) )

wow das mijn droom

haha

DBC01 zei:
Ik heb een paar keer getraind in een gym van een ex-pro in Engeland...dát was pas hardcore lol :D

-> Oud 'warehouse' bovenop een loods, WC's en dak lekten, kleedkamer was een soort rommelhok en de apparaten leken op middeleeuwse martelwerktuigen!!
Oud roestig ijzer met banden en kettingen eromheen! Alles donker en overal losse matten op de vloer, hier en daar een druppel.

Maar genoeg supps achter de bar, -tig soorten proteine, en échte sporters die kwamen trainen. :cool:

zo was die sportschool waar ik trainde dus ook voordat hij een nieuwe bouwde. gaten in het dak altijd lekkend water als het regend. in de winter eiskoud geen fatsoenlijke verwarming. het was al hardcore om daar te trainen door dat je al tegen de kou moest kunnen. allemaal schreeuwende lui. de helft gebruikte as. aparaten zag der niet uit dikke rommel gecombineerd met zelf gemaakte dingen zelf geverfd enz.. maar wel verdomd zwaar! en effectief! en jah dan t bouwt hij een nieuwe sportschool en beloofd me dat er veel zware dumbbells komen en veel zware rommel. dat is dus niet gekomen opzich hebben ze er mooi spul staan jah het ziet er mooi uit maar verder....

maar hij heeft wel gezegd dat als het echt goed ging lopen hij ook meer hardcore dingen ertussen zou gaan zetten. IK BB PL er ben gewoon comercieel niet interesant om dat alleen ik dat soort dingen nodig ben. en nog een paar. maar ik snap de sportschooleigenaar ook wel een domme kneus van een fitnisser levert meer op.

-een bb gebruikt zijn eigen suplementen koopt nix aan de bar. train vaak
-een domme fitnisser koopt elke x een flesje water voor de training. drink wat koffie drinkt naar de training bij hem een eiwit shake terwijl ze niet eens weten waarvoor. net of die 30 gram ze ineens superman worden terwijl ze de rest van de dag nix extra eten. en ze trainen maar 1 a 2 x per week.

een bb er betaald 30 euro per maand en traind 5 x makkelijk gezegd levert hij dus 1.5 euro per x op.
een fitniser train 1 a 2 x per week dus als die 1 x per week train levert hij 7.5 euro op.

zo denk een sportschoolhouder. wat zal nu zijn doelgroep worden??? opzich logisch maar wel klooten voor de serieusere mensen.

Laatst bewerkt:
bij ons heb je gelukkig nog 2 sportscholen met volop gewichten voor de grotere jongens dumbbells tot ong 60 kilo en genoeg bankjes rekken enz :D kortom lekker traine en je hoeft nooit te wachten omdat het er altijd net druk genoeg is kan je lekker door doen

DBC01 zei:
Ik kan nergens meer terecht met mijn vragen over full-squats, blessure op zwaar niveau of supps. De trainers gebruiken zelf geen supplementen en ze lezen er de bladen niet over.

zouden wij eigenlijk geld voor moeten vragen danhe

DBC01 zei:
Ik heb een paar keer getraind in een gym van een ex-pro in Engeland...dát was pas hardcore lol :D

-> Oud 'warehouse' bovenop een loods, WC's en dak lekten, kleedkamer was een soort rommelhok en de apparaten leken op middeleeuwse martelwerktuigen!!
Oud roestig ijzer met banden en kettingen eromheen! Alles donker en overal losse matten op de vloer, hier en daar een druppel.
zoiets heb ik eens in een blad gezien..dat zag er precies zouit als jij t beschrijft..t water liep me in de mond:)

mag btw zelf ook niet echt klagen hoor, genoeg zware gewichten voor mijn situatie momenteel en schreeuwen mag ook, ben nie de enige die dat doet dus vind t prima

tegenwoordig vind je veel van die hyper-technologische gyms, alles het nieuwste van het nieuwste, en eigenlijk voornamelijk gefixeerd op cardio en conditie
daarbovenop sauna, stoombaden, zonnebank,.... en al die sh*t
ik train momenteel in een eerder ouderwets, primitieve gym maar ik hoef echt niks anders

Ik heb er ook weleens aan zitten denken om een home-gym te bouwen. Als ik de loterij van een miljoentje of 26 win zet ik opzekers hier en daar in Nederland een hardcore sport schooltje neer :D (Kheb al bijna mijn ondernemers diploma.) Speciaal voor Dbb-members ;)

gemiddeld machine kost wel tegen de 5000 euro dus voor dat je een sportschool volhebt.....

Je kan ook je eigen zooi kopen he :) (beetje duur oke, maar dan heb je wel een gym voor jezelf ;))

Nou Ik Word Er Echt Ziek Van Dat Ik Me Niet Meer Mag Laten Horen, En Als Dat Gebeurd Dan Staan Ze Voor Je En Zeggen (dingen Dat Je Iets Heel Ergs Hebt Gedaan.. Mij God Jongens Trainen Moet Nu Eenmaal Met Geluid Lol (als Ik Weer Zwaar Benen Ga Trainen Geef Ik Ze Allemaal Oor Doppen Kunnen Ze Me Ook Niet Meer Horen Is Dat Niet Een Goed Idee

Mijn sportschool is ook aan het veranderen. Vroeger een klein, lekkend gebouwtje met roestige zooi. Nu ze een paar jaar in een groter gebouw zitten, wordt het steeds lastiger gemaakt om serieus te trainen. Laatste ontwikkeling: 2 van de 3 gewichthef/deadlift plankiers weggehaald om er een extra fiets en roeimachine neer te zetten.

'vroegah' was het anders. Toen hadden we ook geen vrouwelijke leden. Je kwam om groot/sterk te worden, anders niet. Nu komen er steeds meer jonge meisjes en huisvrouwen. Die jonge meisjes zijn leuk om naar te kijken, maar laten we eerlijk zijn: zodra die er lopen is de geloofwaardigheid van een gym weg. En diegene met het verhaal van keiharde muziek + geschreeuw tijdens spinning (in ons geval bij 'bodypump'): errug herkenbaar. "NOG 4, NOG 3, ... 2, ... 1... en naar LINKS! boem boem boem boem......"

[edit]
Als alles meezit, ga ik aan het einde van de maand beginnen met thuis trainen. Eindelijk trainen wanneer ik wil en geen kudde scooternichten die staan te curlen in het squat rack.

"NOG 4, NOG 3, ... 2, ... 1... en naar LINKS! boem boem boem boem......"

Hehehe

Precies, heel triest. Geluidsniveaus van een discotheek, om het extra hip te maken.

dj_phreak zei:
Eindelijk trainen wanneer ik wil en geen kudde scooternichten die staan te curlen in het squat rack.

Wow... idd.. Dat zou voor mij al de reden zijn een eigen homegym te bouwen als ik daar de centen voor had...

staan ze 15 kilo curls te doen ...

Zo te horen hebben wij het hier nog wel goed :D

Het grootste gedeelte van de gym is losse gewichten ( tot 50kg ), en schreeuwen is toegestaan :D. De eigenaar heeft vroeger op het podium gestaan dus ik denk dat dit ook nog niet zo snel gaat veranderen.

Onze gym heb ik weining op aan te merken, ze hebben alles wat ik nodig heb en als het toevallig op een paar luide grommen aankomt, zeggen ze niks :)

Mars zei:
Mee eens, het zijn allemaal van die sportscholen die zich richten op het grote publiek.
Ik zit gotver te trainen met Nelly Fertado (muziek dan ;) )

ja bij ons ook baggermuziek en dumbbells tot max. 30kg, denk dat ik starterskapitaal ga aanvragen en zelf gym beginnen :D

mock zei:
Zo te horen hebben wij het hier nog wel goed :D

Het grootste gedeelte van de gym is losse gewichten ( tot 50kg ), en schreeuwen is toegestaan :D. De eigenaar heeft vroeger op het podium gestaan dus ik denk dat dit ook nog niet zo snel gaat veranderen.

naar die sportschool opening waar ik gister heen ging. was ook een wedstrijd bb er (de eingenaar)als die ergens anders was schreeuwde hij de zooi aan elkaar, ruimde nooit gewichten op..... trainde zonder shirt. haha maar nu heeft hij zelf een sportschool daar is die echt heel anders als je daar wat laat liggen of wat dan ook krijg je mooi op je fl**ker hahah. wel jammer had toch wel van hem verwacht dat hij het toch een beetje hardcore zou maken. maarja tegenwoordig doe je niet meer een sportschool omdat je het leuk vind. tegenwoordig is het alleen nog puur voor het geld. zonde

Je moet gewoon een eigenaar hebben die het leuk vind eraan te verdienen maar gewoon vooral liefde voor de sport heeft! Dus ook gewoon zonder shirts trainen etc

Terug
Naar boven