XXL Nutrition

hardcore is dood :( en neej ik bedoel niet de muziek maar de sportscholen.

Dat is de trend van de laatste tijd en het wordt alsmaar erger.

Barman, ik heb geleerd me eroverheen te zetten door te zeggen: Dit is om economische motieven. That's it.
Van een hardcore gym (dus van een abootje in de maand en een potje creatine of proteine verkopen aan de balie) kan een gym niet meer leven.
Mensen die willen komen, zijn steeds veeleisender.
Willen een TV voor de hometrainer en een complete leesmap op de balie.
Een sauna met alle vormen van Turkse, Iraanse en Israelische stoombaden.
Piepeltjes van 'fitness-instructors' die ze begeleiden, niet met progressie maar met een sociaal praatje.

Ik kan nergens meer terecht met mijn vragen over full-squats, blessure op zwaar niveau of supplementen. De trainers gebruiken zelf geen supplementen en ze lezen er de bladen niet over.

En mensen die zeggen: 'Ga dan op zoek naar en hardcore gym, er moet er vast wel eentje zijn' moeten wakker worden uit hun Tubbie-droom.
Jij kent je omgeving toch wel heel goed en je weet wat er is en wat niet, of niet dan?

Ik ben blij dat ik op mijn manier hardcore kan bezig zijn, dat de vrije gewichten nog soelaas bieden en mijn geschreeuw mogen ze voor lief nemen.

F*ck it!

Laat ik nu een gym hebben waar ze WEL creatine en andere supplementen verkopen, waar de begeleiders wel trainen of zelfs gekuurd hebben.. We hebben ook een aantal tv-s hangen en wat leesmappen, alles bij elkaar kan hij toch rondkomen.. Ook mijn vragen over fullsquat en andere dingen kan ik stellen, alleen hebben ze geen begeleiding op het gebied van powerlifting.. Ze zijn er nog, zoals jij ze hier schetst!

Maargoed, of dit nu 'hardcore' is.. Ze laten je trainen met ook een apparaat af en toe, en ik groei, ik groei, maargoed ik 'train niet hardcore', gebruik niet alleen vrije gewichten, maar een leuke combinatie daarvan

Goeie kick, voor wat reclame :p :cool:

Topic kick van de week :thumbup: :no: :D

HARDCORE 4EVER :hedbang: , gelukkig train ik bij Kneet's Gym, de beste hardcore gym in Den Haag IMHO :D

Bij mijn 'gym' staan ook whey en creatine.
Alleen waarvoor vraag ik me af. Soms gaat er een gast na het trainen een shakie drinken. Hardcore is het bij ons niet, geen squatrek.. enkel de smith. Er wordt bijna niet aan deadlift gedaan, ik heb het nog nooit iemand zien doen.
Dumbbells tot 32 kg. Maar goed, daar heb ik voorlopig nog wel mijn handen vol aan.
Waar ik me nog het meest aan irriteer is de muziek die echt vreselijk hard staat. Met kerst was ik de enige die kwam trainen en eindelijk zonder die pokke herrie. Want het is allemaal matjes muziek....

even reageren bij mij op de sportschool is het proff panatta weg en techo in de plaats .. en dumbbells tot 30 kg
ik vind dat hardcore jongens in het foute licht worden geplaatst
Ze willen je ook niet meer horen.

STRAKS MAG JE NIET MEER ZWETEN ..waar gaan we naar toe

Ik vind technogym anders beter als panatta, vond die panatta maar k*t dingen.

beter, beter, maaakt toch niet uit welk merk, een kabel is eenkabel, als er maar genoeg gewicht aan hangt.

achja.. zolang der maar hardcore pr0n blijft...

agreee, or nieee?

ik vind ook dat het tijd word dat er meer hardcore schoolen moeten komen maar de meeste sport schoolen willen niet te veel bb

ik vind ook dat het tijd word dat er meer hardcore schoolen moeten komen maar de meeste sport schoolen willen niet te veel bb

Ik vind een sauna, zonnebank en gratis cola anders niet verkeerd in zo'n sportschool, daar wil ik wel paar kg muscle voor inleveren.

Ik train thuis wegens tijdgebrek, mn kelder is gewoon 1 en al hardcore, met een powerrack, lat-lowpull met 100 kg steekgewicht en de mogelijkheid tot verzwaren naar 280 kg, heavy-duty bank, leg curl-ext, preacher curl bank en een ball bearing- 7°smith met een aangebouwd freeweight-gunrack en safety's waarmee je voor je benches makkelijk van incline naar plat naar decline kan switchen door de bar te verplaatsen op het gunrack. De smith gebruik ik voor standing, sitting-calves en leg presses. Daarnaast nog 4 olympische bars, korte olympische bar, EZ-bar, en verstelbare dumbbells met powerhooks en meer dan 600 kg aan schijven. Ik kan alles doen wat ik in een gym ook zou doen dus. Alles is heavy-duty spul. Ik kies de muziek ook zelf en dat scheelt.

Daarnaast zijn er ook nog 3 hardcore gyms in Turnhout zelf terwijl het een heel kleine stad is.

Over 2 weken allemaal uitgenodigd bij guardian :D

Gezellig...free weights for everyone! :D

Pannatta is duidelijk wel meer hardcore als technogym.

En sauna en zonnebank bomt mij nul komma nul.

Martie, train je wel?:)

hier in Goes is het ook allemaal klote .
vroeger had je hier 2 hardcore gyms.
nu 1 heel groot fitness-centre met allemaal op en neer springende mensen.
ook de loopbanden en die stilstaande racefietsen zijn er niet van de lucht.
dan is er nog een 2e fitness waar je dan wel kan squatten maar het is meer een dartclub met sauna dan een goeie gym.
ook daar staat het weer vol met van die racefietsen .

Ik denk dat jullie in huilen zouden uitbarsten als je de hedendaagse "gyms" in Amsterdam zou aanschouwen. Wat jullie schetsen is niets vergeleken bij de ellende die ik hier dagelijks doormaak. Echt, wat ik hier doe is pas hardcore trainen, je moet hier namelijk ECHT veel doorstaan en verduren. Ik zal me nader verklaren, er bestaat in Amsterdam maar een type sportschool, DE succesformule ziet er als volgt uit:

Vooral hip ! Hippe kleuren, muziek en mensen achter de bar. Zelfs de begeleiders (in sommige gyms tot overmaat van ramp "motivators" genoemd) zien er zo hip mogelijk uit. En met hip bedoel ik: stoere gel kapsels, makeup, gouden schoentjes, merk t-shirts, etc. Echt, de gemiddelde catwalk valt er bij in het niet.

In plaats van wat afgeragde podium foto's en Markus Ruhl in Lat Spread vind je kunst aan de muur, vaak van een of andere opkomend "kunstenaar". Hoe meer roze kleurtjes, hoe liever ze het ophangen. Als je je verveelt tijdens je training, kun je zelfs overgaan tot aanschaf van een dergelijk stuk rotzooi.

Er is voedsel vekrijgbaar. De heerlijkste verse cakejes en brownies, voor ieder wat wils. Uiteraard mag een verse cappuccino met volle melk en veel suiker hierbij niet ontbreken. Tenslotte heb je dit wel verdiend na AL die inspanning.

Er hangen gedragsregels aan de muur. Een greep van de regels: geen strakke shirts, vooral geen zweet achterlaten en schreeuwen doe je thuis maar.

Een strak lichaam is bereikbaar voor iedereen, huisvrouwen en bejaarden zijn vooral geen uitzondering. Als ze geen gewichten willen tillen, dan zijn er de trilplaat, schuine step en ultra kogelgelagerde powerwalker. En wees niet bang dat je moet wachten, van ieder zijn er minstens tien beschikbaar !

Een goede tv show mag bij de inspanning niet ontbreken. Werkelijk in iedere hoek van de sportschool vind je een tv, met altijd wel een interessant programma over hollywood, showbizz, mtv en meer van dat soort nuttigs.

Groepslessen voor iedereen, ieder segment komt aan bod: salsa dance (vooral populair bij fl**kers, je weet niet wat je ziet), rek en stretch (voor 50 plussers een uitkomst), yoga (ook leuk als je wat zwaarder gebouwd bent en je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit dweilen, stoffen en magnetronmaaltijden pingen) en ten slotte: bodypump, lekker socializen en tegelijkertijd een hol stangetje met een paar plakjes van een kilo heen en weer bewegen.

De dumbbells gaan niet zwaarder dan 30 kg. Met een dergelijk gewicht kun je tenslotte een prachtig atletisch lichaam creeeren.

En jullie raden het al, dit alles heeft een ding tot gevolg, dat nog irritanter is dan al het voorafgaande. Het publiek van deze gezellige healthclubs bestaat uit 50% fl**ker, 30% huisvrouw, zo dik mogelijk, 10% ik-werk-al-40-jaar-in-een-kantoor-en-moet-van-de-dokter-vaker-bewegen-anders-sterf-ik-voor-mijn-pensioen-aan-een-hartstilstand en nog 10% overig overwegend ellende.

Bah

Terug
Naar boven