MuscleMeat

heavy duty

• Topic Starter Topic Starter
Ja dan ga ik toch denk ik ook doen om ff goed die piek te creëren
Sinds Mike Mentzer is het shapen van een spier naar het rijk der fabelen verwezen. Tegenwoordig zijn er toch weer empirische aanwijzingen dat dit WEL mogelijk is.

Zelf heb ik dat altijd al geweten, kan mijn eigen spieren tot op behoorlijk grote hoogte vormgeven door selectie en specifieke uitvoering van oefeningen.

Laatst bewerkt:
Moet mijn leg extension nog monteren, maar zit nu al te denken over een PPL split, en andere splits als borst/armen-rug/schouders-benen.

Een voorbeeld van de oefeningen bij de laatste split zou kunnen zijn:

Db presses
Db flys
SS bb skullcrushers/bb of db curls
SS db overhead extensions/db conc. curls

Yates rows
Bb upright rows
Db rows
Db lateral raises

Leg extensions
Front squats of squats met dumbbells mbv straps (gebruik ik die ook een keer)
Leg curls
Stiff leg deadlifts
Db calf raises mbv straps

Per training minstens 3 van de bovengenoemde oefeningen

Moet mijn leg extension nog monteren, maar zit nu al te denken over een PPL split, en andere splits als borst/armen-rug/schouders-benen.

Een voorbeeld van de oefeningen bij de laatste split zou kunnen zijn:

Db presses
Db flys
SS bb skullcrushers/bb of db curls
SS db overhead extensions/db conc. curls

Yates rows
Bb upright rows
Db rows
Db lateral raises

Leg extensions
Front squats of squats met dumbbells mbv straps (gebruik ik die ook een keer)
Leg curls
Stiff leg deadlifts
Db calf raises mbv straps

Per training minstens 3 van de bovengenoemde oefeningen
En PPL bijvoorbeeld:

Db presses
Bb skullcrushers
SS Db flys/Db overhead extensions

Yates rows
Upright rows
Bb curls
Db curls
Db lateral raises

Benen als hierboven

Maar nog ff niet.

Db press
5x8x55kg

Gelukkig heb ik 2 huizen, ok, twee ruimtes waar ik een drukbankje heb staan en halters en dumbbells heb liggen. Heb recent zelfs een plate tree gekocht tegen de oprukkende chaos (tgv. de 2de wet van de thermodynamica).
Entropie kan je verlagen door energie aan een systeem toe te voegen, bij voorbeeld door op te ruimen :D

En wanneer moet ik dan mijn biertjes drinke???
Toen ik op mijn 30ste nog bij mijn moeder woonde, tot aan mijn emigratie, verhuisde ik regelmatig van kamer om zo van de rommel af te zijn. We woonden namelijk in een groot huis, vlak achter de boulevard van Scheveningen. Mijn broer, een zeeman, heeft dat tot zijn 40ste volgehouden.

Toen ik op mijn 30ste nog bij mijn moeder woonde, tot aan mijn emigratie, verhuisde ik regelmatig van kamer om zo van de rommel af te zijn. We woonden namelijk in een groot huis, vlak achter de boulevard van Scheveningen. Mijn broer, een zeeman, heeft dat tot zijn 40ste volgehouden.
Dan bouwt de entropie alleen op in dat huis. Wel een comfortabele oplossing :D

Mijn leg extension apparaat is nieuw, maar mijn 2 drukbankjes al bijna 10 jaar oud.

Dan bouwt de entropie alleen op in dat huis. Wel een comfortabele oplossing :D
In Afrika miste ik mijn moeder maar had ik gelukkig ander personeel.

Maar nog ff niet.

Db press
5x8x55kg
Laatste set kon ik nog maar 7 reps.

Mijn bb doel voor 2025 (dat escaleerde snel) is om mijn benen weer te gaan trainen. Als mijn energieniveau het toelaat, later ook rug en schouders. Verwacht makkelijk 5cm spiergroei in 1 jaar, hoewel ik de leg extensions etc. voornamelijk ga doen om mijn versleten knieën te ondersteunen, zodat ik misschien weer een beetje normaal kan lopen en zelfs wandelen. Binnenkort beginmetingen.

Verdere doelen: sollicitatie naar andere baan, ben nu meewerkend coördinator in de dementiezorg en krijg steeds meer last van lastige pijntjes daardoor; reparatie van mijn Triumph Speed Triple, om weer een keertje elbow doen te kunnen doen als het weer warmer wordt; montage van Pirelli Scorpion Rally STR en vering upgrade op mijn Moto Guzzi V85tt allroad motor om af en toe het TET te gaan rijden; en op deze motor met moeder de vrouw achterop wat langere toertochten te kunnen maken nu haar mislukte heupoperatie eindelijk is gereviseerd.

Metingen li been:

boven, net onder bil: 64cm

onder, 5cm boven knie: 47cm

Een hoop mooie doelen, succes!

biceps

straight bar curls, wide grip
8x 20, 30, 40, 45, 45, 40kg

db concentration curls, seated
8x 17,5
12x15kg