XXL Nutrition

heavy duty

Ben inderdaad benieuwd wat jij natural kan bereiken in deze sport. Hoe lang train je al?
Train vanaf mijn 17de mijn broer heeft mij meegenomen. Ik haalde hem al snel in, hij kon me niet meer bijhouden. Toen ben ik even 2 jaar gestopt en meer op conditie getraind. Ik train nu een aantal jaar echt serieus, maar ondanks dat nog heel veel fouten gemaakt met voeding en training. Ik heb veel te veel op volume getraind, waarbij ik niet herstelde. Dit low-volume gaat mijn lichaam een hele andere prikkel geven.

Tevens kan ik echt niet klagen ik ben al tevreden maar ik weet dat ik nog veel meer kan en kan bereiken daar ga ik ook voor.

Ben het met je doel eens, ...al zou je maar tot de helft komen... daar teken ik voor.
Best veel massa met zo'n laag vetpercentage.
Ja voor jou wel snap ik ik ben wel een stuk jonger en ook qua fysiek heb ik op bepaalde vlakken geluk. Mijn mening is gewoon dat je naturel als je alles geeft een super goed fysiek kan opbouwen en ik ga dat laten zien. ( ben er al mee bezig ) 🤣 tegenwoordig willen mensen na 1/2 jaar zonder serieus trainen al gaan gebruiken.

Zou toch super gaaf zijn dat mensen denken dat je iets gebruikt maar je bent naturel 😊

PS: Ron jij hebt een heel mooi fysiek 💪🏻

Mijn testosteron is momenteel SKY high heb ik het gevoel. Ik volg ook tips van deze baas zijn topic 💪🏻💪🏻

• Topic Starter Topic Starter
Heb jij ook een power-lifting achtergrond? Hoe vaak train je trouwens je benen?
Train niet structureel benen, omdat ik daar erg veel spierpijn/stijfheid aan overhoud en ook nog 1-2 keer in de week op de mountainbike of racefiets zit. Vond squatten vroeger de leukste oefening, maar er weer mee beginnen is hel. Ga zeer binnenkort toch een leg extension/curl apparaat kopen, daar reageren mijn benen ook erg goed op. Heel misschien later uitbouwen naar frontsquats en stiff leg deadlifts, waren ook 2 favoriete oefeningen.

Op mijn 22ste kon ik reps met 170kg op de bank maar dat was wel met bonkje. Heb op mijn 58ste ook nog eens 4 slordige reps met 170 gedaan. In een officiële powerlift wedstrijd (trainde toen in de powerlift gym van hall of fame legende Wout Van der Toorn) kon ik op mijn 22ste 155 bankdrukken (Wout was een erg strenge referee), 240 squatten en 255kg deadliften bij 93kg lichaamsgewicht.

Laatst bewerkt:
Wilde eigenlijk vanochtend gaan mountainbiken, maar vies weer hier in de Bollenstreek. Plan B: met halters trainen. Dus nog maar een keer omgedraaid, de wekker die om 10 uur stond uitgezet en nog een keertje omgedraaid. Kon ik na ontwaken nog snel ff douchen, de lege bierflessen wegwerken (foto waardig) en naar mijn avonddienst. Dan maar morgen de biceps aanpakken.

Ja voor jou wel snap ik ik ben wel een stuk jonger en ook qua fysiek heb ik op bepaalde vlakken geluk. Mijn mening is gewoon dat je naturel als je alles geeft een super goed fysiek kan opbouwen en ik ga dat laten zien. ( ben er al mee bezig ) 🤣 tegenwoordig willen mensen na 1/2 jaar zonder serieus trainen al gaan gebruiken.

Zou toch super gaaf zijn dat mensen denken dat je iets gebruikt maar je bent naturel 😊
Ja, mooi streven :thumb:
Dan maar morgen de biceps aanpakken.
Daarom. Morgen weer een dag :)

Tijdje niet zwaar biceps kunnen trainen door een schouderblessure.

Nu weer een poging.

Db hammer curls
8x15
8x20
6x25
6x30
12x35
10x35kg

Db concentration curls
6x25
10x30
10x27,5kg

Vanmiddag leg extension machine gekocht! Powermark 640.

Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik 2 huizen, ok, twee ruimtes waar ik een drukbankje heb staan en halters en dumbbells heb liggen. Heb recent zelfs een plate tree gekocht tegen de oprukkende chaos (tgv. de 2de wet van de thermodynamica).

Helaas weer een beetje pijn in mijn rechter schouder na de zware hammer curls. Misschien moet ik die exorotaties met een klein gewichtje blijven voortzetten.

Ik doe nu ook 4 werksets biceps na borst.

Doe nu wel dan incline curl op bankje maar ik merk dat ik dit toch lastig vind qua uitvoering. Verder doe ik curls small stang.
Leg nog eens uit hoe je die oefeningen doet?

Incline curl kan bv. curls zittend op een incline bankje OF Scott/preacher curls staand achter een incline bankje zijn (doe ik zelf allebei als variant).

Leg nog eens uit hoe je die oefeningen doet?

Incline curl kan bv. curls zittend op een incline bankje OF Scott/preacher curls staand achter een incline bankje zijn (doe ik zelf allebei als variant).
Incline Curl met dumbells, moeilijk om dit uit te leggen maar het bankje doe ik naar achter beetje dezelfde stand als je incline dumbell press doet, dan heb ik twee dumbells in mijn hand en ga culs doen. Ik merk dat er wel veel spanning staat op mijn bicep maar mijn schouder vind dit niet zo leuk,

Incline Curl met dumbells, moeilijk om dit uit te leggen maar het bankje doe ik naar achter beetje dezelfde stand als je incline dumbell press doet, dan heb ik twee dumbells in mijn hand en ga culs doen. Ik merk dat er wel veel spanning staat op mijn bicep maar mijn schouder vind dit niet zo leuk,
Duidelijk, deze oefening kan je idd beter ff overslaan bij een schouderirritatie. De enige biceps curl die ik zelf zonder schouderpijn kan doen is concentration curls.

Terug
Naar boven