Tot een paar jaar geleden trainde ik ook in een ouderwetse hardcore gym waar ik een paar goede vrienden had, maar er trainden helaas ook enorme eikels (natuurlijk enhanced) die solliciteerden naar een stomp op hun neus. Die sportschool is al in 1980 opgericht, door een oude wedstrijdbodybuilder (2de bij mr Holland). Had wel wrijving met hem, hij kon gewoon niet accepteren dat hij met al zijn drugs minder gespierd was dan ik en vooral veel minder sterk. Ik kreeg ook een keer ruzie met een goede vriend van hem, die gast is zeker 10cm groter dan ik en 25 jaar jonger, dacht dat hij me uit kon dagen. Hij had zijn nieuwe vriendin bij zich en probeerde zich ten koste van mij bij haar te profileren als een bad ass door steeds op de plek te gaan trainen waar ik bezig was en mijn halter weg te leggen. Maar hij was even vergeten dat ik in die tijd 4x170kg kon bankdrukken en met 140kg pulldowns en cable rows en hem als een postpakketje kon optillen.
Kreeg toen een woedeaanval maar bleef uiterlijk kalm en ben naar de sportschooleigenaar gegaan om te vragen of ik die pestkop mocht slaan. De eigenaar had echter vanachter de balie de storm al zien aankomen en had zich verstopt in de bezemkast, waar ik hem uiteindelijk vond. Hij gaf me schoorvoetend toestemming, was zelf ook bang om een klap te krijgen. Dus ik weer terug naar die vriend van hem met het laatste nieuws. Toen die doorkreeg dat ik echt ging/mocht slaan begon hij me nog uit te schelden, maar toen ik op hem afkwam sleurde hij zijn vriendin mee naar buiten en vluchtten ze samen op zijn scooter de nacht in. Hij durfde daarna zeker 2 maanden niet meer naar de sportschool te komen.
Train nu dus thuis, heb bij mijn vriendin in de garage ook een gym ingericht. Train soms met de buurman in de basic fit om de hoek.