XXL Nutrition

Heb ik een beetje aanleg?

• Topic Starter Topic Starter
Keek gister in de spiegel en deed zo'n pose voor je rug, en als ik eerlijk ben vind ik dat zo slecht nog niet ???
Dat was de reden dat ik me ging verdiepen in m'n rug, ik vind dat dat het plaatje compleet maakt.
Tuurlijk doe ik het trainen voor het uiterlijk enzo, maar het geeft mij een goed gevoel wanneer ik progress zie, en ik zie hoeveel ik nu kan tillen en alles.
Voor jullie is dat misschien niks, maar het gaat erom wat ik zie, en dat zie ik waarschijnlijk beter als jullie --> in de spiegel :)

Even nog een vraagje...
Als ik m'n spieren goed wil laten groeien, moet ik dan de volgende dag eigenlijk spierpijn hebben?
Ik weet dat als je spierpijn hebt, je de cellen hebt beschadigd, wat als gevolg heeft dat het herstelt, en vervolgens nog extra wat bijkomt.
Ik heb vandaag namelijk niet echt spierpijn, en nu vraag ik me af of ik nu niet veel misloop.

Btw, even wat ik nu doe:
Biceps curl: 10 kg, 10 reps 3 sets
Side laterals: 4.5 kg, 5 reps 3 a 4 sets
Push ups: 10 reps 4 a 5 sets
Sinds gister doe ik nu ook 'Dippen'.
Doe het echter wel wat anders volgensmij:
Ik hou mijn handen een beetje achter me, en zet ze op de leuning van een bank, mijn voeten liggen op de grond, maar dan wel ver weg natuurlijk.
Dat doe ik 5 reps, 2 a 3 sets. (Vind dat trouwens best zwaar)

Side laterals vind ik ook best zwaar, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dat niet zo vaak doe --> een reden om dat te trainen :D

Met biceps curl merk ik dat ik nog wel kracht over heb voor nog wat reps erbij. Moet ik dat dan juist weglaten, en dan gewoon minder reps doen en er zo'n 1,5 kg erbij gooien?

- Van groot naar klein werken (eerst de grote spiergroepen: borst, quads, rug) en dan pas aan bicep / tricep / schouderwerk beginnen. Niet beginnen met de kleine spiergroepen als je uit de grote spiergroepen nog het maximale wil halen.

Het was niet in volgorde hoor ;)
Hmm zou dit dan wat zijn:

1. Push Ups
2. Side Laterals
3. Evt rug, maar daar moet ik even meer over lezen, want ik heb liever dat ik het een tijdje niet doe, dan dat ik het een tijdje verkeerd doe :D
4. Geen flauw idee hoe het heet, maar ik doe dan met zo'n 10 kg de dumbbells boven mijn schouders omhoog, dan weer terug naar beneden. Net alsof je iets omhoog duwt zegmaar. (Voor je schouders e.d neem ik aan)
5. Biceps Curl
6. Dips

Graag nog even een reactie over het groeien v/d spieren en het spierpijn enzo ;)

Het was niet in volgorde hoor ;)
Hmm zou dit dan wat zijn:

1. Push Ups
2. Side Laterals
3. Evt rug, maar daar moet ik even meer over lezen, want ik heb liever dat ik het een tijdje niet doe, dan dat ik het een tijdje verkeerd doe :D
4. Geen flauw idee hoe het heet, maar ik doe dan met zo'n 10 kg de dumbbells boven mijn schouders omhoog, dan weer terug naar beneden. Net alsof je iets omhoog duwt zegmaar. (Voor je schouders e.d neem ik aan)
5. Biceps Curl
6. Dips

Graag nog even een reactie over het groeien v/d spieren en het spierpijn enzo ;)

Military press / db shoulder press

En nee , spierpijn hoef je niet te hebben. Is geen indicatie van groei.

Hey je komt al een beetje in de buurt van mijn trainingsschema voor de andere 2 dagen thuis! Ik doe ook al een heeeele tijd Side Laterals (Wist niet dat ze zo heetten) en ze zijn relatief zwaar inderdaad maar ze zijn wel erg goeie oefeningen! Ik raad je aan om ook op youtube te kijken enzo voor de techniek.

Nog een vraagje, is de volgorde van Buik-Borst-Triceps-Biceps-Onderarm-Rug goed? Of kan ik beter rug eerder doen?

Nog een vraagje, is de volgorde van Buik-Borst-Triceps-Biceps-Onderarm-Rug goed? Of kan ik beter rug eerder doen?

- Van groot naar klein werken (eerst de grote spiergroepen: borst, quads, rug) en dan pas aan bicep / tricep / schouderwerk beginnen. Niet beginnen met de kleine spiergroepen als je uit de grote spiergroepen nog het maximale wil halen.

Staat 3/4 posts boven jouw post. Hoe moeilijk is het om te lezen ??

Staat 3/4 posts boven jouw post. Hoe moeilijk is het om te lezen ??

Zag het ja, daarom deze vraag.
Vind het lekker op deze volgorde maar vroeg het me alleen af of het zo ook goed was.
Ik wil er natuurlijk ook het beste van maken en dat kan dus niet op deze volgorde.

Zag het ja, daarom deze vraag.
Vind het lekker op deze volgorde maar vroeg het me alleen af of het zo ook goed was.
Ik wil er natuurlijk ook het beste van maken en dat kan dus niet op deze volgorde.

Nee dus. Je kan best eerst "push" bewegingen afronden voordat je aan "pull" bewegingen begint, dus: Borst / schouders / triceps, gevolgd door: Rug / biceps / onderarmen. Eventueel kun je natuurlijk ook pull voor push doen, of de ene keer eerst de pull bewegingen eerst en de andere keer eerst de pushbewegingen.

Nee dus. Je kan best eerst "push" bewegingen afronden voordat je aan "pull" bewegingen begint, dus: Borst / schouders / triceps, gevolgd door: Rug / biceps / onderarmen. Eventueel kun je natuurlijk ook pull voor push doen, of de ene keer eerst de pull bewegingen eerst en de andere keer eerst de pushbewegingen.

Okey bedankt.

Oke, nou misschien doe ik het zometeen nog wel effe, of vanavond als ik zin heb. 'T is 2 dagen geleden dat ik trainde, dus 1 dagje rust lijkt me wel goed.
Ik ga denk ik ook even kijken voor meerdere oefeningen voor mijn borst, aangezien opdrukken volgensmij de bovenste spieren van de borst traint.
Had het er gister met mijn vader over en die weet ook wel wat dingen, deet het vroeger ook. Want ik wil dat mijn borstspieren te zien zijn, aangezien dat je lichaam meteen een andere look geven, beter dus.

Dus de push en pull oefeningen niet door elkaar doen?
Oke bedankt, dat hou ik in m'n achterhoofd ;)

Serieus, welke member heeft een nieuwe account aangemaakt met de naam Scootert.
Het klopt gewoon allemaal de vragen, de naam...

En dit slaat op? :eyes:

Zou ook wel meer thuis oefeningen willen weten voor de borst! Scootert als je nog iets nieuws weet (of rug) kun je me dan ff op de hoogte houden? :D

Nee, ik bedoelde niet dat je persé de push en pullbewegingen apart moet doen. Ik heb slechts een voorbeeld van een goede onderverdeling gegeven die ik zelf ook hanteer.

Oh oke, is goed :thumb:

Lorenz, je kunt ook gewoon zelf zoeken op oefeningen. Als je bijv op Google zoekt: "Rug oefeningen" vind je genoeg ;)

Inderdaad, maar vooral voor de borst vind je niet veel anders als de basisoefeningen die ik al gebruik:D

sorry maar dit is echt kkvies.. anorexiaa.
doe aub niet zo eigenwijs. denk je dat de experts het hier minder goed weten dan een eigenwijze puber zonder ook maar een grammetje spiermassa? daarbij, je geeft arrogante reacties op hun terug als ze je proberen te helpen. als je niet geholpen wilt worden, waarom post je dan hier een foto?
ga nou maar eerst eens een fatsoenlijk trainings - voedingsschema in elkaar zetten voordat je doet alsof je al een legendarische ifbb pro bent..
en antwoord op je vraag. ten eerste je kunt bijna nooit zien aan een begin foto van iemand die nooit aan een vorm van krachttraining doet of hij aanleg heeft. Post over een jaartje weer een foto en vergelijk ze hier. Als je dikke gains hebt gemaakt kunnen ze hier zeggen of je aanleg hebt of niet..
Luister gewoon naar de grote jongens, kom je nog ver mee

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

En nu een reactie waar je misschein wat aan hebt.
Begin met rippetoe! is een schema voor beginners waarmee je snel kracht en massa kunt opbouwen. Dit is een kort schema met maar een paar oefeningen maar ze zijn bijna allemaal compound. Je kunt er best wat isolatie oefeningen bij doen maar aangezien je veel meer hebt aan compound oefeningen zal ik als ik jou was gewoon dat doen.
Je hebt een A en een B schema bij rippetoe.
Op BVB maandag doe je A, op woensdag B, en op vrijdag weer A.
dan de eerstvolgende maandag doe je B, woesndag A, vrijdag B.
Etc.
gebruik even de zoekfunctie voor meer info want er staan hier tig topics over rippetoe

heb heel de shit niet gelezen verder maar...
als antwoord op je vraag:
alles zit 80% tussen je 2 oren.. dus iedereen kan hoog scoren als..
het karakter er is om ervoor te gaan!!

sorry maar dit is echt kkvies.. anorexiaa.
doe aub niet zo eigenwijs. denk je dat de experts het hier minder goed weten dan een eigenwijze puber zonder ook maar een grammetje spiermassa? daarbij, je geeft arrogante reacties op hun terug als ze je proberen te helpen. als je niet geholpen wilt worden, waarom post je dan hier een foto?
ga nou maar eerst eens een fatsoenlijk trainings - voedingsschema in elkaar zetten voordat je doet alsof je al een legendarische ifbb pro bent..
en antwoord op je vraag. ten eerste je kunt bijna nooit zien aan een begin foto van iemand die nooit aan een vorm van krachttraining doet of hij aanleg heeft. Post over een jaartje weer een foto en vergelijk ze hier. Als je dikke gains hebt gemaakt kunnen ze hier zeggen of je aanleg hebt of niet..
Luister gewoon naar de grote jongens, kom je nog ver mee

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

En nu een reactie waar je misschein wat aan hebt.
Begin met rippetoe! is een schema voor beginners waarmee je snel kracht en massa kunt opbouwen. Dit is een kort schema met maar een paar oefeningen maar ze zijn bijna allemaal compound. Je kunt er best wat isolatie oefeningen bij doen maar aangezien je veel meer hebt aan compound oefeningen zal ik als ik jou was gewoon dat doen.
Je hebt een A en een B schema bij rippetoe.
Op BVB maandag doe je A, op woensdag B, en op vrijdag weer A.
dan de eerstvolgende maandag doe je B, woesndag A, vrijdag B.
Etc.
gebruik even de zoekfunctie voor meer info want er staan hier tig topics over rippetoe

Goed... En nu even lezen wat ik heb gezegd over 'schemas' en de foto's enzo, grote kerel ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven