MuscleMeat

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

Lekker aan het trainen @HertogSandBox ! Netjes hoor. Voeding omhoog gegooid, goed zo!
Ik duim mee voor je scriptie. Tweede keer, goede keer...? Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Lekker aan het trainen @HertogSandBox ! Netjes hoor. Voeding omhoog gegooid, goed zo!
Ik duim mee voor je scriptie. Tweede keer, goede keer...? Succes!

Thanks! En yes cals gaan omhoog. Inderdaad 2e keer, net voor de zomervakantie is hij afgekeurd met een 5. Met name door een verkeerde indeling en apa verwijzing :(

Thanks! En yes cals gaan omhoog. Inderdaad 2e keer, net voor de zomervakantie is hij afgekeurd met een 5. Met name door een verkeerde indeling en apa verwijzing

Zuur is dat zeg, moest je het helemaal opnieuw schrijven, of tweede kans? Lekker als het er op zit.
Mooi dat die kcals omhoog gaan! Lees ook dat het mentaal lastig voor je is om hoger te zitten qua voeding?
Probeer altijd aan die keren te denken dat het je lukt om je doel te halen en probeer dat gevoel vast te houden! :flexbiceps:

Zuur is dat zeg, moest je het helemaal opnieuw schrijven, of tweede kans? Lekker als het er op zit.
Mooi dat die kcals omhoog gaan! Lees ook dat het mentaal lastig voor je is om hoger te zitten qua voeding?
Probeer altijd aan die keren te denken dat het je lukt om je doel te halen en probeer dat gevoel vast te houden! :flexbiceps:

2e keer inleveren, onderzoek zelf / onderzoeksvoorstel wel voldoende. En ja mentaal vind ik het lastig gewicht en of vet aan te zetten, maar kan er inmiddels al beter mee omgaan :)

Ha vrienden!

Eindelijk iets positief te melden hier, heb vanmorgen om precies 10:57 te horen gekregen dat mijn scriptie voldoende is beoordeeld. Ik heb het gewoon fucking gehaald!!, het cijfer was karig (6,4), maar hier kijkt over een paar jaar niemand meer naar :rolleyes: Nu alleen nog 1 klein verslag en dan ben ik officieel afgestudeerd.

Morgen moet ik weer naar de internist @ziekenhuis voor bloeduitslag etc. Hopelijk valt dit mee.
Ik zit nu een aantal dagen op 3000 calorieën en kom toch wel snel aan merk ik. Ik weeg nu 64,5 kg. Dat is bijna 3kg in 4 dagen, veel vocht etc dat snap ik. Ik blijf hier gewoon op en kijk waar volgende week ergens strand. Trainingen gaan wel echt goed. Vanmorgen eindelijk weer een 70kg kunnen benchen voor 5x5, dit is mn PR tot op heden.

Ik zal mn trainingen weer gaan loggen en actiever zijn! Heb er nu weer tijd voor en zin an!

Tot morgen :)

Gefeliciteerd chef, hopen op goed nieuws morgen :)

Gefeliciteerd man, 6.4 vind ik niet karig een 5.5 is karig.

Proficiat!

Hoe gaat het hier?

Een beetje laat, maar ik ben alsnog in. Ben ook een 'hardgainer' dus misschien kan ik hier nog iets leren. In je openingspost was je 64 kg en nu, ruim 10 maanden later ben je 64,5. Waar is het misgegaan?

Laatst bewerkt:
Een beetje laat, maar ik ben alsnog in. Ben ook een 'hardgainer' dus misschien kan ik hier nog iets leren. In je openingspost was je 64 kg en nu, ruim 10 maanden later ben je 64,5. Waar is het misgegaan?

Leuk dat jullie nog geïnteresseerd zijn! Op dit moment beetje ups en downs wat betreft motivatie. Ik ga nog wel 4 tot 5x per week, maar echt gewichten bijhouden zit er niet meer bij. Voeding track ik wel, zit op dit moment rond de 3200 calorieën en ik weeg 66kg. Het loggen ben ik van plan binnekort weer op te pakken. Mezelf beloofd vanaf januari (ja goeie voornemens :o ) weer wat serieuzer naar mijn doelen te kijken en weer te gaan loggen.

Op het forum ben ik nog wel heeel actief! Doel voor 2020 = 70+kg te wegen en 1x 100kg benchen!

Allereerst wens ik een ieder van jullie een fantastisch 2020! Leuk dat je nog meeleest in mijn log.

Ik heb voor mezelf besloten mee te gaan doen aan de "Nieuwjaars gekte" en het een en ander weer op te gaan pakken.
Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt heb ik het trainen, de voeding en het loggen een beetje laten versloffen.. er waren veel andere prioriteiten die voorrang kregen. Dit is natuurlijk niet erg, maar ik wil het wel weer veranderen. Zo heb ik besloten trainingen weer te loggen en me te gaan focussen op progresive overload. Ik heb nu het gevoel dat ik stil sta, wat natuurlijk zonde van de tijd is.

Oke, goed verhaal maar wat is nu eigenlijk je plan/ doelen voor 2020?
1. 100KG benchpress <-- dit is echt een lifegoal voor me. Geen idee hoe ik er nu voor sta, binnenkort ga ik me 1rm testen. (ill let you know! :cool: )
2. Afstuderen (15 januari krijg ik uitslag laatste opdracht) en full-time job vinden!
3. Bodyweight naar de 70KG op 1.78cm. <-- geen idee wat ik nu weeg, binnenkort ga ik me wegen :o
4. Focus op gezondere voeding in plaats van leven onder het mom van IIFYM.

Ik wil er vooral voor gaan zorgen dat ik plezier in mijn trainingen hou. Je zal dus geen "perfecte" trainingsschema's voor spiergroei vinden in mijn log. Ik wil namelijk niet dat mijn trainingen als een verplichting aanvoelen in plaats van iets wat altijd een hobby is geweest!

Ik ga 6x per week trainen en een push, pull, legs schema hanteren. 5x5HH op de compounds en 3x10-12 op de isolatie oefeningen. Mijn trainingsschema zal een beetje lijken op wat ik voorheen in dit logje heb gedaan/ <-- suggesties zijn altijd welkom!

Wat denken jullie dat het handigst is, een nieuwe log starten of hier verder loggen? :shrug:

Jullie kunnen weer een hertogsandbox verwachten die actief gaat loggen, hier en daar een food foto en trainingsmateriaal zal posten. Ik heb er in ieder geval weer zin in om te knallen :D

Vanaf maandag 6-1-2020 zal ik mijn trainingen gaan loggen.

Morgen ga ik mn trainingen loggen van mijn nieuwe schema. Vandaag zoals beloofd 1rm test op de bench gedaan en haalde 80KG! Echt een zieke pr voor mij. Ben toen verder gegaan met 5x5 en haalde daar 70kg! Weet niet waarom maar dat is ook een pr :).

Heb zin in nieuwe schema en weer lekker te knallen en groeien :). Voor 99% zeker ga ik voor een push pull legs.

Vandaag plannen gesmeden voor het ppl schema, en de voeding.

Ik heb me vanmorgen gewogen na lange tijd, en kwam uit op een schamele 63kg. Vanaf vandaag ga ik weer tracken en voeding clean proberen te houden. Start intake; 2800 calorieen. Doel gewicht = met 70KG de zomer in gaan. Dat is laten we zeggen 7kg in 6-7 maanden tijd, wat neerkomt op 1kg per maand. Lijkt me een realistisch en mooi doel.

Ook heb ik besloten verder te blijven loggen in dit topic, onder een andere titel. In 2020 moet het gebeuren, 1x100kg bench. (Huidig PR = 1x80KG)

Vandaag pullday gedaan. Geëindigd met 3 triceps oefeningen, omdat ik gisteren chest en biceps deed.

Morgen benen op de planning dus hebben armen rust. Vanaf woensdag pak ik triceps en borst samen, en donderdag dan biceps en rug. Zoals het oorspronkelijk hoort zeg maar.. :o

Oke genoeg gelul. De train of today; 8 tot 12 HH

Pullups BW 4x6

Cable lat pulldown 4x8x61.3KG

Cable low row 4x10 (squezee) x 52KG

Standing lat pulldown 4x10x21.3KG

Lying dumbell row 4x8x18KG

Triceps rope pulldown 3x12x17.3kg

Cable tri ext 4x10x5.7KG

Ome arm Cable tri pushdown 3x12x3.4KG

Prima train. Geen bijzondere PR's. :shrug:

Wat denken jullie van de trainingsvolume op de rug? Heb nu 4 rug oefeningen exl. Warming up met pullups. Te veel? Te weinig? Tips zijn welkom!

You go!
Ben benieuwd hoe je progressie gaat. :)

Rug is wel behoorlijk veel volume. Waarom zoveel sets en reps?

Rug lijkt me te hoog volume. Het is niet raar om hier meer oefeningen te doen, rug bestaat ook uit erectors, latissimus dorsi, rhomboids, en je kunt zelfs de trapezius/serratus hier nog bijrekenen. Doe dan gewoon 3 setjes per (of zelfs 2).

Je moet harder bulken, die 100kg kan makkelijk in 3 maanden - 5 maanden

You go!
Ben benieuwd hoe je progressie gaat. :)

Rug is wel behoorlijk veel volume. Waarom zoveel sets en reps?

Weet eigenlijk niet, vind deze oefeningen fijn en ik kan voor mn gevoel best veel hebben voordat mijn rug een beetje uitgeput is.. ik probeer dit, mocht het idd te veel blijken pas ik het aan! Thx voor de motivatie :)

Je moet harder bulken, die 100kg kan makkelijk in 3 maanden - 5 maanden

Nou makkelijk denk ik niet. 20+ kg op een compound is best veel (denk ik), en de bulk gaat serieus worden. Ik ben echt gemotiveerd op dit moment om gewicht te gainen :lifter:

Terug
Naar boven