AndroidHealthClinic

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

• Topic Starter Topic Starter
Vanacht enorme kut nacht gehad, 4x badend in het zweet wakker geworden met zieke buikkrampen. Lijkt wel een voedselvergiftiging ofzo. Vanmorgen op het punt gestaan me ziek te melden op werk, maar toch maar gegaan met de gedachten dat ik altijd nog ziek naar huis kan...

Afijn, eind vd ochtend werden de krampen iets minder, maar bleven wel aanhouden. Ben ook al 8x wezen kakken vandaag. Er stond een legday op de planning, maar dit kan je geen training noemen...

Toch maar een opsomming:

Squat 4x5x50kg
Leg curl 3x12x37kg
Leg extension 3x12x47kg
Calf ext <-- geskipped ivm buikpijn.

Ongeveer na 40 minuten hield ik het niet meer uit en ben ik naar huis gegaan. Volgende keer beter.. hopen dat ik morgen fitter ben en pushday 2 vd week kan uitvoeren!

Buikpijn aardig weg getrokken, laat nog wel veel scheten en heb hier en daar steken. Geen smoesjes maar trainen!

Pushday

Bench 5x5x65kg (zat niet meer in)

Incline dumbell press 4x10x22kg

Overhead press 5x5x45kg

Cable fly 3x12x12.4kg

Dumb side raise 4x10x8kg

Facepulls 4x8x17.5kg

Triceps rope pulldown 3x12x17.5kg

One arm tri ext (rope) 3x12x5.7kg

Huidige cals op 2800. Voorbeeldje van gisteren: 176 eiwit / 390 carbs / 45 vet

Prima training. Morgen pulllll

Vanmorgen weer ff gewogen, weegschaal ga 64kg aan. +1 zou dit betekenen.. maarja, vocht / tijdstip van de meting etc. Nog geen touw aan vast te knopen dus.

Vandaag werken van 16:00 tot 22:30, vanmorgen eerst de gym in om zelf wat te doen. Dit is hem geworden;

Pullday 2 of the week

Pullups BW 4x6 <-- zit volg keer een 7e in.

Cable lat pulldown 4x8x61.3KG <-- volg keer 4x9x61.3 proberen.

Cable low row 4x10 (squezee) x 52KG <-- eigenlijk easy. Jammer dat ik het apparaat niet kan verhogen :angstig:

Standing lat pulldown 4x10x21.3KG vooral op de uitvoering gelet, zodat ik mn lats extra aanspan. voelde beter zo

Lying dumbell row 4x8x18KG <-- volg keer de 20kg dumbells 4x8 proberen

Alternate dumbell hammer curl 3x 12x16kg dumbells

Biceps dumb curl 4x10x12kg dumbells

Ging beter dan verwacht. Dikke voldoende. Wilde gewichten nog niet gelijk uppen al voel ik wel dat ik binnenkort zwaarder kan gaan. Vandaag eieren voor mn geld gekozen en vooral focus op uitvoering. :fire::fire:

Morgen staat eigenlijk benen training op de planning, maar ik heb zo'n enorme spierpijn van afgelopen legday dat ik er een hard hoofd ik heb. Anders pak ik denk ik gewoon pushday 2 van de week en benen dan zaterdag inplan.

Hebben jullie nog tips wat de spierpijn kan verminderen voor een training? Ik snap dat opwarmen belangrijk is, maar ik kan echt amper lopen. En raden jullie uberhaupt aan om met zo'n erge spierpijn te trainen? Maak ik dan niet meer kapot dan lief is?

Nu verder met werken, vanavond kip gyros uit de airfryer met zoete aardappel op het menu. De 2800 calorieën gaan we ook vandaag gewoon halen. Ben benieuwd of ik steady aan kan blijven komen.. iniedergeval tot morgen! :flexbiceps:

Wat betreft spierpijn in je benen. Even foamrollen vooraf wil nog wel eens helpen.

Training vrijdag 10 jan:

Seated barb should press 5x5x35kg <-- 1ex ooit, lekkere oefening zeg! Beter dan staand. Ga ik vaker doen.

Dumb should press 4x10x18kg

Side raise 3x12x8kg

Smith machine shrug 4x10x40kg

Facepulls 4x10x17.5kg

Dumbell Reverse fly 3x12x5kg

Prima train. Zoals gezegd te veel spierpijn voor legs..

En vandaag de workout bestond uit:

BP 5x5x65kg

Incl dumb press 4x10x22kg

Flat dumb press 4x10x20kg

Fly machine 4x10x89kg

Triceps pushdown 3x12

One arm tri pushdown 3x12

Overhead tri ext 3x12

10 mins loopband (wandelen) want wou la casa di papel aflevering afkijken :o

Morgen rug + biceps want teffus veel spierpijn benen nog. Kan maandag benen pakken dan!

Fijn weekend mensen ;)

Training vrijdag 10 jan:

Seated barb should press 5x5x35kg <-- 1ex ooit, lekkere oefening zeg! Beter dan staand. Ga ik vaker doen.

Dumb should press 4x10x18kg

Side raise 3x12x8kg

Smith machine shrug 4x10x40kg

Facepulls 4x10x17.5kg

Dumbell Reverse fly 3x12x5kg

Prima train. Zoals gezegd te veel spierpijn voor legs..

En vandaag de workout bestond uit:

BP 5x5x65kg

Incl dumb press 4x10x22kg

Flat dumb press 4x10x20kg

Fly machine 4x10x89kg

Triceps pushdown 3x12

One arm tri pushdown 3x12

Overhead tri ext 3x12

10 mins loopband (wandelen) want wou la casa di papel aflevering afkijken :o

Morgen rug + biceps want teffus veel spierpijn benen nog. Kan maandag benen pakken dan!

Fijn weekend mensen ;)
Kan je wel alles geven met twee push trainingen achtereenvolgende dagen?

Kan je wel alles geven met twee push trainingen achtereenvolgende dagen?

Nee het is verre van ideaal, maar zoals eerder vermeld in logg train ik niet met het beste schema. Ik probeer elke training gewoon max te geven en progressive overload te creëren. Ik ben me ervan bewust dat 1 dag rust er tussen min of meer overkill is voor chest, maar benen kon ik echt niet met die spierpijn en wou wel gewoon trainen..

De afgelopen 2 trainingen

Zondag 12 - 01 - 2020

Pullday 2

Pullups 4x6

Lat pulldown 4x10x61.3kg (dit keer om de beurt normaal en behind the neck), weet nietzo goed of ik hem nou fijn vindt om behind the neck te doen ipv naar de borst trekken, iemand ervaring mee?

Cable row 3x12x58kg (maximale gewicht)

Standing / bendover lat pulldown 4x10x19.3kg

Lying dumb row op bankje 4x10x20kg dumbs (PR)

Reverse fly 3x12x3.4kg

Hammer curl dumbells 3x12x16kg

Dumb curl dumbells 3x12x14kg

Maandag 13- 01- 2020

Legday 1

Vandaag weer legs geprobeerd aangezien de spierpijn aardig weg is. En man man wat ging die lekker!!

Squat 5x5x50KG << gelet op vorm en rustig en diep. Ging gemakkelijk. Volg keer 60KG proberen!

Leg press in egym 4x10x100KG

Singleleg extension in egym 3x12x25KG

Stiff deadlift met dumbels 4x10x26KG dumbells

Calf ext in Smith machine 3x12x100KG

Ab crunch met touwtje 3x15x34KG

Voelde echt lekker vandaag. Vorige legday schoot de kramp er in, maar vandaag nergens last van.

Gewicht vanmorgen was 64.4KG, gaat mijn gewichtgain te snel denken jullie? Niet dat ik het erg vindt, maar t teveel aankomen in korte tijd is onnodig extra vet ipv spier?

Agja we blijven lekker doorgaan op 2800 zolang ik maar aankom :D Morgen lang dagje werken en eind vd middag gaan we pushday 1 van de week doen. Ga proberen 5x5x70kg op de bench. Morgen ook chili con carne op het menu. Can't wait for that! :p

Nu lekker spruitjes met een schnitzel en aardappeltjes. Iedereen fijne avond en tot morgen! :lifter:

Bijlagen

• 20200113_175540.jpg
    20200113_175540.jpg
    112,9 KB · Weergaven: 136
HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress
Gewicht vanmorgen was 64.4KG, gaat mijn gewichtgain te snel denken jullie?
neen :D
weet nietzo goed of ik hem nou fijn vindt om behind the neck te doen ipv naar de borst trekken, iemand ervaring mee?
zowel push als pull behind the neck kan een prima oefening zijn, voorwaarde is wel dat je schoudermobiliteit voldoende is om het goed uit te voeren, als dit niet het geval is moet je het eigenlijk niet doen, best wel een blessuregevoelige beweging dan.

De train of today: Pushday 1 of the week

Bench: 5x5x68.5kg (helaas doelstelling van 5x5x70kg niet gehaald)

Overheadpress: 5x5x45kg

Chest Incline dumb press:
2x10x20kg dumbells
2x8x22kg dumbells

Fly cable station: 3x12x12.7kg

Dumbell Side raise:4x10x8kg dumbells

Triceps rope ext 3x12x17.5kg

One arm tri rope ext 4x10x5.2kg

Upright row in smith machine 4x8x20kg

Facepulls 4x10x17.5kg

Lekkere training met een heerlijke pomp op het eind. Calorieën laat ik gewoon lekker zo. Misschien nu ff snelle weightgain maar ik mag ook wel wat extra gewicht gebruiken. Ook al is dit vet. 64kg op 1.78 is gewoon te karig :p

Morgen pullday 1 of the week

Pullday 1 of the week

Pullups 3x6 + 1x 7 BW
Lat pulldown 4x10x61.3kg
Cable row 4x10x52kg
Standing lat pulldown 4x10x21.3kg
Lying on bench dumbell row 4x8x20kg dumbs PR:D
Reverse cable fly 4x10x3.2kg
Hammer dumb curl 3x12x16kg
Bicep Dumbell curl 4x10x12kg

Crosstrainer +- 10 minuten.. (serie afkijken :emo:) ik weet het, ik ben netflix addicted.

Prima training, hier en daar weer kunnen verhogen op onder andere de pullups en de dumbell row. Als extra had ik nog een supersetje gemaakt van dumbell curl i.c.m reverse fly omdat zin in :p

Ik merk qua voeding wel echt verandering. Waar ik doorgaans geen 2.5k calorieën weg kreeg eet ik nu gemakkelijk 2800-3000 weg en heb dan nog trek. Ik eet vrijwel 99% "gezond" en let op genoeg vezels etc. Hopelijk stagneert mijn bodyweight binnenkort zodat ik cals kan gaan uppen :)

Morgen lange avond en dag werken, s'ochtends kijken of ik weer kan squaten. Heb weinig spierpijn in mijn benen na de laatste legday, alleen voelen ze wel vermoeid ofzo. Agja, we gaan het gewoon proberen :o

Zijn er toevallig mensen hier die verstand hebben van verschillende bloedwaarden? Heb onlangs bloed laten prikken en vraag me af of er opvallendheden zijn in bijv. Te korte of overschot aan waardes.

yups :) wat wil je weten?

Legday 1 of the week

Squat 5x5x55KG

Leg press in egym 4x10x100KG

leg extension in egym 3x12x45KG

Stiff deadlift met dumbels 4x10x26KG dumbells

Calf ext in Smith machine 3x12x100KG

Ab crunch met touwtje 3x15x34KG

Man man weer een lekkere legday achter de boeg. Voor dat ik aan benen training begin zie ik er altijd tegen op, maar als ik eenmaal bezig ben voelt het heerrlijk. Zeker na afloop een voldaan gevoel.

Squat voelde ook goed en steady aan, deze heb ik met 5kg verhoogd, en ga ik volgende week weer met 5kg verhogen. Ik voel dat dit gemakkelijk te doen is. Ben erg benieuwd naar de spierpijn morgen :o

Mentaal wordt het op de een of andere manier wel lastig. Doordat ik nu in gewicht aankom (en mogelijk vet), voelt mijn buik etc ook gewoon vetter aan ofso. Alsof je meer vocht aan het vast houden ben. Lastig te beschrijven. Als ik vervolgens in sportkleding in de gym aan het knallen ben zie ik er echt gewoon gespierder / groter uit voor mijn gevoel. <-- wss ziet de medemens geen verschil :emo:

Als ik niet in de spiegel had gezien dat ik "groter" / gespierder wordt was ik al lang omlaag gegaan in calorieën. Maar nee, ik heb echt aan mezelf belooft de weight/vetgain te accepteren en gewoon aan te blijven komen! Hopelijk wordt ik op de compound lifts ook echt sterker!

Morgen lange dag werken, maar wel trainen. We gaan voor een pushday 2 of the week :flexbiceps:

Zo snel kom je geen vet aan he! ;) Laat je koppie niet op hol slaan :)
Lekker getraind! :thumb:

Zo snel kom je geen vet aan he! ;) Laat je koppie niet op hol slaan :)
Lekker getraind! :thumb:

Het trieste is dat ik als geen ander weet dat je niet zo snel aankomt etc. Ik weet precies hoe het werkt en de vork in de stil zit, maar het blijft dat mentale gezeik van mij wat het lastig maakt :(

Drukke dag op werk en ik weet niet waarom maar was zo dorstig vandaag dat ik al zeker 6 liter vocht heb gedronken. (Koffie,monster,slimpie). En dus ook vaak het toilet moeten bezoeken. Tijdens de training moest ik ook 3x ofzo, dit irriteerde me enorm. Note to myself: iets minder proberen te drinken voor een workout.

Afijn de training van vandaag was Pushday 2 of the week:

3x5x65kg benchpress
2x5x67.5kg benchpress

Military press 5x5x42.5kg

Cable fly 3x12x12.6kg

Dumbell side raise 4x10x8kg

Upright row 4x10x20kg

Incl dumbell press 4x8x22kg

Triceps rope ext 3x12x17.5kg

One arm tri rope ext 4x10x5.7kg

En klaar dermee. Prima training, helaas weer niet kunnen verhogen op de bench.. hopelijk gaatie ooit beter aanvoelen en kan ik eindelijk weight uppen..

Al met al tevreden. Morgen laatste workout van de week (pullday 2)

Terug
Naar boven