SebastiaanG
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 13
Zowaar het wachten wordt beloond. Vandaag me pakketje binnen gekregen is mijn nano vapor inbeslaggenomen ivm geneesmiddelenwet. Tevens staat er op de kopie van bewijs van inname een procesverbaalnummer. Kan iemand mij dit verklaren?
Dat is zuur, mijn Nano Vapor is gewoon aangekomen. Over dat procesverbaalnummer zou ik even contact opnemen met de douane voor de zekerheid.
Normaal worden alle processen-verbaal ingezonden aan de officier van justitie. De officier van justitie is immers de ambtenaar die moet beoordelen of het een strafzaak kan worden, de verdachte een schikking aanbiedt ter voorkoming van strafvervolging of dat de zaak wordt geseponeerd. Deze hoofdregel geldt voor de douane-ambtenaar echter alleen voor commune delicten en NFD-delicten, waarbij het PV door tussenkomst van de boete-fraudecoördinator wordt ingezonden aan de officier van justitie.
Grote kans heb je dat jou "zaak" gewoon word geseponeerd omdat jou gelede schade al groot genoeg is. Mocht je ongeluk hebben kan de officier van justitie je nog een schikking aanbieden/opleggen. In het aller ergste geval moet je voorkomen maar die kans acht ik wel heel erg klein.
Balen dat het is ingenomen, maar ik denk dat je er weinig meer aan doet, behalve als je er echt werk van wil maken en het tegendeel wil bewijzen. Probeer het nog een keer of koop het in nederland.
Laatst bewerkt:

Ik vroeg me alleen af of je misschien nog een vraag had die nog niet beantwoord was ergens anders in het topic.