Fitness Seller

Het bestel-in-Amerika ervaringen topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.721
Nog steeds geen sticky met bijna 100 000 views?
dan maar een bumpje.

Wegens het mislopen van een toch wel leuke actie van sportfood heb ik dan maar besteld van bodybuilding.com. Meteen een grote bestelling gedaan met de bedoeling een jaarvoorraad in te slaan. Het voordeel van een jaarvoorraad is dat je supplementen die je in voorraad koopt niet kunnen stijgen in prijs. Het nadeel is de rente die je eventueel misloopt op je zichtrekening maar het vermijden van prijsstijgingen, besparen van extra verzendingskosten en de 20 % korting die je krijgt op bulkaankopen (10 % gewone + 10 % bulk) zorgen voor een flinke kostenbesparing waar arme dbb'ers absoluut hun voordeel mee doen. Na amper 1 week en 3 dagen kwamen mijn dozen netjes verpakt toe zonder extra kosten. Ondanks dat ik negatieve respons kreeg op mijn vraag naar free straps omdat ik al een extra bulkkorting kreeg zaten ze er toch bij :D Niet dat ik ze ga gebruiken maar ik heb ze toch wel lekker nu :D gratis uiteraard en ook de prijs die ik betaald heb voor mijn bestelling had ik zeker nergens anders goedkoper kunnen verkrijgen. +++ voor bodybuilding.com dus al was het nog toppier geweest als ze er per vergissing een pot whey teveel in hadden gestoken want ik twijfel nog of ik met 30 lbs wel zal toekomen voor een jaar.

Nog steeds geen sticky met bijna 100 000 views?
dan maar een bumpje.

Wegens het mislopen van een toch wel leuke actie van sportfood heb ik dan maar besteld van bodybuilding.com. Meteen een grote bestelling gedaan met de bedoeling een jaarvoorraad in te slaan. Het voordeel van een jaarvoorraad is dat je supplementen die je in voorraad koopt niet kunnen stijgen in prijs. Het nadeel is de rente die je eventueel misloopt op je zichtrekening maar het vermijden van prijsstijgingen, besparen van extra verzendingskosten en de 20 % korting die je krijgt op bulkaankopen (10 % gewone + 10 % bulk) zorgen voor een flinke kostenbesparing waar arme dbb'ers absoluut hun voordeel mee doen. Na amper 1 week en 3 dagen kwamen mijn dozen netjes verpakt toe zonder extra kosten. Ondanks dat ik negatieve respons kreeg op mijn vraag naar free straps omdat ik al een extra bulkkorting kreeg zaten ze er toch bij :D Niet dat ik ze ga gebruiken maar ik heb ze toch wel lekker nu :D gratis uiteraard en ook de prijs die ik betaald heb voor mijn bestelling had ik zeker nergens anders goedkoper kunnen verkrijgen. +++ voor bodybuilding.com dus al was het nog toppier geweest als ze er per vergissing een pot whey teveel in hadden gestoken want ik twijfel nog of ik met 30 lbs wel zal toekomen voor een jaar.
Vanaf hoeveel dollar kun je aanspraak maken op die bulkkorting?

Voor degenen die bij bodybuilding.com willen gaan bestellen hierbij een 10% off code die ik recentelijk ontving (geldig tot 05-mrt-2009): ComeBack10Percent

Overigens heb ik in december een order gedaan bij bb.com van een totaal onder de 150 EUR en toch heeft de douane naast BTW ook douanerechten in rekening gebracht. Ik heb daar uiteraard bezwaar tegen ingediend en ik ben in het gelijk gesteld (duh..!). Dus let even op als je onder de 150 euro besteld dat je niet genaaid wordt.

Voor degenen die bij bodybuilding.com willen gaan bestellen hierbij een 10% off code die ik recentelijk ontving (geldig tot 05-mrt-2009): ComeBack10Percent

Overigens heb ik in december een order gedaan bij bb.com van een totaal onder de 150 EUR en toch heeft de douane naast BTW ook douanerechten in rekening gebracht. Ik heb daar uiteraard bezwaar tegen ingediend en ik ben in het gelijk gesteld (duh..!). Dus let even op als je onder de 150 euro besteld dat je niet genaaid wordt.

150euro is toch boven de grens?

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft "gekocht", is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt je douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door jouw aangegeven bestemming."

Postzending van particulier naar particulier belastingvrij tot € 45
Een postzending van een particulier naar een particulier is belastingvrij tot een bedrag van € 45. De vrijstelling voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette is beperkt tot bepaalde hoeveelheden. Er moet sprake zijn van een geschenkzending. Als de waarde van de zending meer is dan € 45, betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde.

Ik ga momenteel een bestelling doen bij BB.com

Cellmass (BSN)
IsoGainer (Nutrabolics)
Iso100 (Dymatize)

2 vragen:

- Welke verzendmethode is de beste keuze, gezien de snelheid en douane-perikelen?

- In de eerste post staat iets over mogelijke korting, als je hier even aangeeft dat je een bestelling gaat doen. Hoe gaat dat verder in z'n werk?

• #3.728

Cellmass (BSN)
IsoGainer (Nutrabolics)
Iso100 (Dymatize)

2 vragen:

- Welke verzendmethode is de beste keuze, gezien de snelheid en douane-perikelen?

- In de eerste post staat iets over mogelijke korting, als je hier even aangeeft dat je een bestelling gaat doen. Hoe gaat dat verder in z'n werk?

korting voor zowiezo 10 procent is momenteel ComeBack10Percent en kan je invullen bij coupon code op de pagina waar je een overzicht hebt van gans je bestelling.. bij shopping cart dus (je winkelkarretje of mandje)
als je nog eens 5 procent extra korting wil moet je voor meer dan 250 dollar bestellen en wil je 10 procent extra dan moet je boven de 500 dollar bestellen. Ik weet niet of ze het automatisch toekennen dus stuur na je bestelling ook een emailtje. De bulkkorting (dus de 5 of 10 procent extra) worden niet rechtstreeks toegekend omdat ze niet in het computersysteem zitten dus je moet ze eerst wel betalen maar ze worden achteraf teruggestort.

Verzendsysteem het traagste pakken oftewel international postal service 7-14 dagen. In Vlaanderen is de kans op invoerrechten en btw met deze verzendmethode zo goed als nihil ook al bestel je immens veel. Voor Nederland weet ik het niet. Ook duurt de verzending naar Vlaanderen meestal tussen de 7-14 dagen met soms uitloop tot iets langer al mag je dat niet veralgemenen. In Nederland hebben ze een iets tragere douane al wordt het ook vaak op tijd geleverd. Heb je jouw sups niet binnen de week nodig kies dan zeker voor deze verzendingsmethode.

Ik heb tot nu toe altijd via FedEx besteld (international courier service). In totaal een keer of zes. En altijd invoerrechten moeten betalen :mad: Wel lekker snel binnen, binnen 4 werkdagen. Maar als je onder de 150 EUR besteld hoef je alleen maar BTW (6%) te betalen en geen invoerrechten meer.
Heb nog geen ervaring met de andere verzendmethode, maar ik denk dat je dan minder kans hebt dat de douane met een rekeningetje aan komt zetten.

:) ik wacht nog netjes op mijn pakketje .. wat caffeine, Melatonin en de lipo6x .. deze laatste zal er wel uitgevist worden, maar we proberen het gewoon :)

Ik heb er totaal geen ervaring mee, ken wel een gast die wel spullen in Amerika bestelde zoals een kitesurfer via ebai. Dat ding koste hem 500 euro omgerekent en het kwam op tijd aan zonder achteraf gedoe.

Iemand van Antwerpen die nog gaat bestellen binnenkort?

Heb laatst nog een bestelling geplaats op bb.com maar er wordt daar via de chat verteld dat er een maximum van %10 korting is. Dus die %20 boven de $500 geld volgens hun niet, en is er ook nooit geweest.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

• #3.734
Heb laatst nog een bestelling geplaats op bb.com maar er wordt daar via de chat verteld dat er een maximum van %10 korting is. Dus die %20 boven de $500 geld volgens hun niet, en is er ook nooit geweest.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

ja, je hebt het wrs verkeerd uitgelegd
als je de coupon code gebruikt heb je zowiezo al 10 %
en als je order exclusief verzendkosten boven de 500 dollar is dan krijg je nog eens een BULKkorting van 10%
Ik heb zelfs gevraagd achter de grens van de bedragen vanaf wanneer je die kortingen krijgt en of ik het mocht doorvertellen of dat het een staatsgeheim was en ze zeiden dat ik het absoluut mocht weten en doorvertellen en dat heb ik dus ook gedaan.
Zo dat is dan al weer opgelost.
Vraag nu ook eens op de chat of er geen samenwerking komt met dutchbodybuilding.com waardoor leden van dbb 3 % korting krijgen.
Dan kan ik volgend jaar gaan voor de 23 % korting :D
zeg erbij dat we het derde grootste fitnessforum zijn

ik ben nieuw op het forum, maar wil een aantal dingen bestellen van BB.com. Ik train al een tijdje en heb al verschillende supplementen gebruikt.
nou las ik al heel veel van illegaal en douanekosten. maar zou iemand me kunnen vertellen hoe dat voor de volgende bestelling zou zitten;

- 2x Optimum Nutrition 100% Whey Protein
- 1x SizeOn
- 1x Superpump250
- 1x drive
- 1x RPM
- 1x NeoVar

incl Shipping = $340,90

grtz John

ik ben nieuw op het forum, maar wil een aantal dingen bestellen van BB.com. Ik train al een tijdje en heb al verschillende supplementen gebruikt.
nou las ik al heel veel van illegaal en douanekosten. maar zou iemand me kunnen vertellen hoe dat voor de volgende bestelling zou zitten;

- 2x Optimum Nutrition 100% Whey Protein
- 1x SizeOn
- 1x Superpump250
- 1x drive
- 1x RPM
- 1x NeoVar

incl Shipping = $340,90

grtz John

Over die 340$ betaal je 6% BTW en 12,9% invoerrechten.
Koers dollar:1,32
(340/ 1,32)*1,189 = 306,25 euro

Nog maar afwachten of de douane ook die koers neemt.

Paar dagen geleden me pakket ontvangen
Bb.com had een tanktop gestuurd maat 2XL ipv Medium.
Even wezen chatten en z ehebben een medium opgestuurd perfecte service dus:)

en nog een 10% coupon:)

Eergisteren besteld bij bodybuilding.com, NU al in huis :D

Voor $55 besteld, geen naheffing :)

Betalen jullie allemaal met CC, of is PayPal ook mogelijk?

Terug
Naar boven