XXL Nutrition

Het DBB Weekend

Je zou toch verwachten dat markrot nu met een wat makkelijkere hint naar een cult komt.
Dus ik heb eigenlijk wel vertrouwen in de hint dit keer.

Schilderij uit het vorige verhaal eindelijk getraceerd. Het is "Dronken gezelschap bij stadspoort" van Cornelis de Wael.
Het feit dat ik hier mijn best voor heb moeten doen zegt me dat het een hint is.

Weinig informatie te vinden over het schilderij. Eerste wat bij mij opkwam was daarom de rivier de waal. Nijmegen is de bekendste en grootste stad langs de waal.
Krimlo woont in Nijmegen. Is gisteren na het verhaal vervangen door Biobeast. Maar dus ná het verhaal.

Iemand anders die er wellicht meer van kan maken?

Denk niet dat het een hint is.
Ik denk dat Markrot nu een duidelijkere hint heeft gegeven
Het verhaal over Eric en dat er een hint zou zijn in het fotografie topic, aangezien Punjab er ook een aantal keer in heeft gepost, en fotografie zijn hobby is.

Ga ik voor Punjab

Ik ben nog behoorlijk zoekende naar de hint

Edit: vind het sws raar om te stemmen voordat je het nieuwe verhaal hebt gelezen. Nogal verdacht Punjab!!

Punjab heeft bij hobby's fotografie staan

Punjab heeft redelijk wat gepost in het fototopic van EricR. Mijn stem gaat dus voorlopig naar punjab

Het enige waar ik me zorgen over maak is de rare stemwisseling van hem in de eerste ronde. Waarom zou hij nu switchen als cult tussen twee burgers dan. Onwetenheid?

Enige twee spelers die serieus in dat topic hebben gepost zijn biobeast en Punjab. Biobeast reageert alleen in de aard van dat het mooie foto's zijn en Punjab lijkt echt een fotoliefhebber te zijn die er zelf ook wel wat van kent. Die bijenfoto moet ons sowieso naar dat topic leiden en naar een badguy dus dan denk ik dat Punjab een cultrol heeft. (tenzij iemand met een betere hint komt)

Even een toevoeging aan mijn vorige post:
In de tijd die ik nodig had om die post te typen, is er blijkbaar toch eens wat actie gekomen :p Enkele delen van mijn post mogen dus genegeerd worden ;)

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:45 ----------

Biobeast is er nu pas bij, dus ik veronderstel dat die hint nog niet naar hem kan verwijzen.
Punjab lijkt me een mogelijke match. Vond enkele van zijn posts ook al wat raar, maar heb het tot nu toe steeds weggewuifd aangezien ook hij nieuw is.

Wie, is een boef.

Maar wie is "wie"?

Ik denk dan vanwege de beginletter Weightboy, Woopy of Wauter. Vind van die drie Weighboy het meest verdacht vanwege gedrag en in mindere mate de schilderij hint (waar ik zelf ook niet heel erg van overtuigd ben).
Wauter en Woopy verdenken echter elkaar, beide zijn goede spelers dus best een grote kans dat een van die twee gelijk heeft.

Foto-hint naar Punjab vind ik wel redelijk overtuigend in ieder geval. Bovendien stemt hij ook op mij, dus voor nu Punjab.

Twee kills pas, kan dus makkelijk geluk zijn.

Bovendien herinner ik me Vincenzio nog die voor het eerst meedeed en het presteerde zeven goede kills te maken.

DennisOpJeBeeld is volgens mij ook slecht.

Maar PunJab wil ik nu wel meegaan.

Je zou toch verwachten dat markrot nu met een wat makkelijkere hint naar een cult komt.
Dus ik heb eigenlijk wel vertrouwen in de hint dit keer.

Even alles op een rijtje. Wat ik leuk vind aan deze hint is dat het op mij zou kunnen doelen. Als burger krijg ik nu dus de kans om de cults er gemakkelijker uit te kunnen vissen. Zij zullen immers erg gemakkelijk meegaan met de stemming op mijn persoontje.

JorgyBoy is in mijn ogen een Burger.
Penose is in mijn ogen een Burger.
Dennisopjebeeld post nagenoeg helemaal niets, is in mijn ogen Cult.
Alley Cat is voor mij als beginneling moeilijk te peilen, eerlijk gezegd echt geen idee.
Woopy idem dito, geen idee.
Wauter is voor mij echt de meest duidelijke Cult, eigenlijk al vanaf dag 1.

Bij deze verander ik mijn stem naar Wauter

Over het schilderij: Een dronken gezelschap strompelt onder een stadspoort door. Eén man wordt gedragen door twee anderen. Rechts een vrouw met een kind op de arm.
De wael (Waal) hint lijkt me niet relevant gezien de werkelijke naam van de prentmaker waes is.

Even alles op een rijtje. Wat ik leuk vind aan deze hint is dat het op mij zou kunnen doelen. Als burger krijg ik nu dus de kans om de cults er gemakkelijker uit te kunnen vissen. Zij zullen immers erg gemakkelijk meegaan met de stemming op mijn persoontje.

Alley Cat is voor mij als beginneling moeilijk te peilen, eerlijk gezegd echt geen idee.

Als cult zijnde zou ik nooit direct een speler proberen verdacht te maken. Als cult moet je de burgers onderling om mekaar laten stemmen en als de stemming de richting uitgaat die je wilt meng je je stilletjes in de stemming. Als iemand met een betere hint kan komen naar een mogelijke cult wil ik graag volgen maar op dit moment vind ik het raar dat die foto gepost word bij het verhaal en deze direct leid naar het fototopic van EricR.

Als cult zijnde zou ik nooit direct een speler proberen verdacht te maken. Als cult moet je de burgers onderling om mekaar laten stemmen en als de stemming de richting uitgaat die je wilt meng je je stilletjes in de stemming. Als iemand met een betere hint kan komen naar een mogelijke cult wil ik graag volgen maar op dit moment vind ik het raar dat die foto gepost word bij het verhaal en deze direct leid naar het fototopic van EricR.

Zo zegt Alley Cat ook dat je een bepaalde rol hoort aan te nemen.
Die argumenten daar kun je toch helemaal niks mee. Het is juist het spel om jouw rol zo creatief mogelijk in te vullen. Dat kan natuurlijk betekenen dat je juist het gene gaat doen wat niet van je verwacht wordt.

Dus ik blijf voorlopig bij mijn standpunt, daarnaast blijft Alley Cat ook een moeilijke voor me, maar die krijgt vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Of Punjab speelt t heel goed en moet zichzelf verdedigen want Big-T , of hij is burger en wil er totaal nog niet uit:roflol:

Over het schilderij: Een dronken gezelschap strompelt onder een stadspoort door. Eén man wordt gedragen door twee anderen. Rechts een vrouw met een kind op de arm.
De wael (Waal) hint lijkt me niet relevant gezien de werkelijke naam van de prentmaker waes is.

Ik ben een beetje in de ban van het schilderij nu. Hoe ik ook Google, welke zoektermen ik ook intyp, ik krijg geen afbeelding van dit schilderij te zien (wel van Theo maasen..)
Ik dacht eerst dat het gewoon naar dronken mensen verwees in het verhaal, maar denk nu dat er toch meer achter zit...

I'll be back!

Laatst bewerkt:
Of Punjab speelt t heel goed en moet zichzelf verdedigen want Big-T , of hij is burger en wil er totaal nog niet uit:roflol:

Denk niet dat punjab BigT is, hij lijkt wel te insinueren dat hij een belangrijke burgerrol waarvan er eigenlijk nog maar eentje overschiet. Zou wel zijn rare stem van maandag kunnen verklaren.

Ik ben een beetje in de ban van het schilderij nu. Hoe ik ook Google, welke zoektermen ik ook intyp, ik krijg geen afbeelding van dit schilderij te zien (wel van Theo maasen..)
Ik dacht eerst dat het gewoon naar dronken mensen verwees in het verhaal, maar denk nu dat er toch meer achter zit...

I'll be back!
Google "dronken gezelschap bij de stadspoort".

http://www.rijksmuseum.nl/en/collection/RP-P-OB-61.648

En hier staat toch echt dat het van Cornelis de Wael is.

Punjab zei:

Sowieso leuk om lezen dat je me niet kan peilen. Dat is ook een beetje de bedoeling in dit spel. Als je te duidelijk goed bent word je 's nachts gepakt, als je te duidelijk slecht bent word je overdag eruit gestemd.

Kan overigens voor een groot deel met je meegaan.
Wauter en Dennis zijn voor mij zeker verdacht. Beide overigens om dezelfde redenen, erg felle verdediging op aanvallen die eigenlijk amper aanvallen zijn (zie bv. Dennis op dag 1).
Woopy is inderdaad bijna nooit te peilen. Erg goede speler ook.

Zelf vind ik ook Weightboy nog erg verdacht op basis van zijn gedrag. Stemt niet, maar probeert wel te sturen (gisteren de bokkerijders hint naar Diaephi). En daarnaast de schilderij-hint.

Jij bent verdacht vanwege de foto-hint, die best geloofwaardig is. Qua gedrag vind ik je eigenlijk niet verdacht, daarom twijfel ik wel een beetje. Vind op hints afgaan altijd lastig.

Ja dat snapte ik wel, maar ik bedoelde dat je er heel specifiek naar moet zoeken. Je vindt het schilderij niet zomaar. Misschien wordt er dus heel specifiek naar dit schilderij verwezen.
Klik maar op de naam van onze Cornelis. Vroeger hadden ze van die wazige namen, weet je.
Edit: Schilder is een Belg en komt uit Antwerpen..

Iemand uit Antwerpen aanwezig, of ergens anders uit belgenland?

Ja, eigenlijk is het dus nu aan mij om aan te tonen dat ik niet met die hint bedoeld wordt.
Ik heb inmiddels 20 pagina's gelezen van het foto topic. Maar misschien is het wel een veel te obvious hint om iedereen met een kluitje het riet in te sturen. Vandaag een rustig dagje op de zaak, dus ik ga de resterende pagina's ook gewoon nog even doen na de lunch. Er moet ergens anders een hint verstopt zijn.

Ja dat snapte ik wel, maar ik bedoelde dat je er heel specifiek naar moet zoeken. Je vindt het schilderij niet zomaar. Misschien wordt er dus heel specifiek naar dit schilderij verwezen.
Klik maar op de naam van onze Cornelis. Vroeger hadden ze van die wazige namen, weet je.
Edit: Schilder is een Belg en komt uit Antwerpen..

Iemand uit Antwerpen aanwezig, of ergens anders uit belgenland?
Het is absoluut een hint. Ik moest ook best moeite doen om erachter te komen welk schilderij het is, dus Markrot is daar niet toevallig mee gekomen (tenzij groot fan van onze Cornelis).

Maar overal op internet heet hij gewoon De Wael. Kan best dat hij stiekem Waes heette, maar alsnog kan de hint slaan op "De Wael".
En er doen meerdere Belgen mee. Antwerpenaren weet ik niet.

Ja, eigenlijk is het dus nu aan mij om aan te tonen dat ik niet met die hint bedoeld wordt.
Ik heb inmiddels 20 pagina's gelezen van het foto topic. Maar misschien is het wel een veel te obvious hint om iedereen met een kluitje het riet in te sturen. Vandaag een rustig dagje op de zaak, dus ik ga de resterende pagina's ook gewoon nog even doen na de lunch. Er moet ergens anders een hint verstopt zijn.
Aantonen dat een hint niet op jou slaat is altijd erg lastig. Als je met een beter alternatief komt ben ik zeker bereid te wisselen, en misschien ook wel als je met een gelijkwaardig alternatief komt. Zoals gezegd twijfel ik toch omdat ik je gedrag niet verdacht vind.

Ik zou je stem in ieder geval herzien.

Feit dat LM zo ontzettend fel is na mijn stem op Alley Cat, vind ik overigens ook vreemd. Dat kan betekenen dat ze 1 van het verliefde stelletje is, of dat ze Cult is en weet dat Alley ook Cult is en misschien zelfs de Big T.

Alley zijn argument klinkt natuurlijk logisch, maar juist daarom kun je zo'n underdog rol aannemen, omdat niemand het zou verwachten.

Hier zit je trouwens fout van als je had opgelet is het stel er al uit. Rare fout.

Weet je, ergens geloof ik je wel. Beetje onderbuik gevoel. Kan het niet goed verwoorden.
Ik ben het met je eens dat wauter idd rare dingen doet. Verdenk hem al een tijdje.

Twijfel twijfel

Nog 31 pagina's, tot nu toe niet echt heel bijzondere dingen tegengekomen.
Welke mij wel opviel was Ronnies Sex Shop :roflol:
Vreemde foto wel.

Probeer jij nu te doen alsof je iets vermomd hebt? :roflol:

Je had niet eens de hint van diaephi door dat hij jager was.

Insinuaties alom :D

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Hmm ik kan echt helemaal niks vinden in het foto topic van EricR.

Wat ik vreemd vind aan deze foto:

1922173_223789_91a7176bbc_p.jpg

Er staat een lamp naast een lamp..
Er ligt een kleedje op het kleed..

Ook valt me op dat de foto geschoten is alsof je door een kijkgaatje kijkt.

Terug
Naar boven