AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dus we kunnen beter niet vaccineren, want dan zijn mensen tenminste voorzichtig? :o

Nee, we kunnen beter wél vaccineren. (Dit even los van het wel/niet nuttig zijn van eindeloos booster-vaccins nemen)

Maar we moeten ons tegelijkertijd ook realiseren dat dit niet de ultieme bescherming voor onszelf en anderen biedt, die we aanvankelijk gehoopt hadden.

Nee, we kunnen beter wél vaccineren. (Dit even los van het wel/niet nuttig zijn van eindeloos booster-vaccins nemen)

Maar we moeten ons tegelijkertijd ook realiseren dat dit niet de ultieme bescherming voor onszelf en anderen biedt, die we aanvankelijk gehoopt hadden.
Dan zijn we het na bijna twee jaar toch met elkaar eens.

Dus als morgen de trend is dat men in een paarse string naar werk gaat doe je mee?

Misschien dat ik nog teveel jeugdige rebelsheid in mij heb, maar wanneer men links gaat krijg ik al meteen de neiging om rechts te gaan. (Of was het nou exteem rechts @Calyptus).

Leuk dat we in een samenleving wonen, maar dat wilt niet zeggen dat jij je hoeft te houden aan achterlijke shit. Op die manier waren we ook nooit onder het juk van religeuze achterlijkheid ontsnapt.
Gaan we doen alsof extreem/populistisch rechts de hele boel niet exploiteert? Of had je dat gemist in mn bericht?

FHfctrOXIAQc2rF?format=jpg&name=small.jpg

En waarom spreek je ze niet aan? Is je bench niet hoog genoeg?

Dat wil ik wel, maar het is zinloos, ook al bench ik dertig keer zoveel.

Ik zal het uitleggen:
Ik werk als docent aan een mbo school, waar het verplicht is om op de gangen een mondkapje op te doen en afstand the houden.
(Er is daar zelfs controle op door beveiligingsmedewerkers.)

Aan de andere kant worden IN de klaslokalen ALLE regels losgelaten, ze gelden daar officieel dus gewoon niet.
Dus zitten alle leerlingen schouder aan schouder, hangen over elkaar heen, hijgen en hoesten elkaar in het gezicht etc.

Maar ik kan ze daar dus niet op aanspreken..

Persoonlijk vind ik dit beleid ZO godtergend achterlijk, dat ik hiertegen geprotesteerd heb bij het management onder de argumenten van schijnveiligheid en "dweilen met de kraan open". Maar daar wordt verder niets mee gedaan dus. Broeva, Haro. Bananaspliti is er niets bij.

Dat wil ik wel, maar het is zinloos, ook al bench ik dertig keer zoveel.

Ik zal het uitleggen:
Ik werk als docent aan een mbo school, waar het verplicht is om op de gangen een mondkapje op te doen en afstand the houden.
(Er is daar zelfs controle op door beveiligingsmedewerkers.)

Aan de andere kant worden IN de klaslokalen ALLE regels losgelaten, ze gelden daar officieel dus gewoon niet.
Dus zitten alle leerlingen schouder aan schouder, hangen over elkaar heen, hijgen en hoesten elkaar in het gezicht etc.

Maar ik kan ze daar dus niet op aanspreken..

Persoonlijk vind ik dit beleid ZO godtergend achterlijk, dat ik hiertegen geprotesteerd heb bij het management onder de argumenten van schijnveiligheid en "dweilen met de kraan open". Maar daar wordt verder niets mee gedaan dus. Broeva, Haro. Bananaspliti is er niets bij.
Je hebt daar totaal geen invloed op, als je niet achter die regels staat kun je beter ander werk zoeken. Ik had dat 15 jaar geleden toen ik beveiliging deed op schiphol. Op een gegeven moment sloegen die regels nergens meer op, maar ik kan die regels niet veranderen. Ik kon ze ook niet uitvoeren, daarom maar wat anders gaan doen.

Dan zijn we het na bijna twee jaar toch met elkaar eens.

Zonder dollen, ik heb altijd al aangegeven dat ik een voorstander ben van vaccinaties, maar dan wél altijd op vrijwillige basis.
Ook sta ik al vanaf het begin achter basismaatregelen zoals 1,5 meter afstand houden, handen wassen e.d. , maar in mindere mate de mondkapjes plicht.

Daarentegen ben ik er ook van overtuigd dat vaccinatie niet de enige en volledige oplossing is om een virus zoals corona onder 'controle' te krijgen.
Mijn stelling hierin wordt alleen maar versterkt door een toename van bewijs, dat vaccinatie niet die heilige graal is, die we gehoopt hadden.

Het zou mij ook niet verbazen dat het steeds maar weer herhaaldelijk blijven vaccineren de situatie alleen maar langer laat duren.
Mogelijk doordat hoge infectiedruk, virale lading en grote concentraties antigenen in de populatie er voor zorgen dat (nieuwe) mutaties sneller dominant kunnen worden.

Los hiervan..

Waar ik een absoluut tegenstander van ben zijn draconische maatregelen zoals QR codes, vaccinatiepaspoort en vaccinatieplicht.
Ik ben hier zo fel tegen gekant om 3 belangrijke redenen:

1. Ze zijn een schending van grondwettelijk bepaalde vrijheid

2. Ze polariseren, discrimineren en zorgen voor uitsluiting/buitensluiting van MENSEN.

3. Ze zijn disproportioneel t.o.v. de bestaande problematiek.

Er zijn veel mensen die vinden: Het doel -corona bestrijden- heiligt deze middelen, dus dit rechtvaardigt ook bovengenoemde dwangmaatregelen.
Ik ben het daar -echt uit de grond van mijn hart- niet mee eens.

Ik vind dat dus een dergelijk 'medicijn' vele malen erger is dan de kwaal in deze kwestie en tot veel ernstigere humane en sociale gevolgen leidt, mogelijk zelfs ontwrichting van de maatschappij en economie.

Je hebt daar totaal geen invloed op, als je niet achter die regels staat kun je beter ander werk zoeken. Ik had dat 15 jaar geleden toen ik beveiliging deed op schiphol. Op een gegeven moment sloegen die regels nergens meer op, maar ik kan die regels niet veranderen. Ik kon ze ook niet uitvoeren, daarom maar wat anders gaan doen.

Als het nou school-onderwijs gerelateerde regels zouden zijn, waaraan ik me totaal niet kon conformeren, dan had ik je gelijk gegeven.
Dan is het inderdaad tijd om eens op te stappen.

Maar dat soort regels zijn het dus helemaal niet.
Het zijn "tijdelijke" overheidsregels, opgelegd door een demissionair-kabinet die nu al legendarisch is qua uitblinken in tegenstrijdigheden, totaal gebrek aan cohesie en logica.

Dat er altijd wel werk-gerelateerde regeltjes zijn waarvan je denkt "waar zijn we mee bezig" dat houd je toch en daar heb ik ook verder geen problemen mee.

Maar DIT heeft niets met het werk te maken. Het is slechts een zeer treffend voorbeelden van "dweilen met de kraan open" corona maatregelenl:
Datgene wat je wilt bereiken met regel 1: "besmettingen voorkomen door mondkapje op" volledig te niet wordt gedaan door regel-2: "mondkap mag af in de klas en je hoeft je nergens meer aan te houden qua basisregels".

Laatst bewerkt:
Nee hoor. Dit is lang geleden in een hele slechte periode in mn leven. Ik werk voor mn centen

Als het nou school-onderwijs gerelateerde regels zouden zijn, waaraan ik me totaal niet kon conformeren, dan had ik je gelijk gegeven.
Dan is het inderdaad tijd om eens op te stappen.

Maar dat soort regels zijn het dus helemaal niet.
Het zijn "tijdelijke" overheidsregels, opgelegd door een demissionair-kabinet die nu al legendarisch is qua uitblinken in tegenstrijdigheden, totaal gebrek aan cohesie en logica.

Dat er altijd we regeltjes zijn waarvan je denkt "waar zijn we mee bezig" dat houd je toch en daar heb ik ook verder geen problemen mee.
Maar DIT is een voorbeeld waarbij datgene wat je wilt bereiken met regel 1: "besmettingen voorkomen door mondkapje op" volledig te niet wordt gedaan door regel-2: "mondkap mag af in de klas en je hoeft je nergens meer aan te houden qua basisregels".
En je kunt niet je eigen regels handhaven in de klas?

Wanneer gaan de cijfers weer stijgen? Ben nog steeds aan het wachten

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.660
Gaan we doen alsof extreem/populistisch rechts de hele boel niet exploiteert? Of had je dat gemist in mn bericht?
Dat is wat politici doen. Shit exploiteren voor eigen gewin. Daarom moet je politici ook niet vertrouwen.

Maar jij noemde iedereen die zich niet liet vaccineren extreem-rechts. Ben nog steeds benieuwd naar je uitleg daarvan.

Terug
Naar boven