XXL Nutrition

Sticky Het grote hardcore sportscholen topic

• Waar: Alkmaar Wie: SSS
    Er lopen veel grote jongens rond, staat magnesium klaar, zware halters en alle oefeningen kan je doen. Een gym waar het niet lullen is maar beulen.
  • Waar: Oudeschild (texel) Wie: Sportschool Texel
    Niet groot, niet nieuw. Gewoon no nonsens. Wel een goede sfeer, goede machines en alle oefeningen kan je hier doen. Leuk is ook dat de eigenaar een vrouw (Catharina Witte) is die zelf een voormalig Europees Kampioene powerlifting is.
  • Waar: Amsterdam Wie: Joels hardcore gym
    Zonder poespas, inschrijven vanaf 16, genoeg gewichten en zoals de naam al aangeeft gewoon hardcore.
  • Waar: Amsterdam Wie: Firstclass
    Vind ik echt een van de betere in en rond A'dam. Een aanrader wanneer je het of geen probleem vindt met Ov te gaan, nog handiger is met auto aangezien het op industrie gebied ligt.
  • Waar: Amsterdam Wie: The Basement
    Net als Firstclass, gewoon goed. Lopen ook echt grote jongens rond.
  • Waar: Amsterdam Wie: Kops
    Heel gezellige sfeer, en het mooie is dat als je naast KT ook aan vechtsporten doet dit prima kan combineren.
  • Waar: Den Haag Wie: Kneets
    Grote jongens. In deze sportschool kan je alles doen. Het testosterongehalte in deze gym is hoog.

En ja, ik reis weleens;)

Waar: Tilburg
Wie: Qualitysportcentre
Beoordeling: 9, Niet puur bb-gericht (allround), maar wel alle opties aanwezig! squatrek, platte/schuine benchrack, millitairy press rack, smith, cable. db's t/m 36kg, veel bankjes/stangen/schijven (olympisch) rest app. technogym. sauna + stoombad + goede begeleiding!

+punt: allround/veel ijzer/goede begeleiding/aangesloten boksbond
-punt: parkeergelegenheid savonds

Waar: Den Bosch ('s-Hertogenbosch)
Wie: Club Sportive
Beoordeling:
Club Sportive staat bekend als "hip" en niet BB-geschikt. En ja: men probeert hip te zijn, de inrichting is "hip" en er zijn mensen die gezien willen worden.
Maar: ook als BB-er kun je hier best goed uit de voeten: dumbbells tot 38kg, squat rack, Smith, BP (incline en recht), dip/chin, cable, multi etc. Apparatuur is van Technogym, dus geen oly bb's. Maar voor 90% van de mensen is er meer dan genoeg om goed en hard te kunnen trainen. Er lopen 2 instructeurs rond die goed weten waar ze het over hebben (Bart en Roel).

Waar: Kortemark
Wie: A.C.G.K.
Beoordeling: ideaal voor powerlifting & bodybuilding , alles nog van de oude stempel , nog de lekkere oude halters tot 44kg ( jammergenoeg)

Wie: All Sports Body Gym
Waar: Middelburg industrie terrein Ramsburg
Wat: Behoorlijk veel alle apparaten 2 soms 3 x dubbel en van verschillende merken. Eigennaar is zelf een ex bodybuilder en zijn vrouw ook. 2 kampioenen sterkste mannen trainen er ook genamd Jarno Wonnink en Richard Dirven ook Tymen Gerestein en FerD. Vader trainen bij Allsports. De enige echte hardcore gym van Zeeland dunbells t/m 50 kilo en 1 setje van 71kilo. Schijven t/m 60kilo squatrek & een Smithrek en diverse bankjes aanwezig + 2 bokszakken en in 1 zaal kun je je eigen muziek opzetten. 3 grote zalen en 1 kleintje. Ook genoeg cardio apparaten aanwezig sfeer is verschillend in elke zaal, maar wel goed.
Prijs: 32,50 per maand via incasso en voor studenten 25 euro per maand. Dit is onbeperkt trainen maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 22:00 en zaterdag t/m zondag van 10:00 tot 13:00
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zaal1
Conclusie: 9+ veel beter dan mijn oude sportschool waar ik 38 euro per maand betaalde waar geen goede begeleiding was en altijd slechte muziek.

Waar: Deerlijk west-vlaanderen
Wie: Dirk's powerclub
Beoordeling: Dumbbells tot 60kg, voldoende halters, schijven en bankjes, echt een oude hardcore gym maar 150euro per jaar. Alles is mogelijk squat,dl,benchpress t-bar rows en smith echt alles aanwezig :D

Waar: Aalst (Oost-Vlaanderen)
Wie: HealthFactorGym (Bij Steve)
Beoordeling: Dikke 10, dumbbells tot 50 kg, hardcore sfeertje met een stevig muziekje in de avond en wat rustiger overdag, is nieuw in de streek! Goede begeleiding qua voeding en training! Steve Van De Heede en zijn vriendin leveren goed werk. Keep it up :cool:

[Link niet meer beschikbaar]

Waar: Dordrecht, Zuid-Holland
Wie: DJ's work-out
Beoordeling: Zowel free weights als machines aanwezig merk Panatta. Daarnaast veel cardiolessen mogelijk. Profieleren zich naar buiten toe op fitness (marketing waarschijnlijk) maar als je binnenkomt is het duidelijk BB/KT waar ook fitness gedaan kan worden.

Dumbbells tot 60 kg (sommige dubbel en in tussenstappen van 1 kg)
squat-rek, bench, latt pull, cablecross, cable row en nog meer zijn dubbel aanwezig
9 bankjes/incline om oefeningen op te doen
Olympische schijven ruim 1400 kg
magnesium aanwezig

Ook wat materiaal aanwezig voor strongmen, ben daar niet zo in thuis. Verder is de sfeer heel goed. Na afloop kun je de sauna in of onder de zonnebank.

Update: Strongman onderdelen zijn weg en de sportschool bestaat niet meer onder deze naam. Er gaat een verbouwing plaatsvinden en zeer waarschijnlijk gaat het een stuk minder hardcore worden.

Laatst bewerkt:
waar: Nazareth-eke Oost-Vlaanderen ( maar ook kleinere filialen in Waregem&Kortrijk )
wie: veys
beoordeling: + ongeloofelijk groot, breed scala aan pro toestellen en voor de échte bodybuilders : squatrek , 3soorten bench ( 5 in totaal ) , alles wat je je kan inbeelden , sauna , gezellige kleedkamers

- vrij duur, eerder fitness gericht dan bodybuilding gericht ( groepslessen spinning en die zooi, achja dat maakt eigenlijk nix uit )

Waar: Hengelo
Wie: T[Link niet meer beschikbaar] en Sportschool Bodyline
Beoordeling: Beide voldoen aan het type hardcore. De eigennaren van de beide scholen weten erg veel van voeding,training, schema's enz. Voordeel is ook dat ze zelf aktief hebben deelgenomen aan bodybuilding. De eigenaar van Total fitcentre heeft dit zelf beoefend op wedstrijd niveau. In beide scholen is ruim voeldoende kracht materiaal aanwezig en dumbbells tot 60 KG. Bodyline is qua aantal banken,dumbbells enz. groter dan Total fitcentre. Het nadeel bij Totalfitcentre is dat het op bepaald momenten erg druk is en persoonlijk vind ik het zwaar irritant als ik erg lang moet wachten.

Total fitcentre geef ik en 7,5
Kennisniveau is net wat hoger dan bij bodyline, prijs is ook wat lager.
Bodyline een 8.
Heeft een groter assortiment aan apparaten, sfeer is net iets beter en je hoeft vrijwel niet te wachten op andere mensen in prime-time.

Waar: Apeldoorn
Wie: Back 2 BasicBeoordeling
Deze sportschool is niet erg groot maar heeft daarentegen wel een
proffesionele uitstraling.
Deze gym is speciaal gericht op Krachtsport/Bodybuilding. De eigenaar is de welbekende 'PaPaMiKe'.
Doordat het een kleine sportschool is heeft 'PaPaMiKe' geruime tijd om
je te helpen met trainen!
Ze hebben een basis keuze qua machines, wat ik persoonlijk mis is een Roeimachine (Cardio) en een T-Bar Row Machine
De DB en BB Zijn erg uitgebreid daar, wat heel fijn is!

Ik geef deze fitnesschool een 9, Dit vooral omdat je hulp kunt krijgen waar je wilt en ze genoeg materiaal hebben om jezelf te kunnen 'opbouwen', waar het tenslotte om gaat.

De beste club persoonlijk vind ik de club van Bill Richardson (Mister Universe 1978 - 1980). Ik heb jaren getraind in vele fitnesscentra, maar bij Bill heb ik in zes maanden meer resultaten geboekt dan al die jaren tesamen en dit allemaal naturel. Bill is bijna altijd aanwezig in de gym en pakt iedereen hard aan. Doe je iets verkeerd dan hoor je door heel de zaal "YOU DOING IT VERKEERD STRANDJANET" haha!
B&C gym
Stenenbrug
2000 Antwerpen - Borgerhout
België

waar:Lobith
wie: Physique fitness
beoordeling: BD tot 40 kg. 2 Benchpress. Crosscables. squatrek. enz enz enz. meer voor fitness dan HC bodybuild....

Waar: Amsterdam
Wie:[Link niet meer beschikbaar]
Beoordeling: Historie historie... oude barbarian gym. Ed van Amsterdam runned nu de tent, maar ik vind het personeel en de algemene sfeer niet erg relax. Er lopen hier nog een paar power lifters rond, en wat bodybuilders. Aparatuur is 10 10 10, allemaal penatta.
IK heb hier wel eens getraint toen Henk er nog was.

Paar weken geleden nog wezen trainen.
De ruimte is wel lekker groot.
Veel dumbbells aardig wat apparaten voor borst.
Sfeer vind ik idd niet relax.

waar:Hoogeveen
wie: Fantastic sports
beoordeling: Een erg goede sportschool, waar eigenlijk iedereen terecht kan. Ook zeker erg geschikt voor hardcore trainen, en sterkste man enz.
Dumbbells tot 50 kilo, 3 bankdrukbankjes, squatrek 1 met en 1 zonder geleiding, schuindrukken, zat halterstangen en een heleboel schijven.
En natuurlijk erg goede begeleiding.

Helemaal top!

waar: Purmerend
wie: Back 2 Basic
beoordeling: lekker sfeertje, db tot ergens in de 50 kg, ook losse stangtjes voor dumbbells die verstelbaar zijn tot een kilootje of 80 volgens mij. daarnaast veel panatta, squat rek, stuk of 8-10 olybars, 45 graden legpress, hacksquat, veel ruimte

IK heb hier wel eens getraint toen Henk er nog was.

Paar weken geleden nog wezen trainen.
De ruimte is wel lekker groot.
Veel dumbbells aardig wat apparaten voor borst.
Sfeer vind ik idd niet relax.

Het is allemaal wat minder geworden inderdaad.
Persoonlijk vond ik het leuker en beter toen het nog inderdaad de Barbarians was.

De nieuwe inrichting maakt het bij het dumpbell rek al snel te druk.
Er staat een betonnen pilaar voor, waardoor je er omheen moet. Zeker als er al een man of 5 staan te trainen is het zeer onhandig.

Verder wel goede apparatuur.
€ 50, vind ik echter wel een beetje prijzig.

Tegenwoordig train ik bij First Class, al eerder genoemd hierboven.
Al wat oudere apparatuur, maar op en top hardcore.

Maar ik verlang regelmatig terug naar Shapri (Diemen). Die was toch echt super.
Hardcore en goed onderhouden apparatuur.
Jammer dat de eigenaar de hele boel in een zeecontainer heeft verscheept naar de Dominicaanse Republiek (schijnt nog een mislukt avontuur te zijn ook).
Zo'n sportschool komt er nooit meer.
:(

mijn sportschool mag ook toegevoegd worden, niet vanwege de facaliteiten of materiaal, maar vanwege de sfeer.

Fitness en Health Studio Kangal

Afgebrand in de zomer van 2008, vervolgens een tijdelijke locatie gekregen waarin de nieuwe lijn van Life Fitness nu staat. Twee klaslokalen (want was het gebouw vroeger: een school), verdelen het fitness gedeelte in cardio+benen en de rest.
Er trainen weinig mensen en degene die er trainen weten waar ze mee bezig zijn, al zijn ze aan het begin. Hardcore past wel vanwege de sfeer...alles kan, muziek is een oude stereo, fl**ker je cd erin en knallen. schreeuwen kan, beuken kan en mocht je zonder shirt willen trainen...kan ook.

Ez, barbell, Db t/m 40, smith machine (met daaraan haken aan de buiten kant dus fungeert ook als squatrek en military rek), roei, vier bankjes, BP, incline BP, multi station voor al je kabel werk, peckdeck, dip, leg press, leg curls, leg extensions...

helaas niet echt veel gewicht...als twee mensen deadliften kan er niet gebenched worden eigenlijk :S

klinkt als veel nadelen, maar is wel een fijne gym. richting de zomer, nieuwe locatie, volgens de baas meer bb gericht.

cijfer: 8

Ik weet niet of hij al vermeld is

St-Lievens Houtem (België): Wellnesscenter Daan De Cooman
Laat je niet verwarren door de term Wellnesscenter ;)
Vrij kleine gym, maar alles wat je nodig hebt, is er. Bankdrukbank, squatrek (dat van bodycraft), verschillende losse baren, ik geloof zelfs dat het bumperplates zijn die daar liggen, alhoewel er voor echt gewichtheffen nu wel niet echt veel plaats is. Ook DB's tot 40kg. Uiteraard ook een deel toestellen en een smith, en enkele cardio apparaten.
Buiten dat ook een vriendelijke uitbater die er zelf ook voldoende van kent.

Laatst bewerkt:
Beoordeling: 8
PLAATS HERK DE STAD
Willem's Fitness...
Prijs 40 per maand
Allemaal wel de ruigere types en toch vantijd ook vrouwelijk schoon ;)
Dumbbells ook tot zeker 60kg en verschillende machines etc... +zonnebank enzo

Terug
Naar boven