MuscleMeat

Het grote iPhone topic

Ja maar dan zal je wel nog even moeten wachten want ze zijn nog niet uit in Europa.
Je kan alvast wat geld bijeen sparen :D

die iphone is toch zo zwaar overpriced. kzou nooit 600euro geven voor dit ding. kom er soms nerveus van als ik eens sms moet versturen met dit ding :D

gelukkig heb ik er 1'tje van mijn werk :cool:

en is die tomtom europe applicatie deftig voor op een iphone 3G? en bestaat er een gekraakte versie? :o

Ik hoor soms overpriced, te duur. Dit klopt niet! De iphone is een smartphone van hoge kwaliteit, de prijzen van andere smartphones op dit niveau verschillen niet zoveel (bijv. HTC + geheugenkaart verschilt weinig met iphone qua prijs en je krijgt nog steeds dat Windows mobile dat niet de gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit heeft van een iphone OS).

Je moet er ook rekening mee houden dat je enorm veel apps hebt (veel meer dan om het even welke andere smartphone) en apps als de TomTom navigatie waar ook een speciale carkit voor is, kan dienen als vervanger voor je oude gps die je zo niet meer hoeft te vernieuwen wat je kosten bespaard. Het is daarnaast natuurlijk ook een ipod en mobiele (spel)computer.

@godsmack: ja & ja. En vind 'm zelfs handiger werken dan de duurste TomTom gps die ik had (is nu verkocht).

@Big T, de nieuwe HTC Desire draait op android 2.1, binnenkort update naar 2.2 wat zo'n 450% snelheidswinst betekend, en voor android zijn er tegenwoordig ook onwijs veel apps.
Het nadeel van de iphone vind ik gewoon het ontbreken van flash, de beperkte bluetooth mogelijkheden, en het is natuurlijk allemaal wat minder te tweaken tov android.
En de prijs vind k eigenlijk veel te hoog, 45 euro per maand voor 300 minuten ofzo.

Wat Flash betreft:
Opera: ‘Flash is niet logisch voor video’

donderdag, 6 mei 2010 (19:38) | Michel Lusthof

De open brief van Apple-topman Steve Jobs over het gebruik van Adobes Flash-technologie in Apple-producten en diens voorkeur voor HTML5 leidde tot een verhitte discussie tussen beide bedrijven. Jobs kon echter rekenen op bijval uit onverwachte hoek: Microsoft maakte bekend dat het in de nieuwe versie van de Internet Explorer-browser volledige ondersteuning voor HTML5-video zal gaan bieden. Nu doet ook de Noorse browsermaker Opera een duit in het zakje en roept eveneens Adobe op om open standaarden te ondersteunen.

Volgens Philip Grønvold, product-analist bij Opera, ligt de toekomst van het internet bij open webstandaarden. Daar hoort Flash volgens hem niet bij. Dit betekent overigens niet dat Opera zich van Flash afkeert. Teveel dynamische content is nog afhankelijk van Flash en dus zou het zelfmoord zijn de ondersteuning daarvoor stop te zetten. Wel stelt Grønvold dat Flash als een videocontainer niet logisch is vanwege onder andere het cpu- en accugebruik — argumenten die ook door Steve Jobs werden aangehaald.

Hij wijt de problemen van de technologie aan het feit dat de verwerking van Flash niet door de hardware, maar door de software moet worden afgehandeld. Grønvold dringt er bij Adobe op aan snel ‘open’ te worden, om zo nog meer vervelende situaties, zoals die met Steve Jobs en mobiele chipfabrikant ARM, te voorkomen. Hij stelt dat als Adobe niet met de toekomst meegaat, men de Flash-technologie voortdurend van verschillende kanten zal blijven aanvallen.

Kevin Lynch, Chief Technology Officer bij Adobe, zei eerder deze week op de Web 2.0-Expo in San Francisco dat Adobe ‘grote plannen voor HTML5′ heeft. Al ziet de topman de webstandaard — vaak genoemd als alternatief voor Flash-video — en Flash niet als concurrenten van elkaar. Lynch zei de discussie HTML5 versus Flash niet interessant te vinden, maar wil mensen aansporen om zich daarentegen bezig te houden met de keuzevrijheid op het internet.
Het probleem ligt dus niet bij Apple, maar bij Adobe. Flash is gewoon niet goed voor je cpu en batterij.

En wat het tweaken betreft ga je met een jailbreaked OS net zoveel kunnen. Ik heb geen abo dus doe daar geen uitspraken over. Als je 'm los koopt kan je wel je abo zelf kiezen.

Het probleem van flash ligt wel degelijk bij apple, er zijn nog steeds genoeg sites die van flash gebruik maken, en daar kun je zonder omwegen niet met je iphone op kijken.

En misschien is flash dan wel niet toekomst gericht, maar dat maakt voor nu niets uit.

Laatst bewerkt:
hey Big T, vraagje, zouden er hier linken of bvb de juiste zoektermen gepost mogen worden naar ipa files? ik ben zo bvb op zoek naar de laatste nieuwe tomtom versie/navigon versie. als het niet mag dan edit ik mijn post wel of verwijder hem dan maar en alvast mijn excuses dan.

Openbaar niet, dan liever in de privé secties.

Openbaar niet, dan liever in de privé secties.

thx, zal daar een topic openen denk ik, is de jouwe al gejailbreakt ondertussen?
ik heb lang een gejbte gehad, dan met een update eraf en niet meer de moeite willen nemen om te jailbreaken.. vandaag toch maar gedaan want ik miste tomtom/navigon.. het is echt zooo gemakkelijk geworden (heb weln 3G)
gewoon effe spirit downloade, hup eroverheen en klaar! vroeger moest je zelf nog in recovery mode etc zetten en dan in itunes met de shift toets herstellen en wat nog allemaal :D maar heb een héél mooi progje gevonden voor ipa's, maar post ik dan in privé

Ja, al een tijdje. TomTom was idd de belangrijkste reden. Maar ook de andere apps zijn mooi meegenomen. Voor het tweaken van de phone zelf doe ik het niet, want vind het prima zo. Alleen de wallpaper wil ik wel nog veranderen.

Ja, al een tijdje. TomTom was idd de belangrijkste reden. Maar ook de andere apps zijn mooi meegenomen. Voor het tweaken van de phone zelf doe ik het niet, want vind het prima zo. Alleen de wallpaper wil ik wel nog veranderen.

idd tweaken heb ik vroeger gedaan maar slurpte batterij pff!!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f223/iphone-ipas-jailbreak-247720/#post4983032 (ik weet of ik link zo mag plaatsen hier? maar het is in privé chat geplaatst)

al iemand OS4 draaien.? heb hem dr net op... alleen cydia is erg traag/of down lijkt het

edit: lijkt weer ok te zijn nu

Laatst bewerkt:
ik ga OS 4 er nog niet opzetten denk ik.. al die "nieuwe" features heb ik al op mijn iphone via cydia apps

Multitasking had je al via cydia ??? Wist niet eens dat dat kon.

programma's zoals Proswitcher en Multifl0w doen dit ja

ik heb het er persoonlijk afgegooid omdat ik multitasking toch niet echt gebruik op men iphone. je merkt wel snelheidsverschil en de batterij gaat minder lang mee

Laatst bewerkt:
Multitasking in OS4 op een 3G is retetraag.. dus heeft geen nut om dat aan te vinken bij het jailbreaken.. verder draait die prima, inc alle appz (normaal is multitasking ook uitgezet op een 3g in OS4 .. alleen bij de 3gs en de iphone 4 staat het aan )

Laatst bewerkt:
programma's zoals Proswitcher en Multifl0w doen dit ja

ik heb het er persoonlijk afgegooid omdat ik multitasking toch niet echt gebruik op men iphone. je merkt wel snelheidsverschil en de batterij gaat minder lang mee
Ok, niet dat ik het echt vaak nodig heb. Wel soms irritant dat als je bezig bent in een programma (downloaden bijv.) dan je dan niets anders kan doen.

Terug
Naar boven