AndroidHealthClinic

Het grote iPhone topic

Heb nog ios 5, met jailbreak natuurlijk. Zou ik upgraden tot ios6? Heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar er zijn steeds meer en meer apps die ik niet kan installeren/gebruiken/upgraden omdat ze ios6 vereisen.

Wat me vooral tegenhoudt: de mogelijkheid om via SB settings snel verschillende functies te kunnen bedienen (internet aanzetten, locatie,...). Of is hier een legaal alternatief voor? Jailbreak gebruik ik niet echt om extra apps te hebben (buiten gameboy emulator), maar vooral om gebruiksgemak te verhogen.

Meningen?
iOS 6 was toch ook lang te jailbreaken, snap niet waarvoor je zo lang op iOS 5 bleef? iOS 7 ga ik denk ik trouwens niet eens meer jailbreaken. Alles wat ik nodig heb zit er eigenlijk al standaard in nu en het thema vind ik ook gewoon goed.

iOS 6 was toch ook lang te jailbreaken, snap niet waarvoor je zo lang op iOS 5 bleef? iOS 7 ga ik denk ik trouwens niet eens meer jailbreaken. Alles wat ik nodig heb zit er eigenlijk al standaard in nu en het thema vind ik ook gewoon goed.

Dat weet ik. Ik heb gewoon erg lang gedacht "dat doe ik later wel". Toen ik hoorde dat 6.3 niet meer viel te jailbreaken, wou ik gewoon 6.2 er op zetten en die jailbreaken. Maar blijkbaar heeft apple het ook onmogelijk gemaakt om oudere software op je iphone te zetten :p.

En sheikh, die toggles zijn inderdaad wat ik nodig heb. Dan zet ik er gewoon zo snel mogelijk ios 7 op :). Bedankt voor de info.

Vraagje, altijd zorgen dat je iPhone helemaal leeg is voordat je hem oplaat omdat dat beter voor je batterij zou zijn is al lang achterhaald toch?
Hoe zit het met opladen via je ipad oplader? Want via je computer je iphone opladen schijnt wel slecht te zijn, staat ook in je boekje van je iPhone.

Helemaal leeg laten lopen is sowieso erg slecht bij dit type batterijen. Bij sommige batterijen MOET het inderdaad, bij deze juist absoluut niet. Volgens mij is het wel zo dat het heel af en toe wel handig is zodat nog een goede inschatting van de resterende capaciteit kan worden gemaakt.
De ipad lader is gewoon hetzelfde toch? Geen idee waarom laden via de computer slecht zou zijn.

Dus:
- Nooit helemaal leeg laten lopen, proberen rond de 50% batterij percentage te houden. Van percentage 40 naar 80 opladen.
- Haal hem eruit voor 100%
- Vermijd hitte

Zo klopt t?

@Anthem, PC schijnt slecht te zijn, geen idee waarom. Ipad oplader vraag ik me af of dat slecht is, misschien dat iemand dat weet. Verklaring hiervoor zou zijn dat een iPad oplader gebruik maakt van 2 x zoveel ampere en dat zou niet goed zijn voor je iPhone. Een iPad heeft meer stroom nodig om op te laden dan een iPhone dus je iPad oplader is ook sterker, m'n oude iPhone laadde ik vaak op met een iPad oplader omdat hij dan sneller vol zit. Nu heb ik een nieuwe en vraag ik me dus af hoe ik het best met m'n batterij kan omgaan.

Dat is wat ze zeggen ja.... Of het ook iets is wat realistisch haalbaar is kan je afvragen. Gewoon wanneer mogelijk niet helemaal leeg laten lopen.

Ik heb dat ding altijd de hele nacht aan de oplader. Hij schakelt dan toch vanzelf uit volgens het artikel, even later staat er dat je hem toch van de lader af moet halen?

Pffff sinds die nieuwe updates haalt mijn iPhone niet eens 1 dag met de batterij. Als ik hem laat leeglopen tot 50% en dan weer oplaad tot 80%, dan mag je dat ding wel iedere 2 uur aan de lader doen?

Ik heb dat ding altijd de hele nacht aan de oplader. Hij schakelt dan toch vanzelf uit volgens het artikel, even later staat er dat je hem toch van de lader af moet halen?

Dit zou de batterij beschadigen, waardoor hij op lange termijn minder lang mee zou gaan.

Pffff sinds die nieuwe updates haalt mijn iPhone niet eens 1 dag met de batterij. Als ik hem laat leeglopen tot 50% en dan weer oplaad tot 80%, dan mag je dat ding wel iedere 2 uur aan de lader doen?

Welke iphone heb je, dit lijkt me niet aan de update te liggen.
Had hiervoor een 4S en naar mijn gevoel ging hij langer mee na de update.

Heee ik ben van plan een Iphone 4s te halen omdat ik mn bb wel zat ben. Mensen met goede/slechte ervaringen van de 4s?

mvg,

Dit zou de batterij beschadigen, waardoor hij op lange termijn minder lang mee zou gaan.
Ik zie het staan, maar snap de logica niet want de moderne lader schakelt zich toch vanzelf uit staat er in?

@mark iTunes vind ik persoonlijk juist handig om muziek etc op je iphone te zetten en alle apps te beheren

Foto's en video's kun je gewoon uit een mapje slepen

Las in de comments hij bij 95% weer in zou schakelen o.i.d. waardoor hij steeds een klein beetje werd opgeladen, wat dan weer slecht is. Alleen gebruik je volgens mij nooit 5% als je hem niet gebruikt dus zou geen probleem moeten zijn, afgezien dat volledig opgeladen dus niet goed is.

Las in de comments hij bij 95% weer in zou schakelen o.i.d. waardoor hij steeds een klein beetje werd opgeladen, wat dan weer slecht is. Alleen gebruik je volgens mij nooit 5% als je hem niet gebruikt dus zou geen probleem moeten zijn, afgezien dat volledig opgeladen dus niet goed is.
Ah dat verklaart waarom ik soms wakker wordt en mn telefoon staat op 99% ofzo. Dus hele nacht aan de lader maakt eigenlijk niet uit.

En ik ga hem echt niet tot een paar procent minder opladen, al zou dat beter zijn. Die batterijen gaan korter mee dan nodig is..

Ik heb een probleem met mijn nieuwe iPhone 5S..

Onlangs mijn iPhone 4 vervangen door de 5S. Maar nu kan ik moeilijk verbinden met de wifi (alleen in het kantoortje waar de wifi staat) terwijl ik met de iPhone 4 overal in het huis verbinding had. Daarnaast lijkt het of ik minder internet heb dan met de 4.

Telefoon is net twee dagen uit de verpakking.. iemand ideeen? Heb wat gegoogled en daar zeiden ze hard resetten, maar dit werkt niet..

Bedankt alvast

Wat voor modem heb je?

De 5 en de 5s hebben 5 (?) GHz wifi en die is een stuk minder penetrerend door muren. Als je dat op je modem hebt zou je die kunnen uitzetten.

Terug
Naar boven